SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Ukončené projekty>Stavby ukončené v 2013>Rekonštrukcia križovatiek na cestách I. triedy I/67 a II/526 Rožňava križovatka – Štítnik
Prejsť na navigáciu

Rekonštrukcia križovatiek na cestách I. triedy I/67 a II/526 Rožňava križovatka – Štítnik

Rekonštrukcia križovatiek na cestách I. triedy I/67 a II/526 Rožňava križovatka – Štítnik

Termín začatia stavby:

06/2012

Termín ukončenia stavby:

01/2013

Predpokladané celkové náklady stavby:

345 107,08 €

Skutočné náklady stavby:

345 107,04 €

Zhotoviteľ:

Inžinierske stavby a.s. Košice

Účel stavby:

Križovatka ciest I/67 a II/526 sa nachádza približne kilometer západne od centra mesta Rožňava. Umiestnenie stavby je dané polohou jestvujúcej križovatky ciest I/67 a II/526. Riešená križovatka leží v miernom násype oproti okolitému terénu. Komunikácia I/67 má minimálny pozdĺžny sklon, pozdĺžny sklon komunikácie II/526 je ovplyvnený polohou úrovňového priecestia na železničnej trati Plešivec – Rožňava – Dobšiná a polohou mosta č. 073 cez vodný tok Slaná.

Cieľom rekonštrukcie križovatky ciest I/67 a II/526 je prestavba priesečnej križovatky na okružnú, čo prispeje k zlepšeniu jazdných pomerov cestnej dopravy a k zvýšeniu bezpečnosti chodcov.

Stavba sa skladá z nasledujúcich stavebných objektov:

1. SO 3101 Okružná križovatka

2. SO 3102 Chodníky a vegetačné úpravy

3. SO 3103 Prístupová cesta k odlučovaču

4. SO 3301 Kanalizácia

5. SO 3401 Verejné osvetlenie

6. SO 3402 Rekonštrukcia nn prípojky stanice

7. SO 3403 Ochrana nn káblov ŽSR

8. SO 3501 Preložky a ochrana vedení T-com

Okružná križovatka bola zrekonštruovaná z priesečnej križovatky ciest I. a II. triedy na okružnú križovatku so stredovým ostrovčekom 38 m (r=19 m). Okružný pás križovatky má nasledujúce šírkové usporiadanie: vodiaci prúžok 0,5 m, jazdný pruhu 5,0 m a prstenec má 2,0 m. Kategória priľahlej cesty I/67 je MZ 11,5/60 a priľahlej cesty II/526 je MZ 10/50.

V rámci objektu Chodníky a vegetačné úpravy boli riešené úpravy jestvujúcich chodníkov, vybudovanie nových chodníkov na vetvách č.1, č.2, č.3, č.4 okružnej križovatky o šírke 2,0 m a obslužného chodníka o šírke 1,0 m vo vnútri okružnej križovatky. Vegetačné úpravy riešili ozelenenie stredného ostrova križovatky , deliacich ostrovčekov a novovytvorených zelených pásov.

Prístupová cesta k odlučovaču slúži k občasnému prístupu k odlučovaču ropných látok. Prístupová komunikácia je v dĺžke 20,0 m. Šírka navrhovanej komunikácie je 4,0 m

Kanalizácia zabezpečila odvodnenie zrážkovej vody z vozovky okružnej križovatky, jej vetiev a chodníkov prostredníctvom kombinovacieho obrubníkového systému s vpustami a prípojkami napojeného na kanalizačné potrubie. Kanalizácia je vyústená do rieky Slaná. Na výustnom objekte je osadený koalescenčný odlučovač ropných látok s kalovou nádržou a obtokom.

Verejné osvetlenie rieši verejné osvetlenie okružnej križovatky s demontážou jestvujúceho vonkajšieho verejného osvetlenia. Verejné osvetlenie je riešené jednostranou osvetľovacou sústavou dĺ. 310 m s kábelovým rozvodom CYKY 4Bx10 mm2-750V a skladá sa zo stožiarov typu UDO-08.

Rekonštrukcia nn prípojky stanice rieši demontáž pôvodnej vzdušnej NN prípojky dĺžky 57 m a montáž novej vzdušnej časti dĺžky 40 m.

Súčasťou stavby je aj Ochrana NN káblov ŽSR a Preložky a ochrana vedení T-com.

Publikované: 1.4.2014

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

06.11.2019
Integrované mosty na cestách a diaľniciach
Rozborová úloha

Rozborová úloha

05.11.2019
Strategický reporting stavu vozoviek na úrovni cestnej siete

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora