Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Ukončené projekty>Stavby ukončené v 2013>Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy, mosty v správe SSC IVSC Košice I/74 - 024 Snina most, havária
Prejsť na navigáciu

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy, mosty v správe SSC IVSC Košice I/74 - 024 Snina most, havária

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy, mosty v správe SSC IVSC Košice I/74 - 024 Snina most, havária

Termín začatia stavby:

07/2012

Termín ukončenia stavby:

07/2013

Predpokladané celkové náklady stavby:

774 467,34 €

Skutočné náklady stavby:

771 268,73 €

Zhotoviteľ:

C.M.R. spol s.r.o, Ľubotice

Účel stavby:

Účelom stavby je kompletná rekonštrukcia mostného objektu v havarijnom stave. K havarijnému stavu došlo vplyvom poškodenia dvoch krajných nosníkov (prelomenie vplyvom ušmyknutia predpínacích káblov), čo malo za následok vznik trvalých deformácií mostovky. Uvedený stav vážne ohrozoval celkovú stabilitu a funkčnosť mostného objektu.

Mostný objekt je jednopoľový, z tyčových prefabrikátov so spriahovacou doskou. Dĺžka premostenia je 31,913m, dĺžka mosta 41,35 m. Spodná stavba mosta je tvorená masívnymi betónovými, gravitačnými oporami a rovnobežnými gravitačnými krídlami. Na záverných múrikoch opôr sú kĺbovo uložené prechodové dosky dĺžky 3,00 m hrúbky 308-400 mm. Nosná konštrukcia ja na spodnú stavbu uložená prostredníctvom elastomérových ložísk. Na moste sú zriadené obojstranné chodníky šírky 2,40 m. Na vnútornej časti ríms sú kamenné (žulové) obrubníky. V monolitickej časti ríms, na oboch stranách mosta, sú PVC chráničky  110mm v počte 2x5 ks. Na mostnom objekte sú ako bezpečnostné zariadenie zrealizované zvodidla pre úroveň zachytenia H2 a oceľové rúrkové zábradlie so zvislou výplňou výšky 1,20 m. Odvodnenie mosta je zabezpečené mostnými oceľovými odvodňovačmi pod most. Dilatačné pohyby mosta zabezpečujú mechanické mostné závery s protihlukovou úpravou s dilatačným pohybom ±35mm.

Skladba vozovky na moste : AC 11- 40mm; spojovací postrek ; AC 11 PMB - 45mm; spojovací postrek; asfaltové izolačné pásy.

Ložiská sú uložené na železobetónové bloky do vrstvy plastmalty. Na moste sú osadené elastomérové ložiská so zvislou únosnosťou 1,7MN. Odvodnenie mosta je zabezpečené jeho pozdĺžnym sklonom a priečnym sklonom vozovky do mostných odvodňovačov. Voda z odvodňovačov je odtokovou rúrou odvedená na terén pod most.

Pri oprave mosta I/74 – 025 bolo potrebné preložiť časť VN káblového vedenia uchyteného na boku mosta. VN kábel bol uložený do chráničiek v chodníku zrekonštruovaného mosta. V prekladanom úseku sa použil nový VN kábel, pôvodný sa demontoval.

Publikované: 1.4.2014

Aktuálne

Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023
Rozborová úloha

Rozborová úloha

27.11.2023
RÚ - Analýza možnosti použitia vysokotlakového vodného lúča pri odstraňovaní častí betónových konštrukcií a úpravy povrchu betónu

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora