Na predmetnom mostnom objekte pokračujú stavebné práce v súlade s Harmonogramom prác. Stavebné práce budú ukončené v Zmluvnom termíne t.j. do 12/2014. Následne budú objednávateľom stavby prevzaté. Stavebná akcia bude v mesiaci 12/2014 daná do užívania. V roku 2015 bude zo strany zhotoviteľa zabezpečené odstránenie drobných nedorobkov a nedostatkov zaznamenaných na preberacom konaní stavby.
Účel stavby:
Predmetom stavby bola výstavba nového mostného objektu, nakoľko existujúci mostný objekt svojim stavebno – technickým stavom bol nebezpečím a hrozbou pre cestnú dopravu. Vzhľadom na stiesnené pomery a vyťaženosť cestnej dopravy bolo navrhnuté technické riešenie, ktoré počítalo:
- s vybudovaním uzavretého železobetónového rámu v existujúcom mostnom otvore a následne, vzhľadom k v budúcnosti uvažovanom rozšírení vozovky, s jeho predlžením aj pred a za mostné krídla existujúceho objektu
- následným odstránením pôvodnej železobetónovej mostovky
- a zabezpečením potrebnej výšky mosta až k nivelete cesty, ktorá sa nemení, presýpaním nového mosta a uložením konštrukcie vozovky
- mimo vlastnej konštrukcie mosta si rekonštrukcia vyžiada vybudovanie gabiónových múrov na výtokovej strane, čím sa zabezpečí možnosť výhľadového rozšírenia cesty (C9,5/80)
Súčasťou opravy mosta je aj úpravy cesty I/73 je v dĺžke 150 m. Na dĺžke 20,0 m v úrovni výkopov nového mostného objektu bola navrhnutá úplná výmena konštrukcie vozovky. V priľahlých úsekoch na dĺžke 50,0 m pred a za mostom bola navrhnutá výmena obrusnej vrstvy v hrúbke 50 mm. Z dôvodu nerozširovania záberu cestného telesa a zároveň zabezpečenia geometrie mosta umožňujúcej výhľadovo zmenu kategórie cesty na C9,5/80 t.j. z voľnej šírky 7,5 na 9,5m boli navrhnuté gabiónové oporné múry s funkciou mostných krídel.
|