Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/75 Veľký Krtíš - Pôtor, sanácia

I/75 Veľký Krtíš - Pôtor, sanácia
Termín začatia stavby:
2012
Termín ukončenia stavby:
2014
Predpokladané investičné náklady [€]: 5 594 088,52
Zhotoviteľ:
STRABAG

Popis projektu:

Cesta I/75 na území Slovenska patrí do siete štátnych ciest I. triedy. Je súčasťou hlavného južného dopravného ťahu Nové Zámky – Lučenec, ktorý v najjužnejšej polohe zabezpečuje spojenie stredného Slovenska so západným Slovenskom a tiež aj perspektívneho prepojenia západného a východného Slovenska (Bratislava – Nové Zámky - Lučenec - Košice).

Celé územie cesty I/75 v danom úseku leží v dobývacom priestore Bane Dolina (DP Modrý Kameň - OBÚ II/92), v ktorom sa ako v Modrokamenskom uhoľnom ložisku ťaží hnedé uhlie od r. 1959 v hĺbke cca 45-120 m p.t, čo má vplyv na stav pozemných komunikácií na okolí.

Technický stav cesty I/75 je nevyhovujúci v dôsledku veľkého poklesu nivelety na poddolovanom území a nespĺňa tak požiadavky kladené na cestu I. triedy.

Projekt „I/75 Veľký Krtíš – Pôtor Sanácia“ je zameraný na technické zhodnotenie a modernizáciu kritického úseku cesty I/75 podľa staničného pasportu v km 161,000 aţ 164,500 ako aj na odstránenie kolíznych bodov úseku.

Technické riešenie realizácie projektu zahŕňa najmä úpravy výškového a smerového vedenia ako aj šírkového usporiadania komunikácie. Jeho súčasťou je rozšírenie komunikácie o jeden jazdný pruh v km 161,200 (bude slúžiť ako samostatný pruh pre vozidlá smerujúce na mestskú skládku), vybudovanie 3 pravostranných oporných múrov z drôteno-kamenných gabiónových konštrukcií výšky 2 až 5 m, predĺženie priepustov križujúcich trasu cez Hlboký potok, doplnenie križovatky I/75 s cestami III/50856 a III/50894 o samostatné ľavé odbočenia na ceste III. triedy. Nové technické riešenie odstráni nevyhovujúci stav cestnej komunikácie 6 tak, aby zodpovedala bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a spĺňala funkčnú úroveň cesty I. triedy.

 

Mapa KNL na cestách I. a II. triedy v SR v roku 2006

 

Aktualizované: 4.4.2017

Publikované: 22.1.2013

Aktuálne

Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023
Rozborová úloha

Rozborová úloha

27.11.2023
RÚ - Analýza možnosti použitia vysokotlakového vodného lúča pri odstraňovaní častí betónových konštrukcií a úpravy povrchu betónu

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora