SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Ukončené projekty>Stavby ukončené v 2013>Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy, mosty v správe SSC IVSC Košice I/74 - 024 Snina most, havária
Prejsť na navigáciu

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy, mosty v správe SSC IVSC Košice I/74 - 024 Snina most, havária

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy, mosty v správe SSC IVSC Košice I/74 - 024 Snina most, havária

Termín začatia stavby:

07/2012

Termín ukončenia stavby:

07/2013

Predpokladané celkové náklady stavby:

774 467,34 €

Skutočné náklady stavby:

771 268,73 €

Zhotoviteľ:

C.M.R. spol s.r.o, Ľubotice

Účel stavby:

Účelom stavby je kompletná rekonštrukcia mostného objektu v havarijnom stave. K havarijnému stavu došlo vplyvom poškodenia dvoch krajných nosníkov (prelomenie vplyvom ušmyknutia predpínacích káblov), čo malo za následok vznik trvalých deformácií mostovky. Uvedený stav vážne ohrozoval celkovú stabilitu a funkčnosť mostného objektu.

Mostný objekt je jednopoľový, z tyčových prefabrikátov so spriahovacou doskou. Dĺžka premostenia je 31,913m, dĺžka mosta 41,35 m. Spodná stavba mosta je tvorená masívnymi betónovými, gravitačnými oporami a rovnobežnými gravitačnými krídlami. Na záverných múrikoch opôr sú kĺbovo uložené prechodové dosky dĺžky 3,00 m hrúbky 308-400 mm. Nosná konštrukcia ja na spodnú stavbu uložená prostredníctvom elastomérových ložísk. Na moste sú zriadené obojstranné chodníky šírky 2,40 m. Na vnútornej časti ríms sú kamenné (žulové) obrubníky. V monolitickej časti ríms, na oboch stranách mosta, sú PVC chráničky  110mm v počte 2x5 ks. Na mostnom objekte sú ako bezpečnostné zariadenie zrealizované zvodidla pre úroveň zachytenia H2 a oceľové rúrkové zábradlie so zvislou výplňou výšky 1,20 m. Odvodnenie mosta je zabezpečené mostnými oceľovými odvodňovačmi pod most. Dilatačné pohyby mosta zabezpečujú mechanické mostné závery s protihlukovou úpravou s dilatačným pohybom ±35mm.

Skladba vozovky na moste : AC 11- 40mm; spojovací postrek ; AC 11 PMB - 45mm; spojovací postrek; asfaltové izolačné pásy.

Ložiská sú uložené na železobetónové bloky do vrstvy plastmalty. Na moste sú osadené elastomérové ložiská so zvislou únosnosťou 1,7MN. Odvodnenie mosta je zabezpečené jeho pozdĺžnym sklonom a priečnym sklonom vozovky do mostných odvodňovačov. Voda z odvodňovačov je odtokovou rúrou odvedená na terén pod most.

Pri oprave mosta I/74 – 025 bolo potrebné preložiť časť VN káblového vedenia uchyteného na boku mosta. VN kábel bol uložený do chráničiek v chodníku zrekonštruovaného mosta. V prekladanom úseku sa použil nový VN kábel, pôvodný sa demontoval.

Publikované: 1.4.2014

Aktuálne

Cestársky deň

Cestársky deň

18.09.2019
8. októbra 2019 organizuje Slovenská správa ciest v spolupráci so Slovenskou cestnou spoločnosťou odborné fórum na tému: VYBRANÉ TECHNOLÓGIE SKUPINY EUROVIA
Schválené VL 6.1

Schválené VL 6.1

02.09.2019
MDV SR schválilo VL 6.1
VL 6.1 Zvislé dopravné značky 
Účinnosť od: 01.09.2019

Rozborová úloha

Rozborová úloha

30.07.2019
Odstavné a parkovacie plochy cestných vozidiel
(STN 73 6056)

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora