Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Projekty – EU fondy>Projekty OPD>Kontrolný systém pre zvýšenie efektívnosti eliminácie bezpečnostných rizík ciest I. triedy minimalizáciou vplyvov dopravného prúdu na bezpečnosť a životnosť cestnej infraštruktúry
Prejsť na navigáciu

Kontrolný systém pre zvýšenie efektívnosti eliminácie bezpečnostných rizík ciest I. triedy minimalizáciou vplyvov dopravného prúdu na bezpečnosť a životnosť cestnej infraštruktúry

Kontrolný systém pre zvýšenie efektívnosti eliminácie bezpečnostných rizík ciest  I. triedy minimalizáciou vplyvov dopravného prúdu na bezpečnosť a životnosť cestnej infraštruktúry
Termín začatia stavby:
2015
Termín ukončenia stavby:
2015
Predpokladané investičné výdavky [€]: 7 613 797,09
Zhotoviteľ:
Dopsys

Popis projektu:

Intenzita nákladnej dopravy na Slovensku, ale aj v celej Európe neustále narastá. Právne predpisy Slovenskej Republiky stanovujú presné limity pre maximálne prípustné hmotnosti vozidiel a jazdných súprav. Tieto parametre sú dôležité pre bezpečnosť cestnej premávky, ochranu cestnej infraštruktúry (ciest a mostných objektov), ako aj pre bezpečnosť samotného prepravovaného nákladu. Celkové hmotnosti nákladných vozidiel dosahujú v súčasnosti cca 40 ton, pričom podľa výsledkov vážení nápravových tlakov až 30% vozidiel je preťažených.

Preťaženie nákladného automobilu má pritom zásadný negatívny vplyv na životnosť vozovky. Vznikajú deformácie a nevratné poškodenia ciest: odtrhnuté krajnice, zosuvy svahov, vyjazdené koľaje, zalomené priepusty a poškodené odvodnenia ciest.

Cieľom projektu je zabrániť poškodzovaniu cestného telesa nadmerným prekračovaním nápravových tlakov u nákladných vozidiel. Predmetom projektu je vybudovanie automatických systémov (na presne určených miestach) pre detekciu, identifikáciu nadmerných a/ alebo nadrozmerných vozidiel a ich vylúčenie z dopravného prúdu s dôrazom na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky s následným znižovaním negatívnych vplyvov na životnosť cestného telesa a cestnej infraštruktúry. Systémy budú vybudované na presne určených úsekoch a miestach ciest I. triedy v správe SSC.

Projektové úseky:

  • parkovisko Mníchova Lehota, Trenčín, km stan. 124,138
  • Červený majer za obcou Dvory nad Žitavou, Nové Zámky, km stan. 62,088
  • parkovisko Bučany, Trnava, km stan. 58,338
  • parkovisko Pôtor, Veľký Krtíš, km stan. 164,000
  • Ďulov dvor (stará cesta), Komárno, km stan. 3,371
  • extravilán obce Krčava, Sobrance, km stan. 532,183

kontrolny_system_foto1

 

kontrolny_system_foto2

kontrolny_system_foto3

kontrolny_system_foto4

kontrolny_system_foto5

kontrolny_system_foto6

kontrolny_system_foto7

kontrolny_system_foto8

 

Aktualizované: 4.4.2017

Publikované: 23.10.2015

Aktuálne

Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023
Rozborová úloha

Rozborová úloha

27.11.2023
RÚ - Analýza možnosti použitia vysokotlakového vodného lúča pri odstraňovaní častí betónových konštrukcií a úpravy povrchu betónu

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora