Stavebné a bezpečnostné opatrenia na cestách I. triedy v Košickom kraji
|
Termín začatia stavby:
|
2015
|
Termín ukončenia stavby:
|
2015
|
Stavebné náklady [€]: |
44 052 655 |
Zhotoviteľ: |
EUROVIA SK |
Popis projektu:
Projekt „Stavebné a bezpečnostné opatrenia na cestách I. tried v Košickom kraji“ bol realizovaný na sieti TEN-T na trase I/50, t.j. št. cesty I/16 a I/19 v nasledovných úsekoch :
- I/50 Hranica kraja BB/KE - Bohúňovo TEN-T dĺžka L1= 5,923 km, L2= 0,700 km
- I/50 Plešivec - Slavec TEN-T dĺžka L= 6,015 km
- I/50 Rožňava - Krásnohorské Podhradie TEN-T dĺžka L= 4,970 km
- I/50 Svinica - Dargov TEN-T dĺžka L=11,424 km
- I/50 Sečovce - Horovce TEN-T dĺžka L= 4,111 km
- I/50 Michalovce - Lúčky TEN-T dĺžka L= 9,108 km
- I/50 Závadka - Sobrance TEN-T dĺžka L= 9,742 km
Stavba riešila rekonštrukciu pozemnej komunikácie, ktorá bola realizovaná na trase štátnej cesty I/50 (*I/16) v úseku Gemerská Panica v staničení km 350,995=ZÚ až po úsek štát. cesty I/50 (*I/19) Sobrance v staničení km 523,572=KÚ. Celková dĺžka stavby je L=51,993 km.
Stavbu tvorí 7 stavebných úsekov a 60 stavebných objektov, z toho 26 mostných objektov, 57 priepustov, 8 oporných múrov a 3 zárubné múry.
Účelom rekonštrukcie pozemnej komunikácie predmetných úsekov št. cesty I/50 (*I/16 a *I/19) bolo zvýšenie bezpečnosti a plynulosti dopravy. Stavebné práce boli zamerané na zlepšenie technického stavu vozovky, zvýšenie bezpečnosti účastníkov cestnej a pešej dopravy a následne zvýšenia prejazdovej rýchlosti vozidiel vplyvom rekonštrukcie telesa pozemnej komunikácie a mostných objektov, ako aj zavedenia bezpečnostných prvkov.
Zároveň boli zrekonštruované zástavky SAD a nástupištia, ako aj osadenie zábradlia na ochranu chodcov. Boli doplnené trasy chodníkov a priechody pre chodcov, ktoré napájajú existujúce zastávky SAD. Súčasťou stavby bolo aj prebudovanie nevhodne usporiadaných križovatiek. V úrovňových križovatkách boli zrealizované fyzické ostrovčeky na oddelenie jazdných pruhov a osadenie dopravných značiek. Súčasťou opatrení bola aj výmena a doplnenie bezpečnostných zariadení /cestných zvodidiel/, zábradlia a smerových stĺpikov a na cestných mostoch bol osadený záchytný bezpečnostný systém schváleného typu s úrovňou zachytenia H2. V miestach, kde to bolo potrebné boli osadené EA koncovky Terminál TREND CEN END. Na treťom stavebnom úseku /prechod Soroška/ bolo osadené oceľové cestné zvodidlo jednostranné typu JSAM-M/H1 v celkovej dĺžke L=4 173 m a v úseku medzi km 385,000 - 394,000 v celkovej dĺžke L=9 km bolo zriadené Premenlivé dopravné značenie za účelom okamžitej informácie vodičom o aktuálnom stave prejazdnosti členitého úseku št. cesty I/50 (*I/16).
Bolo obnovené zvislé a vodorovné DZ v celom úseku úpravy pozemnej komunikácie št. cesty I/50 (*I/16 a *I/19) vrátane dopravných LED gombíkov. Na prechodoch pre chodcov v obciach boli osadené výstražné prvky Swareflex /SwaroLevelite modul/. Na horskom prechode „Dargov“ a na ďalších piatich úsekoch boli zriadené meteostanice v počte a=2 ks.
Rekonštrukciu cestných priepustov P1 až P57, vrátane odvodnenia štátnej cesty I/50 (*I/16 a *I/19) v celom úseku trasy TEN-T, došlo k zlepšeniu odtokových pomerov z cestného pozemku a zvýšeniu bezpečnosti účastníkov cestnej premávky.
Stavebné opravy boli zamerané na obnovenie prevádzkových parametrov komunikácie v súvislých úsekoch a odstránenie lokálnych závad ohrozujúcich užívateľov komunikácie.
Pri stavebných prácach neboli potrebné zábery cudzích pozemkov. Všetky navrhnuté opatrenia boli realizované na cestných pozemkoch a existujúce šírkové usporiadanie cesty ostalo nezmenené.
|
Aktualizované: 15.12.2016
Publikované: 22.10.2015