Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/61 Trenčín, most

I/61 Trenčín, most
Termín začatia stavby:
2011
Termín ukončenia stavby:
2015
Stavebné náklady [€]: 46 437 978,20
Zhotoviteľ: ZIPP-Strabag

Popis projektu:

Cesta I/61 prechádzajúca v súčasnosti centrom mesta Trenčín tvorí hlavnú os cestnej siete. Na diaľnicu D1 sa pripája diaľničným privádzačom Trenčín, ktorý bol uvedený do prevádzky v roku 2002. Cesta I/61 je v súčasnosti v rámci mesta vedená po Bratislavskej ulici, cez jestvujúci most cez Váh. Bratislavská ulica vedie po zastavanom území s drobnými prevádzkami, administratívnymi budovami ako aj s rodinou zástavbou. Do tejto ulice ústia miestne komunikácie, z ktorých už v súčasnosti nie je jednoduché dostať sa na Bratislavskú ulicu. Situáciu komplikuje aj cyklistická doprava a statická doprava (v niektorých úsekoch je možné pozdĺžne státie vozidiel). V súčasnosti sa jazdná rýchlosť po Bratislavskej ulici pohybuje v rozmedzí 30-50 km/h a v čase dopravnej špičky na existujúcom moste cez Váh vzniká rad čakajúcich vozidiel.

Novovybudovaný úsek cesty I. triedy č. 61 má celkovú dĺžku 2,763 km. Začiatok je ohraničený napojením na diaľničný privádzač, na konci úseku sa plánovaná trasa preložky I/61 napojí mimoúrovňovou križovatkou na existujúcu cestu II/507. Realizované dopravné prieskumy identifikovali most cez Váh ako najkritickejší úsek komunikačnej siete mesta. Na základe dopravno-inžinierskych podkladov a analýz je vybudovanie 2. cestného mosta cez rieku Váh nutnosťou, nakoľko jediný most cez Váh už v súčasnosti kapacitne nepostačuje dopravnému zaťaženiu.

 


Aktualizované: 15.12.2016

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023
Rozborová úloha

Rozborová úloha

27.11.2023
RÚ - Analýza možnosti použitia vysokotlakového vodného lúča pri odstraňovaní častí betónových konštrukcií a úpravy povrchu betónu

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora