I/66 MK do Majera – most ev. č. 66-070
I/66 MK do Majera – most ev. č. 66-070 |
Termín začatia stavby:
|
2017
|
Termín ukončenia stavby:
|
2017
|
Stavebné náklady [€]: |
349 756,60 |
Zhotoviteľ stavby:
|
Inžinierske stavby, a. s., Košice |
Popis rekonštrukcie mosta:
Most sa nachádza na pozemnej komunikácii I/66 a premosťuje miestnu komunikáciu. Dĺžka premostenia je 27,76 m. Dĺžka mosta je 29,35 m. Celková šírka nosnej konštrukcie je 13,76 m. Na spodnej stavbe mosta bola prevedená sanácia mosta (otryskanie poškodeného betónu, ošetrenie výstuže, reprofilácia povrchu, ochranný a zjednocujúci náter). V rámci rekonštrukcie vrchnej stavby mosta budú odstránené všetky časti mostného zvršku: vozovka vrátane izolácie, zábradlie, zvodidlá, rímsy a prechodové oblasti mosta. Pred zhotovením hydroizolácie sa odstránila pôvodná betónová doska a vybudovala sa nová spriahujúca železobetónová doska. Na novú hydroizoláciu mosta sa položila nová vozovka hrúbky 90 mm. Odvodnenie komunikácie je zabezpečené povrchovo priečnym a pozdĺžnym sklonom na svah násypu. Pri opore smer Brezno sú po oboch stranách mostu umiestnené odvodňovacie tvárnice, ktoré zvedú vodu do priekopy a ďalej do kanalizácie. Odvodňovače v nosnej konštrukcie nie sú zabudované. Kvôli revízii verejného osvetlenia počas prevádzky sú navrhnuté služobné chodníky po oboch stranách mostu. Šírka chodníkov je 0,880 m. Na moste nie sú osadené mostné ložiská, nosná konštrukcia je uložená na lepenke. V rámci rekonštrukcie sa zrealizovali pri oboch oporách elastomerné prechodové konštrukcie (kobercové mostné závery) na celú šírku mostu. Rímsy mosta sú prefabrikované, kotvené pod chodníkom. Po oboch stranách mostu sa osadili nové oceľové zvodidlá a namontovalo sa zábradelné zvodidlo s úrovňou zachytenia H2. Súčasťou rekonštrukcie mosta bola aj úprava verejného osvetlenia a výmena obrusnej vrstvy vozovky 200 m pred a 73 m za mostným objektom na celú šírku v hrúbke 50 mm.
|
Aktualizované: 26.6.2018
Publikované: 26.6.2018