I/61 Trenčín, most
|
Termín začatia stavby:
|
2011
|
Termín ukončenia stavby:
|
2015
|
Stavebné náklady [€]: |
46 437 978,20 |
Zhotoviteľ: |
ZIPP-Strabag |
Popis projektu:
Cesta I/61 prechádzajúca v súčasnosti centrom mesta Trenčín tvorí hlavnú os cestnej siete. Na diaľnicu D1 sa pripája diaľničným privádzačom Trenčín, ktorý bol uvedený do prevádzky v roku 2002. Cesta I/61 je v súčasnosti v rámci mesta vedená po Bratislavskej ulici, cez jestvujúci most cez Váh. Bratislavská ulica vedie po zastavanom území s drobnými prevádzkami, administratívnymi budovami ako aj s rodinou zástavbou. Do tejto ulice ústia miestne komunikácie, z ktorých už v súčasnosti nie je jednoduché dostať sa na Bratislavskú ulicu. Situáciu komplikuje aj cyklistická doprava a statická doprava (v niektorých úsekoch je možné pozdĺžne státie vozidiel). V súčasnosti sa jazdná rýchlosť po Bratislavskej ulici pohybuje v rozmedzí 30-50 km/h a v čase dopravnej špičky na existujúcom moste cez Váh vzniká rad čakajúcich vozidiel.
Novovybudovaný úsek cesty I. triedy č. 61 má celkovú dĺžku 2,763 km. Začiatok je ohraničený napojením na diaľničný privádzač, na konci úseku sa plánovaná trasa preložky I/61 napojí mimoúrovňovou križovatkou na existujúcu cestu II/507. Realizované dopravné prieskumy identifikovali most cez Váh ako najkritickejší úsek komunikačnej siete mesta. Na základe dopravno-inžinierskych podkladov a analýz je vybudovanie 2. cestného mosta cez rieku Váh nutnosťou, nakoľko jediný most cez Váh už v súčasnosti kapacitne nepostačuje dopravnému zaťaženiu.
|
Aktualizované: 15.12.2016
Publikované: 5.12.2008