Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/68 - 025 Pusté pole most, havária

I/68 - 025 Pusté pole most, havária
Termín začatia stavby:
2014
Termín ukončenia stavby:
2015
Stavebné náklady [€]: 417 662
Zhotoviteľ:


Popis projektu:
Uvedený mostný objekt sa nachádza na ceste I/68 v extraviláne obce Šarišské Jastrabie za obcou Pustá Pole. Stavebný stav pôvodného mosta bol charakterizovaný ako havarijný (VII) a bola navrhnutá jeho celková prestavba. Komunikácia na moste je dvojpruhová, obojsmerná, smerovo nerozdelená. Smerovo a výškovo je komunikácia vedená v priamom úseku. Pozdĺžny sklon mosta je 1%. Mostný objekt premosťuje bezmenný potok. Nosná konštrukcia je jednopoľová, tvorená monolitickou železobetónovou doskou hrúbky 400 - 500 mm, ktorá je prosto uložená na úložný prah. Nosná konštrukcia pôsobí ako prostý nosník a tvorí jeden dilatačný celok. Doska je uložená na elastomerových ložiskách rozmeru 200x250 mm s únosnosťou max. 625 kN. Dĺžka premostenia je 7 m. Šírka dosky je 9,7 m. Opory sú navzájom rovnobežné s tromi kolmými a jedným šikmým krídlom, ktoré sú votknuté do opory a do železobetónovej pilóty priemeru 630 mm a dĺžky 5,5 m. Doska má strechovitý spád 2,5%. Úložný prah je široký 1,2 m, výška 1,5 m a je opatrený záverným múrikom śírky 0,45 m. Na moste je živičná vozovka- asfaltový betón AC011-I PMB 40 mm, spojovací postrek PS, CBP 0,3 kg/m2, asfaltový betón AC0 11 - I 50 mm, spojovací postrek PS, CBP 0,3 kg/m2, izolácia AIP 5 mm, zapečaťujúca vrstva, celková hrúbka skladby 95 mm. Odvodnenie povrchu izolácie je zabezpečené pozdĺžnym drenážnym kanálikom z plastbetónu a priečnym drenážnym kanálikom. Na moste sú zrealizované rímsy šírky 0,8 m. Bezpečnostné zariadenia sú oceľové zábradelné zvodidlá s úrovňou zachytenia H2. Mostné závery sú tiché s dilatačným posunom +_30 mm. Stále zariadenia na moste nie je. Súčasťou výstavby nového mostného objektu, bola aj úprava potoka v dĺžke 25,0 m, kde na jej začiatku a konci je zriadený zaisťovací prah 0,8x1,2 m. Tento projekt splnil svoj cieľ a zlepšil dopravné spojenie na ceste I/68. Vytvoril priaznivé podmienky pre bezpečnosť motoristickej verejnosti.

 

Aktualizované: 15.12.2016

Publikované: 27.1.2015

Aktuálne

Workshop 2024

Workshop 2024

23.02.2024
Slovenská správa ciest, Úsek technického rozvoja – Odbor Cestnej databanky a Odbor technickej normalizácie a hospodárenia s cestnou sieťou organizuje v dňoch 18. 03. 2024 až 22. 03. 2024 ďalšie pracovné stretnutie so správcami cestných komunikácií.
Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora