Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Ukončené projekty>Stavby ukončené v 2013>Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/11 Povina –most ev. č. 228
Prejsť na navigáciu

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/11 Povina –most ev. č. 228

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/11 Povina –most ev. č. 228

Termín začatia stavby:

06/2012

Termín ukončenia stavby:

04/2013

Predpokladané celkové náklady stavby:

203 207,00 €

Skutočné náklady stavby:

205 253,00 €

Zhotoviteľ:

Doprastav, a.s. Bratislava

Účel stavby:

Most sa nachádza v intraviláne obce Povina. Premosťovanou prekážkou je Povinský potok. Účel prestavby mostného objektu ev. č. 228 v km 431,995 na ceste I/11 vyplynul zo zlého stavebno technického stavu hornej stavby mosta. Zlý stavebno technický stav nosnej konštrukcie ako aj ostatných súčastí mostného zvršku vyžadoval urýchlenú nápravu. S tým bolo nutné riešiť aj výškové usporiadanie do pomerov pred a za mostom. Z uvedeného dôvodu došlo aj k obnove obrusnej vrstvy cestnej komunikácie pred a za mostným objektom v hr. 50 mm. Šírka toku v mieste kríženia je 4,50 m. Priečny sklon na moste je 4,0 %, pozdĺžny sklon 0,3%. Existujúca nosná konštrukcia mosta je trámová plnostenná s hornou mostovkou, typ nosníkov „Hájek“ o veľ. 500x500 mm o dl. 10,60 m. Krajné opory tvoria dve monolitické opory. Sú založené na základových pásoch. Driek opôr v úrovni pod úložným prahom má hr. 800 mm. Záverná stienka na oporách nie je. Za oporami boli navrhnuté prechodové kliny z bet. C12/15. Krídla mosta sú betónové – rovnobežné, dilatované, na samostatných betónových základoch. Vybavenie mosta netvoria ložiská, len vrstvy lepenky. Mostné závery návrh riešenia nepredpokladal. Na vozovke v miestach koncov NK bola vytvorená škára (prerezaním OV), ktorá bola vyplnená elastickou zálievkou. Most je odvodnený priečnom a pozdĺžnym sklonom konštrukcie mosta. Odvodnenie svahov je zaistené svahovými sklzmi do potoka. Odvodnenie izolácie je zaistené pomocou drenážneho kanálika v úžľabí a odvedené pomocou odvodňovacích trubíc. Na moste sú dve rímsy (pravostranná a ľavostranná), na ktoré sú osadené zvodidlá s úrovňou zadržania H2. Na moste je zrealizované nové oceľové mostné zábradlie . V rámci stavby bolo vykonané vyčistenia dna potoka pod mostom a 5 m pred a za mostom. Pravostranná rímsa je využívaná ako chodník pre peších, ľavostranná rímsa slúži k technickej podpore - obsluhe mosta. Sú v nej uložené chráničky pre prípadné prevedenie inžinierskych sietí ponad premosťujúci potok.

Tech. charakteristiky mosta:

  • Dĺžka premostenia – 9,05 m,
  • Dĺžka mosta – 14,80 m,
  • Šikmosť mosta – pravá 84,4 o
  • Šírka medzi obrubami – 10,5 m,
  • Šírka medzi zábradliami – 14,0 m,
  • Šírka chodníkov -1,25 m,
  • Výška mosta – 3,22 m,
  • Stavebná výška – ,91 m,
  • Zaťaženie -zaťažovacia trieda „A“

Celková dĺžka úpravy rekonštruovaného úseku (pred a za mostom) predstavuje 103 (131)

Publikované: 1.4.2014

Aktuálne

Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023
Rozborová úloha

Rozborová úloha

27.11.2023
RÚ - Analýza možnosti použitia vysokotlakového vodného lúča pri odstraňovaní častí betónových konštrukcií a úpravy povrchu betónu

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora