Účel stavby:
Most sa nachádza v extraviláne obce Mošovce. Účel prestavby mostného objektu ev. č. 065 – 086 v km 120,156 na ceste I/65 vyplynul z havarijného stavu mosta, ktorý po stránke statickej bezpečnosti bol prekážkou na dopravnej ceste, s veľkým stupňom dopravnej nehodovosti. Zlý stavebno technický stav nosnej konštrukcie ako aj ostatných súčastí mostného zvršku vyžadoval urýchlenú nápravu. Premosťovanou prekážkou je cesta III/ 519006.
Z hľadiska šírkového usporiadania prejazdného prierezu bola zachovaná šírka medzi bezpečnostným zariadením, ktorá je 10, 9 m. Jazdné pruhy – 2x3,5 0m, vodiace pruhy 2 x 0,25 m spevnená krajnica – 2 x 1, 7m.
Nosná konštrukcia je tvorená mostným poľom, ktoré je zložené z 12 ks predpätých nosníkov prefabrikovaného typu KA-61. Pre dosiahnutie potrebnej triedy zaťažiteľnosti bolo potrebné zosilnenie tejto nosnej konštrukcie v spodnej aj hornej časti mosta. V spodnej časti je zosilnenie mosta uskutočnené predpätou dvojicou lán Monostrand LS 15,5/1800 MPa v každej škáre medzi nosníkmi. Celkovo 22 lán. V hornej časti konštrukcie sú laná kotvené pomocou oceľových kotevných blokov. Spodná časť lán je fixovaná v oceľových deviátoroch. Horná časť mostovky je doplnená o spriahujúcu dosku hr. 125 – 250 mm. Ako spriahujúce prvky boli použité oceľové spriahujúce tŕne ɸ 16 mm s hĺbkou kotvenia 90 mm. Počet prvkov je min. 4 ks/m2.
Tech. charakteristiky mosta:
- Dĺžka premostenia – 15,28 m,
- Dĺžka mosta – 23,4 m,
- Šikmosť mosta – ľavá – 93,5 g
- Šírka medzi obrubami – 10,7 m,
- Šírka medzi zábradliami – 11, 5m,
- Výška mosta – 4,79 m,
- Stavebná výška – 1,00 m,
- Zaťaženie -zaťažovacia trieda „A“
- Výška priechodného prierezu – 3,5 m
Celková dĺžka úpravy rekonštruovaného úseku (pred a za mostom) predstavuje 103 (131) m.
|