Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

Projekty CEF

sk_cef__

 

Prepojenie elementov základnej siete v odvetví dopravy: Koridor Rýn – Dunaj Komárom – Komárno cezhraničný most
(Projekt vnútrozemských vodných ciest)
Prijímateľ: Ministerstvo národného rozvoja, Maďarsko (koordinátor)
Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky
Implementačné subjekty príjemcov: Nemzeti infrastruktúra Fejleztö, Zrc. (určená maďarským ministerstvom)
Slovenská správa ciest (určená slovenským ministerstvom)
Miesto realizácie projektu: Komárno (SR), Komárom (HU)
Začatie - ukončenie projektu: 2014 - 2020

Celkové náklady projektu /

max. príspevok EU:

117 726 283 € / 100 067 340,55 €
Cieľ: Podpora rozvoja a modernizácie koridoru Rýn - Dunaj prostredníctvom prepojenia maďarského prístavu Komárom a slovenského prístavu Komárno.

Popis projektu:

V súčasnosti medzi hraničnými mestami Komárno (SR) a Komárom (MR) zabezpečuje cestné dopravné prepojenie medzi centrami týchto miest vyše 100 rokov starý Alžbetin most s obmedzenou únosnosťou (20t).

Výstavba nového cestného mosta cez Dunaj medzi mestami Komárno a Komárom je spolufinancovaná (85%) z Nástroja na prepájanie Európy (CEF).

 

Stavba pozostáva z troch častí:

1.    Prístupová komunikácia na maďarskej strane – (15% spolufinancuje maďarská strana)

2.    Most (15% spolufinancovaný 50% - 50% slovenskou a maďarskou stranou)

3.    Prístupová komunikácia na slovenskej strane (15% spolufinancuje slovenská strana)

 

Základné údaje stavby:

Na navrhnutom moste medzi mestami Komárno a Komárom bude prechádzať úsek cestnej komunikácie spájajúci hlavnú cestu č.1 na maďarskej strane so štátnou cestou I/63 na slovenskej strane.
Dĺžky jednotlivých úsekov projektovanej cesty sú:
  • od hlavnej cesty č.1 po most na Dunaji – 1158 m
  • most na Dunaji - 600 m
  • od mosta cez Dunaj po štátnu cestu I/63 - 646 m

Projektovaný most je umiestnený vo vzdialenosti 170 m od železničného mosta (oproti prúdu) a 2,8 km od Alžbetinho mosta.

Mostom bude prechádzať komunikácia s dvoma jazdnými pruhmi, priechodná šírka vozovky medzi zvodidlami je 11,5 m (jazdné pruhy 2 x 3,75 m + 2 x 2,2 m bezpečnostné pruhy), C 11,5/80. Na protiprúdnej strane mosta je umiestnený chodník pre chodcov s dvoma pruhmi so šírkou 1,8 m a na poprúdnej strane mosta je vedený cyklistický chodník s dvoma jazdnými pruhmi celkovej šírky 2,5 m.

Oceľový most (stavebná výška 2,869 m) s výškou mosta 23,608 m bude pozostávať z piatich polí ( rozpätia 66 + 252 + 120 +96 + 66 m), z ktorých tri sú nad korytom a dve sa nachádzajú v inundačnom území na slovenskej strane. Hlavné stredné polia premosťuje zavesená nosná konštrukcia s jedným pylónom, na ktorú sú z obidvoch koncov pripojené spojité nosníky pri obidvoch brehoch. Rozpätie hlavného poľa s plavebným otvorom je úctyhodných 252 m. Plavebný gabarit je 190,92 m x 10,00 m. Usporiadanie pylónu je asymetrické, je to oceľový pylón stojaci na návodnej strane s naklonením nad most v priečnom smere. Jeho výška nad niveletou po kotvenie najvyššie položeného kábla je 90,488 m.

Ide o kolmý most v priamej a vo výškovom oblúku. Most má obmedzenú voľnú výšku (výška priechodného prierezu komunikácie je 4,8 m).

 

Médiá o projekte:

VIDEO: V Komárne sa začala výstavba prístupovej cesty k budúcemu mostu 26.10.2016

Rozbehli tender na most medzi Komárnom a Komáromom 28.9.2016

Z Komárna do Maďarska vybudujú asymetrický most 30.7.2016

Nový most medzi Komárnom a Komáromom by mal stáť o dva roky 29.2.2016

Video [MP4, 67 MB]

 

SSC o projekte:

Hydroizolácie mostov, tunelov a iných inžinierskych stavieb (25. ročník, Vysoké Tatry, Podbanské 29.11. – 01.12.2017)

Ing. Peter Pšenek, “Hydroizolácia Nového cestného mosta cez Dunaj medzi mestami Komárno – Komárom“ [552,93 kB]

 

Ďalšie info: https://www.ssc.sk/sk/novinky/most-komarno-komarom.ssc

Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom
Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom
Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom
Most Komárno-Komárom
Most Komárno-Komárom


  Aktualizované: 28.5.2020

Publikované: 13.6.2017

Aktuálne

Schválené TP 121

Schválené TP 121

01.10.2024
MD SR schválilo:
TP 121 Betónové vozovky na mostných objektoch
Účinnosť od: 01.10.2024
Schválený dodatok k TP 103

Schválený dodatok k TP 103

02.09.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1 k TP 103 Projektovanie diaľnic Nadmerná a nadrozmerná doprava
Účinnosť od: 01.09.2024 
BECEP 2024

BECEP 2024

07.11.2023
V dňoch 18.09.2024 – 20.09.2024 sa v hoteli Patria na Štrbskom Plese uskutočnil pod záštitou ministra dopravy 18. ročník konferencie s medzinárodnou účasťou „Bezpečnosť cestnej premávky - BECEP 2024“.

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora