Popis projektu:
Uvedený mostný objekt sa nachádza na ceste I/68 v extraviláne obce Šarišské Jastrabie za obcou Pustá Pole. Stavebný stav pôvodného mosta bol charakterizovaný ako havarijný (VII) a bola navrhnutá jeho celková prestavba. Komunikácia na moste je dvojpruhová, obojsmerná, smerovo nerozdelená. Smerovo a výškovo je komunikácia vedená v priamom úseku. Pozdĺžny sklon mosta je 1%. Mostný objekt premosťuje bezmenný potok. Nosná konštrukcia je jednopoľová, tvorená monolitickou železobetónovou doskou hrúbky 400 - 500 mm, ktorá je prosto uložená na úložný prah. Nosná konštrukcia pôsobí ako prostý nosník a tvorí jeden dilatačný celok. Doska je uložená na elastomerových ložiskách rozmeru 200x250 mm s únosnosťou max. 625 kN. Dĺžka premostenia je 7 m. Šírka dosky je 9,7 m. Opory sú navzájom rovnobežné s tromi kolmými a jedným šikmým krídlom, ktoré sú votknuté do opory a do železobetónovej pilóty priemeru 630 mm a dĺžky 5,5 m. Doska má strechovitý spád 2,5%. Úložný prah je široký 1,2 m, výška 1,5 m a je opatrený záverným múrikom śírky 0,45 m. Na moste je živičná vozovka- asfaltový betón AC011-I PMB 40 mm, spojovací postrek PS, CBP 0,3 kg/m2, asfaltový betón AC0 11 - I 50 mm, spojovací postrek PS, CBP 0,3 kg/m2, izolácia AIP 5 mm, zapečaťujúca vrstva, celková hrúbka skladby 95 mm. Odvodnenie povrchu izolácie je zabezpečené pozdĺžnym drenážnym kanálikom z plastbetónu a priečnym drenážnym kanálikom. Na moste sú zrealizované rímsy šírky 0,8 m. Bezpečnostné zariadenia sú oceľové zábradelné zvodidlá s úrovňou zachytenia H2. Mostné závery sú tiché s dilatačným posunom +_30 mm. Stále zariadenia na moste nie je. Súčasťou výstavby nového mostného objektu, bola aj úprava potoka v dĺžke 25,0 m, kde na jej začiatku a konci je zriadený zaisťovací prah 0,8x1,2 m. Tento projekt splnil svoj cieľ a zlepšil dopravné spojenie na ceste I/68. Vytvoril priaznivé podmienky pre bezpečnosť motoristickej verejnosti. |