Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

Čadca - obchvat, preložka cesty I/11

Čadca - obchvat, preložka cesty I/11
Termín začatia stavby:
2011
Termín ukončenia stavby:
2015
Stavebné náklady [€]: 8 253 981,00
Zhotoviteľ: ALPINE SLOVAKIA, spol. s r.o.

Popis projektu:

Priamo mestom Čadca, jeho centrálnou časťou prechádza medzinárodne významný cestný koridor E75 v smere hranica ČR/SR-Svrčinovec-Čadca-Žilina-Trenčín-Bratislava-hranica SR/MR. Tvorí ho cesta I.triedy I/11. Súčasná dopravná situácia v meste je nevyhovujúca z dôvodu malej priepustnosti cestných komunikácií a ich parametrom nevyhovujúcim súčasnej intenzite dopravy. Jestvujúca cesta I/11 je vedená centrom mesta. Tento úsek cesty je každoročne hodnotený ako nehodový úsek. Z uvedených dôvodov sa vybudoval obchvat mesta ako súčasť diaľnice D3 Kysucké Nové Mesto-Skalité. V rámci tohto obchvatu je už toho času vybudovaný most. Na túto vybudovanú časť mosta sa napojuje navrhovaná preložka cesty I/11. Druhý koniec preložky cesty sa napojuje na jestvujúci mostný objekt cez rieku Kysuca. Súčasťou preložky cesty I/11 je aj rekonštrukcia tohto mostného objektu ev. č.208. Súčasný technický stav mosta je veľmi zlý – kategória VI. Z hľadiska kvalitatívnych parametrov komunikácia nespĺňa základné požiadavky pre plynulú a bezpečnú premávku a vykazuje aj zníženú spôsobilosť s výskytom pozdĺžnych aj priečnych deformácií. Preložka cesty a rekonštrukcia mosta je v danej lokalite nevyhnutná a opodstatnená.

Celková dľžka technicky zhodnoteného úseku bude 1,7574 km. Z toho preložka cesty I/11 je v dĺžke 0,87343 km vrátane okružnej križovatky, rekonštrukcia mosta 0,29385 km, úprava cesty I/11 za mostom v dĺžke 0,09 km, odbočky na Kukučínovú ulicu a odbočka na Žarec v dľžke 0,50012 km. Vybuduje sa okružná križovatka, ktorá zabezpečí prepojenie prekladanej cesty I/11 a pôvodnej Kysuckej cesty. Pozdľž prekladanej cesty sa vybudujú protihlukové steny. V rámci preložky cesty I/11 prebehne rekonštrukcia mosta ev.č. 208. Ďalej sa vybuduje nový podchod pre peších slúžiaci na prepojenie peších mestských komunikácií popod teleso železnice a nové teleso preložky cesty I/11. V rámci preložky cesty sa vybudujú nové odbočovacie pruhy.

 

Aktualizované: 15.12.2016 

Publikované: 22.1.2013

Aktuálne

Workshop 2024

Workshop 2024

23.02.2024
Slovenská správa ciest, Úsek technického rozvoja – Odbor Cestnej databanky a Odbor technickej normalizácie a hospodárenia s cestnou sieťou organizuje v dňoch 18. 03. 2024 až 22. 03. 2024 ďalšie pracovné stretnutie so správcami cestných komunikácií.
Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora