Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/61 Trenčín – most

I/61 Trenčín – most

Termín začatia stavby:

2011

Termín ukončenia stavby:

2015
Predpokladané investičné výdavky [€]: 46 437 978,20
Zhotoviteľ: ZIPP-Strabag

Popis projektu:

Cesta I/61 prechádzajúca v súčasnosti centrom mesta Trenčín tvorí hlavnú os cestnej siete. Na diaľnicu D1 sa pripája diaľničným privádzačom Trenčín, ktorý bol uvedený do prevádzky v roku 2002. Cesta I/61 je v súčasnosti v rámci mesta vedená po Bratislavskej ulici, cez jestvujúci most cez Váh. Bratislavská ulica vedie po zastavanom území s drobnými prevádzkami, administratívnymi budovami ako aj s rodinou zástavbou. Do tejto ulice ústia miestne komunikácie, z ktorých už v súčasnosti nie je jednoduché dostať sa na Bratislavskú ulicu. Situáciu komplikuje aj cyklistická doprava a statická doprava (v niektorých úsekoch je možné pozdĺžne státie vozidiel). V súčasnosti sa jazdná rýchlosť po Bratislavskej ulici pohybuje v rozmedzí 30-50 km/h a v čase dopravnej špičky na existujúcom moste cez Váh vzniká rad čakajúcich vozidiel.

Novovybudovaný úsek cesty I. triedy č. 61 má celkovú dĺžku 2,763 km. Začiatok je ohraničený napojením na diaľničný privádzač, na konci úseku sa plánovaná trasa preložky I/61 napojí mimoúrovňovou križovatkou na existujúcu cestu II/507. Realizované dopravné prieskumy identifikovali most cez Váh ako najkritickejší úsek komunikačnej siete mesta. Na základe dopravno-inžinierskych podkladov a analýz je vybudovanie 2. cestného mosta cez rieku Váh nutnosťou, nakoľko jediný most cez Váh už v súčasnosti kapacitne nepostačuje dopravnému zaťaženiu.

 

1_61_trencin_most_foto1

 

1_61_trencin_most_foto2

 

Aktualizované: 4.4.2017

Publikované: 27.1.2017

Aktuálne

Schválené TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110

Schválené TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110

28.03.2024
MD SR schválilo:
TP 73 6101 Projektovanie diaľnic
TP 73 6102 Projektovanie ciest
TP 73 6110 Projektovanie miestnych ciest

Účinnosť od: 01.04.2024
TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110 sú súčasťou súboru STN 73 6100, STN 73 6101, STN 73 6102 a STN 73 6110.
Viac informácií nájdete na https://www.normoff.gov.sk/

 

Schválené dodatky k TP

Schválené dodatky k TP

01.03.2024
Dodatok č. 1/2024 k TP 060
Dodatok č. 1/2024 k
TP 077
Účinnosť od: 01.03.2024
Workshop 2024

Workshop 2024

23.02.2024
Slovenská správa ciest, Úsek technického rozvoja – Odbor Cestnej databanky a Odbor technickej normalizácie a hospodárenia s cestnou sieťou organizuje v dňoch 18. 03. 2024 až 22. 03. 2024 ďalšie pracovné stretnutie so správcami cestných komunikácií.

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora