1. Riadenie a metodické usmerňovanie činností v oblasti rozpočtu, financovania, účtovníctva a odpisovania majetku v celej organizácii.
2. Zapracovávanie legislatívnych zmien v oblasti ekonomickej a finančnej do vnútorných procesov formou vnútorných organizačných noriem.
3. Tvorba ekonomických analýz a návrh opatrení na zefektívnenie činností organizácie.
4. Zostavovanie návrhu rozpočtu v spolupráci s ostatnými organizačnými zložkami a jeho prerokovanie so zriaďovateľom.
5. Priebežné sledovanie rozpočtu a vypracovávanie návrhov rozpočtových opatrení počas roka.
6. Zodpovednosť za dodržiavanie limitov kapitálových a bežných výdavkov.
7. Zodpovednosť za správne vedenie účtovníctva organizácie.
8. Poskytovanie súčinnosti pri inventarizácii majetku a záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov organizácie vrátane vyhotovenia súhrnnej správy.
9. Vedenie účtovnej evidencie dlhodobého hmotného majetku a drobného hmotného majetku.
10. Zaúčtovanie došlých a vydaných faktúr, sledovanie záväzkov a pohľadávok.
11. Zabezpečenie dodržiavania termínov a správnosti vypracovania všetkých predpísaných prehľadov, výkazov a reportov vyplývajúcich z platného Kontraktu ako aj štatistických výkazov a oznámení.
12. Zodpovednosť za všetky operácie spojené s financovaním organizácie.
13. Komunikácia s bankovými inštitúciami a Štátnou pokladnicou, správa bankových účtov.
14. Sledovanie stavov na jednotlivých účtoch a stavu čerpania rozpočtových prostriedkov.
15. Realizácia pokladničných operácií.
16. Predkladanie návrhov riešení, odporúčaní, posúdení a pod. pre rozhodovací proces nadriadeného prípadne GR.
17. Vykonávanie ďalších činností podľa pokynov nadriadeného. Vykonávanie základnej finančnej kontroly v zmysle zákona č. 357/2015 Z.z.
|