SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Ukončené projekty>Stavby ukončené v 2013>Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy, mosty v správe SSC IVSC Košice I/74 - 024 Snina most, havária
Prejsť na navigáciu

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy, mosty v správe SSC IVSC Košice I/74 - 024 Snina most, havária

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy, mosty v správe SSC IVSC Košice I/74 - 024 Snina most, havária

Termín začatia stavby:

07/2012

Termín ukončenia stavby:

07/2013

Predpokladané celkové náklady stavby:

774 467,34 €

Skutočné náklady stavby:

771 268,73 €

Zhotoviteľ:

C.M.R. spol s.r.o, Ľubotice

Účel stavby:

Účelom stavby je kompletná rekonštrukcia mostného objektu v havarijnom stave. K havarijnému stavu došlo vplyvom poškodenia dvoch krajných nosníkov (prelomenie vplyvom ušmyknutia predpínacích káblov), čo malo za následok vznik trvalých deformácií mostovky. Uvedený stav vážne ohrozoval celkovú stabilitu a funkčnosť mostného objektu.

Mostný objekt je jednopoľový, z tyčových prefabrikátov so spriahovacou doskou. Dĺžka premostenia je 31,913m, dĺžka mosta 41,35 m. Spodná stavba mosta je tvorená masívnymi betónovými, gravitačnými oporami a rovnobežnými gravitačnými krídlami. Na záverných múrikoch opôr sú kĺbovo uložené prechodové dosky dĺžky 3,00 m hrúbky 308-400 mm. Nosná konštrukcia ja na spodnú stavbu uložená prostredníctvom elastomérových ložísk. Na moste sú zriadené obojstranné chodníky šírky 2,40 m. Na vnútornej časti ríms sú kamenné (žulové) obrubníky. V monolitickej časti ríms, na oboch stranách mosta, sú PVC chráničky  110mm v počte 2x5 ks. Na mostnom objekte sú ako bezpečnostné zariadenie zrealizované zvodidla pre úroveň zachytenia H2 a oceľové rúrkové zábradlie so zvislou výplňou výšky 1,20 m. Odvodnenie mosta je zabezpečené mostnými oceľovými odvodňovačmi pod most. Dilatačné pohyby mosta zabezpečujú mechanické mostné závery s protihlukovou úpravou s dilatačným pohybom ±35mm.

Skladba vozovky na moste : AC 11- 40mm; spojovací postrek ; AC 11 PMB - 45mm; spojovací postrek; asfaltové izolačné pásy.

Ložiská sú uložené na železobetónové bloky do vrstvy plastmalty. Na moste sú osadené elastomérové ložiská so zvislou únosnosťou 1,7MN. Odvodnenie mosta je zabezpečené jeho pozdĺžnym sklonom a priečnym sklonom vozovky do mostných odvodňovačov. Voda z odvodňovačov je odtokovou rúrou odvedená na terén pod most.

Pri oprave mosta I/74 – 025 bolo potrebné preložiť časť VN káblového vedenia uchyteného na boku mosta. VN kábel bol uložený do chráničiek v chodníku zrekonštruovaného mosta. V prekladanom úseku sa použil nový VN kábel, pôvodný sa demontoval.

Publikované: 1.4.2014

Aktuálne

Schválené TKP 9

Schválené TKP 9

07.10.2021
MDV SR schválilo:
TKP 9 Kryty chodníkov a iných plôch z dlažby
Účinnosť od: 20.09.2021
Schválené VL 6.1

Schválené VL 6.1

01.10.2021
MDV SR schválilo:
VL 6.1 Zvislé dopravné značky
Účinnosť od: 01.10.2021
Schválené TKP 27, KLK 1/2021, KLK KB 1/2021, Dodatok č. 1/2021 k TP 064

Schválené TKP 27, KLK 1/2021, KLK KB 1/2021, Dodatok č. 1/2021 k TP 064

24.09.2021
MDV SR schválilo:
TKP 27 Zlepšovanie a stabilizácia zemín
KLK 1/2021 Katalógové listy kameniva
KLK KB 1/2021 Katalógové listy kameniva pre konštrukčné betóny

Účinnosť od: 25.09.2021

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora