Z vykonaných analýz, na základe výsledkov predchádzajúcich celoštátnych sčítaní a výsledkov celoštátneho sčítania v roku 2000 je možné konštatovať:
-
v roku 2000 dosiahol stupeň automobilizácie 1 : 4,2 (počet obyvateľov na 1 osobný automobil), motorizácie 1 : 3,8 (počet obyvateľov na 1 motorové vozidlo)
-
za uplynulé desaťročie najväčší progres zaznamenal rast počtu osobných automobilov, od roku 1985 do r. 1995 až o 1,46 krát. K roku 2000 predstavuje tento nárast hodnotu 1,80 krát.
-
zastúpenie ťažkých vozidiel v dopravnom prúde v porovnaní s rokom 1990 pokleslo z hodnoty 35 % na 23 % v roku 1995 a v roku 2000 pokleslo na 21,4 %.
V roku 2000 oproti r. 1990 vzrástla intenzita dopravy, t.j. priemerná ročná denná intenzita za 24 hod.:
- na sieti diaľnic 1,6 krát
- na cestách I. triedy 1,39 krát,
- na cestách II. triedy 1,23 krát,
- na cestách III. triedy bol zaznamenaný nárast intenzity o 7 %.
Z hľadiska dopravných množstiev k najväčšej koncentrácii intenzity cestnej dopravy dochádza v trase diaľnic a plánovaných rýchlostných ciest pozdĺž cestných ťahov, a to:
- od Bratislavy v smere na Trenčín, Žilinu, Ružomberok po Poprad (v trase diaľnic D1 a ciest I /61 a I/18);
- od Bratislavy v smere na Nitru, Žiar n/Hronom, Zvolen po Detvu (pozdĺž cestných ťahov I/62, I/51, I/65 a I/50);
- medzi Zvolenom a Banskou Bystricou (I/66) a medzi Prešovom a Košicami (I/68)
- od Bratislavy v smere na Malacky po Kúty (trasy diaľnice D2 a cesty I/2 )
Aktualizované : 16.5.2016
Publikované: 27.11.2008