Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/75 Veľký Krtíš - Pôtor, sanácia

I/75 Veľký Krtíš - Pôtor, sanácia
Termín začatia stavby:
2012
Termín ukončenia stavby:
2014
Predpokladané investičné náklady [€]: 5 594 088,52
Zhotoviteľ:
STRABAG

Popis projektu:

Cesta I/75 na území Slovenska patrí do siete štátnych ciest I. triedy. Je súčasťou hlavného južného dopravného ťahu Nové Zámky – Lučenec, ktorý v najjužnejšej polohe zabezpečuje spojenie stredného Slovenska so západným Slovenskom a tiež aj perspektívneho prepojenia západného a východného Slovenska (Bratislava – Nové Zámky - Lučenec - Košice).

Celé územie cesty I/75 v danom úseku leží v dobývacom priestore Bane Dolina (DP Modrý Kameň - OBÚ II/92), v ktorom sa ako v Modrokamenskom uhoľnom ložisku ťaží hnedé uhlie od r. 1959 v hĺbke cca 45-120 m p.t, čo má vplyv na stav pozemných komunikácií na okolí.

Technický stav cesty I/75 je nevyhovujúci v dôsledku veľkého poklesu nivelety na poddolovanom území a nespĺňa tak požiadavky kladené na cestu I. triedy.

Projekt „I/75 Veľký Krtíš – Pôtor Sanácia“ je zameraný na technické zhodnotenie a modernizáciu kritického úseku cesty I/75 podľa staničného pasportu v km 161,000 aţ 164,500 ako aj na odstránenie kolíznych bodov úseku.

Technické riešenie realizácie projektu zahŕňa najmä úpravy výškového a smerového vedenia ako aj šírkového usporiadania komunikácie. Jeho súčasťou je rozšírenie komunikácie o jeden jazdný pruh v km 161,200 (bude slúžiť ako samostatný pruh pre vozidlá smerujúce na mestskú skládku), vybudovanie 3 pravostranných oporných múrov z drôteno-kamenných gabiónových konštrukcií výšky 2 až 5 m, predĺženie priepustov križujúcich trasu cez Hlboký potok, doplnenie križovatky I/75 s cestami III/50856 a III/50894 o samostatné ľavé odbočenia na ceste III. triedy. Nové technické riešenie odstráni nevyhovujúci stav cestnej komunikácie 6 tak, aby zodpovedala bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a spĺňala funkčnú úroveň cesty I. triedy.

 

Mapa KNL na cestách I. a II. triedy v SR v roku 2006

 

Aktualizované: 4.4.2017

Publikované: 22.1.2013

Aktuálne

WORKSHOP 2025

WORKSHOP 2025

03.02.2025
Slovenská správa ciest, Úsek technického rozvoja – Odbor technickej normalizácie a hospodárenia s cestnou sieťou zorganizoval v dňoch 10. 03. 2025 až 14. 03. 2025 Workshop pre správcov pozemných komunikácií, ktorí sa uskutočnil vo Vysokých Tatrách, Hotel Átrium, v štyroch turnusoch v týždni od 10. 03. 2025 až 14. 03. 2025.
Schválené TP102

Schválené TP102

22.01.2025
MD SR schválilo:
TP 102 Výpočet kapacít pozemných komunikácií
Účinnosť od: 1.1.2025
Ocenenie pracovníkom SSC

Ocenenie pracovníkom SSC

10.12.2024
OCENENIE pri príležitosti 30. ročníka konferencie HYDROIZOILACIE MOSTOV, TUNELOV a iných objektov inžinierskych stavieb pracovníkom SLOVENSKEJ SPRÁVY CIEST za významnú pomoc pri organizovaní konferencií a cenné príspevky vo forme prednášok

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora