Účel stavby:
Účelom stavby je kompletná rekonštrukcia mostného objektu v havarijnom stave. K havarijnému stavu došlo vplyvom poškodenia dvoch krajných nosníkov (prelomenie vplyvom ušmyknutia predpínacích káblov), čo malo za následok vznik trvalých deformácií mostovky. Uvedený stav vážne ohrozoval celkovú stabilitu a funkčnosť mostného objektu.
Mostný objekt je jednopoľový, z tyčových prefabrikátov so spriahovacou doskou. Dĺžka premostenia je 31,913m, dĺžka mosta 41,35 m. Spodná stavba mosta je tvorená masívnymi betónovými, gravitačnými oporami a rovnobežnými gravitačnými krídlami. Na záverných múrikoch opôr sú kĺbovo uložené prechodové dosky dĺžky 3,00 m hrúbky 308-400 mm. Nosná konštrukcia ja na spodnú stavbu uložená prostredníctvom elastomérových ložísk. Na moste sú zriadené obojstranné chodníky šírky 2,40 m. Na vnútornej časti ríms sú kamenné (žulové) obrubníky. V monolitickej časti ríms, na oboch stranách mosta, sú PVC chráničky 110mm v počte 2x5 ks. Na mostnom objekte sú ako bezpečnostné zariadenie zrealizované zvodidla pre úroveň zachytenia H2 a oceľové rúrkové zábradlie so zvislou výplňou výšky 1,20 m. Odvodnenie mosta je zabezpečené mostnými oceľovými odvodňovačmi pod most. Dilatačné pohyby mosta zabezpečujú mechanické mostné závery s protihlukovou úpravou s dilatačným pohybom ±35mm.
Skladba vozovky na moste : AC 11- 40mm; spojovací postrek ; AC 11 PMB - 45mm; spojovací postrek; asfaltové izolačné pásy.
Ložiská sú uložené na železobetónové bloky do vrstvy plastmalty. Na moste sú osadené elastomérové ložiská so zvislou únosnosťou 1,7MN. Odvodnenie mosta je zabezpečené jeho pozdĺžnym sklonom a priečnym sklonom vozovky do mostných odvodňovačov. Voda z odvodňovačov je odtokovou rúrou odvedená na terén pod most.
Pri oprave mosta I/74 – 025 bolo potrebné preložiť časť VN káblového vedenia uchyteného na boku mosta. VN kábel bol uložený do chráničiek v chodníku zrekonštruovaného mosta. V prekladanom úseku sa použil nový VN kábel, pôvodný sa demontoval.
|