Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

Záver

Z vykonaných analýz, na základe výsledkov predchádzajúcich celoštátnych sčítaní a výsledkov celoštátneho sčítania v roku 2000 je možné konštatovať:

  • v roku 2000 dosiahol stupeň automobilizácie 1 : 4,2 (počet obyvateľov na 1 osobný automobil), motorizácie 1 : 3,8 (počet obyvateľov na 1 motorové vozidlo)
  • za uplynulé desaťročie najväčší progres zaznamenal rast počtu osobných automobilov, od roku 1985 do r. 1995 až o 1,46 krát. K roku 2000 predstavuje tento nárast hodnotu 1,80 krát.
  • zastúpenie ťažkých vozidiel v dopravnom prúde v porovnaní s rokom 1990 pokleslo z hodnoty 35 % na 23 % v roku 1995 a v roku 2000 pokleslo na 21,4 %.

 

V roku 2000 oproti r. 1990 vzrástla intenzita dopravy, t.j. priemerná ročná denná intenzita za 24 hod.:

  • na sieti diaľnic 1,6 krát
  • na cestách I. triedy 1,39 krát,
  • na cestách II. triedy 1,23 krát,
  • na cestách III. triedy bol zaznamenaný nárast intenzity o 7 %.

 

Z hľadiska dopravných množstiev k najväčšej koncentrácii intenzity cestnej dopravy dochádza v trase diaľnic a plánovaných rýchlostných ciest pozdĺž cestných ťahov, a to:

  • od Bratislavy v smere na Trenčín, Žilinu, Ružomberok po Poprad (v trase diaľnic D1 a ciest I /61 a I/18);
  • od Bratislavy v smere na Nitru, Žiar n/Hronom, Zvolen po Detvu (pozdĺž cestných ťahov I/62, I/51, I/65 a I/50);
  • medzi Zvolenom a Banskou Bystricou (I/66) a medzi Prešovom a Košicami (I/68)
  • od Bratislavy v smere na Malacky po Kúty (trasy diaľnice D2 a cesty I/2 )

 

Aktualizované : 16.5.2016

Publikované: 27.11.2008

Aktuálne

Schválené TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110

Schválené TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110

28.03.2024
MD SR schválilo:
TP 73 6101 Projektovanie diaľnic
TP 73 6102 Projektovanie ciest
TP 73 6110 Projektovanie miestnych ciest

Účinnosť od: 01.04.2024
TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110 sú súčasťou súboru STN 73 6100, STN 73 6101, STN 73 6102 a STN 73 6110.
Viac informácií nájdete na https://www.normoff.gov.sk/

 

Schválené dodatky k TP

Schválené dodatky k TP

01.03.2024
Dodatok č. 1/2024 k TP 060
Dodatok č. 1/2024 k
TP 077
Účinnosť od: 01.03.2024
Workshop 2024

Workshop 2024

23.02.2024
Slovenská správa ciest, Úsek technického rozvoja – Odbor Cestnej databanky a Odbor technickej normalizácie a hospodárenia s cestnou sieťou organizuje v dňoch 18. 03. 2024 až 22. 03. 2024 ďalšie pracovné stretnutie so správcami cestných komunikácií.

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora