Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/66 Červená Skala – most ev. č. 66-151

I/66 Červená Skala – most ev. č. 66-151
Termín začatia stavby:
2017
Termín ukončenia stavby:
2017
Stavebné náklady [€]: 281 081,44
Zhotoviteľ stavby:
Inžinierske stavby, a. s., Košice

Popis rekonštrukcie mosta:

Most sa nachádza na pozemnej komunikácii I/66 a premosťuje rieku Hron. Dĺžka premostenia je 11,32 m. Dĺžka mosta je 20,96 m. Celková šírka nosnej konštrukcie je 10,57 m. Pri rekonštrukcii spodnej stavby mosta došlo k odstráneniu časti opory a krídel pre realizáciu nového uloženého prahu, novej závernej stienky a dobetonávky krídel. Existujúce časti opory a krídel sa sanovali pomocou kotvenej kari siete a torkrétu hrúbky 7 cm. Zhotovili sa nové úložné prahy s úložnými blokmi pre osadenie mostných záverov. V rámci rekonštrukcie vrchnej stavby mosta budú odstránené všetky časti mostného zvršku: vozovka vrátane izolácie, prefabrikované nosníky, zábradlie, zvodidlá, rímsy a prechodové oblasti mosta. Po vybudovaní novej nosnej konštrukcie bola zrealizovaná izolácia mosta. Most je uložený na elastomerových ložiskách. Horná plocha nosnej konštrukcie je vyspádovaná k úžľabiu drenážneho kanálika. Na novú izoláciu mosta sa položila nová vozovka hrúbky 90 mm. Odvedenie zrážkových vôd z mosta je zabezpečené pozdĺžnym a priečnym sklonom. Povrch izolácie je odvodnený systémom drenážnych kanálikov šírky 0,10 m. Rímsy na moste sú monolitické s prefabrikovaným čelom. V mieste prechodu z mosta na zemné teleso sú umiestnené mechanické, kobercové mostné závery. Na moste je namontované zábradelné zvodidlo z úrovňou zachytenia H2. Súčasťou rekonštrukcie mosta bola aj úprava koryta rieky Hron, úprava povrchu obchádzkovej trasy v dĺžke 179 m a výmena obrusnej vrstvy vozovky medzi obcou Heľpa a Telgárt v dĺžke 124 m na celú šírku v hrúbke 50 mm.

 

 

 Aktualizované: 26.6.2018

 

Publikované: 26.6.2018

Aktuálne

Workshop 2024

Workshop 2024

23.02.2024
Slovenská správa ciest, Úsek technického rozvoja – Odbor Cestnej databanky a Odbor technickej normalizácie a hospodárenia s cestnou sieťou organizuje v dňoch 18. 03. 2024 až 22. 03. 2024 ďalšie pracovné stretnutie so správcami cestných komunikácií.
Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora