Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Ukončené projekty>Stavby ukončené v 2013>Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/65 Mošovce – most ev.č. 065 – 086
Prejsť na navigáciu

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/65 Mošovce – most ev.č. 065 – 086

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/65 Mošovce – most ev.č. 065 – 086

Termín začatia stavby:

06/2012

Termín ukončenia stavby:

04/2013

Predpokladané celkové náklady stavby:

497 340,00 €

Skutočné náklady stavby:

594 270,00 €

Zhotoviteľ:

Doprastav, a.s. Bratislava

Účel stavby:

Most sa nachádza v extraviláne obce Mošovce. Účel prestavby mostného objektu ev. č. 065 – 086 v km 120,156 na ceste I/65 vyplynul z havarijného stavu mosta, ktorý po stránke statickej bezpečnosti bol prekážkou na dopravnej ceste, s veľkým stupňom dopravnej nehodovosti. Zlý stavebno technický stav nosnej konštrukcie ako aj ostatných súčastí mostného zvršku vyžadoval urýchlenú nápravu. Premosťovanou prekážkou je cesta III/ 519006.

Z hľadiska šírkového usporiadania prejazdného prierezu bola zachovaná šírka medzi bezpečnostným zariadením, ktorá je 10, 9 m. Jazdné pruhy – 2x3,5 0m, vodiace pruhy 2 x 0,25 m spevnená krajnica – 2 x 1, 7m.

Nosná konštrukcia je tvorená mostným poľom, ktoré je zložené z 12 ks predpätých nosníkov prefabrikovaného typu KA-61. Pre dosiahnutie potrebnej triedy zaťažiteľnosti bolo potrebné zosilnenie tejto nosnej konštrukcie v spodnej aj hornej časti mosta. V spodnej časti je zosilnenie mosta uskutočnené predpätou dvojicou lán Monostrand LS 15,5/1800 MPa v každej škáre medzi nosníkmi. Celkovo 22 lán. V hornej časti konštrukcie sú laná kotvené pomocou oceľových kotevných blokov. Spodná časť lán je fixovaná v oceľových deviátoroch. Horná časť mostovky je doplnená o spriahujúcu dosku hr. 125 – 250 mm. Ako spriahujúce prvky boli použité oceľové spriahujúce tŕne ɸ 16 mm s hĺbkou kotvenia 90 mm. Počet prvkov je min. 4 ks/m2.

Tech. charakteristiky mosta:

  • Dĺžka premostenia – 15,28 m,
  • Dĺžka mosta – 23,4 m,
  • Šikmosť mosta – ľavá – 93,5 g
  • Šírka medzi obrubami – 10,7 m,
  • Šírka medzi zábradliami – 11, 5m,
  • Výška mosta – 4,79 m,
  • Stavebná výška – 1,00 m,
  • Zaťaženie -zaťažovacia trieda „A“
  • Výška priechodného prierezu – 3,5 m

Celková dĺžka úpravy rekonštruovaného úseku (pred a za mostom) predstavuje 103 (131) m.

Publikované: 1.4.2014

Aktuálne

Workshop 2024

Workshop 2024

23.02.2024
Slovenská správa ciest, Úsek technického rozvoja – Odbor Cestnej databanky a Odbor technickej normalizácie a hospodárenia s cestnou sieťou organizuje v dňoch 18. 03. 2024 až 22. 03. 2024 ďalšie pracovné stretnutie so správcami cestných komunikácií.
Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora