SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Ukončené projekty>Stavby ukončené v 2013>Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/65 Mošovce – most ev.č. 065 – 086
Prejsť na navigáciu

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/65 Mošovce – most ev.č. 065 – 086

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/65 Mošovce – most ev.č. 065 – 086

Termín začatia stavby:

06/2012

Termín ukončenia stavby:

04/2013

Predpokladané celkové náklady stavby:

497 340,00 €

Skutočné náklady stavby:

594 270,00 €

Zhotoviteľ:

Doprastav, a.s. Bratislava

Účel stavby:

Most sa nachádza v extraviláne obce Mošovce. Účel prestavby mostného objektu ev. č. 065 – 086 v km 120,156 na ceste I/65 vyplynul z havarijného stavu mosta, ktorý po stránke statickej bezpečnosti bol prekážkou na dopravnej ceste, s veľkým stupňom dopravnej nehodovosti. Zlý stavebno technický stav nosnej konštrukcie ako aj ostatných súčastí mostného zvršku vyžadoval urýchlenú nápravu. Premosťovanou prekážkou je cesta III/ 519006.

Z hľadiska šírkového usporiadania prejazdného prierezu bola zachovaná šírka medzi bezpečnostným zariadením, ktorá je 10, 9 m. Jazdné pruhy – 2x3,5 0m, vodiace pruhy 2 x 0,25 m spevnená krajnica – 2 x 1, 7m.

Nosná konštrukcia je tvorená mostným poľom, ktoré je zložené z 12 ks predpätých nosníkov prefabrikovaného typu KA-61. Pre dosiahnutie potrebnej triedy zaťažiteľnosti bolo potrebné zosilnenie tejto nosnej konštrukcie v spodnej aj hornej časti mosta. V spodnej časti je zosilnenie mosta uskutočnené predpätou dvojicou lán Monostrand LS 15,5/1800 MPa v každej škáre medzi nosníkmi. Celkovo 22 lán. V hornej časti konštrukcie sú laná kotvené pomocou oceľových kotevných blokov. Spodná časť lán je fixovaná v oceľových deviátoroch. Horná časť mostovky je doplnená o spriahujúcu dosku hr. 125 – 250 mm. Ako spriahujúce prvky boli použité oceľové spriahujúce tŕne ɸ 16 mm s hĺbkou kotvenia 90 mm. Počet prvkov je min. 4 ks/m2.

Tech. charakteristiky mosta:

  • Dĺžka premostenia – 15,28 m,
  • Dĺžka mosta – 23,4 m,
  • Šikmosť mosta – ľavá – 93,5 g
  • Šírka medzi obrubami – 10,7 m,
  • Šírka medzi zábradliami – 11, 5m,
  • Výška mosta – 4,79 m,
  • Stavebná výška – 1,00 m,
  • Zaťaženie -zaťažovacia trieda „A“
  • Výška priechodného prierezu – 3,5 m

Celková dĺžka úpravy rekonštruovaného úseku (pred a za mostom) predstavuje 103 (131) m.

Publikované: 1.4.2014

Aktuálne

Schválené TP 116

Schválené TP 116

01.07.2020
MDV SR schválilo:
TP 116 Inšpekcia tunelov
Účinnosť od: 01.07.2020
Schválené TP 093 a TP 115

Schválené TP 093 a TP 115

01.06.2020
MDV SR schválilo:
TP 093 Centrálny riadiaci systém a vizualizácia – Tunely
TP 115 Osvetlenie cestných tunelov

Účinnosť od: 01.06.2020
Schválené dodatok č. 1 k TP 038, Dodatok č. 1 ku KLK KB 1/2013

Schválené dodatok č. 1 k TP 038, Dodatok č. 1 ku KLK KB 1/2013

04.05.2020
MDV SR schválilo:
Dodatok č. 1/2020 k TP 038,
Dodatok č. 1/2020 ku KLK KB 1/2013

Účinnosť od: 01.05.2020

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora