Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/75 Veľký Krtíš – Pôtor, sanácia

I/75 Veľký Krtíš – Pôtor, sanácia

Termín začatia stavby:

07/2012

Termín ukončenia stavby:

12/2013

Skutočné náklady stavby:

5 451 083,78 €

Zhotoviteľ:

Strabag s.r.o., oblast STRED Zvolen

Účel stavby:

Cesta I/75 pri svojej priznanej dôležitosti stavebno-technickým stavom a funkčnou úrovňou veľmi zaostáva a preto nemôže spĺňať na ňu kladené nároky.

Napriek tomu v prieťahu mestom na ceste I/75 intenzita dopravy v priemere za rok 2005 dosahuje 5 400 vozidiel za 24 hod., s podielom ťažkej dopravy 10 %. Pri značne zníženej rýchlosti, ktorá nezodpovedá jej funkčnej úrovni, šírka vozovky kapacitne postačuje špičkovej hodinovej intenzite 500 – 600 vozidiel za hodinu.

Cesta I/75 v predmetnom úseku vykazuje zníženú prevádzkovú spôsobilosť z dôvodu výskytu deformácií cestného telesa vplyvom poklesu území nad dobývacím priestorom bane Dolina. Z dôvodov uvedených vyššie sa pristúpilo k sanácii kritického úseku cesty I/75 podľa pasportu v km 161,000 až 164,500. Sanácia by mala odstrániť nevyhovujúci stav cestnej komunikácie tak, aby zodpovedala bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

Uvedené skutočnosti vedú k rapídnemu zvýšeniu nehodovosti na spomenutej komunikácii.

Trasa sanácie začína na začiatku kritického úseku cesty I/75 podľa pasportu v km 161,000, kde sa po priamej dĺžky cca 208 m pravotočivým smerovým oblúkom o polomere R = 200 m s prechodnicami dĺžky L = 60 m odkláňa od existujúcej cesty I/75. V km 161,200 sa komunikácia rozširuje o jeden jazdný pruh, ktorý bude slúžiť ako samostatný pruh pre vozidlá, ktoré smerujú na mestskú skládku. Trasa pokračuje ľavotočivým a následne pravotočivým smerovým oblúkom o polomere 180 m.. V km 161,230 až 161,295, 161,343 48 až 161,390 88 a 161,710 až 161,789 70 sú vybudované pravostranné gabiónové oporné múry. Trasa križuje existujúce priepusty, ktoré bolo nutné predĺžiť. V km 161,845 sa nachádza križovatka cesty I/75 s cestami III/50856 a III/50824. Križovatka je na ceste I/75 doplnená o samostatné ľavé odbočenia na cesty III. triedy. V km cca 161,894 sa trasa napája na existujúcu cestu I/75 a pokračuje až do konca úseku km 164,500 v trase pôvodnej cesty

Publikované: 1.4.2014

Aktuálne

Workshop 2024

Workshop 2024

23.02.2024
Slovenská správa ciest, Úsek technického rozvoja – Odbor Cestnej databanky a Odbor technickej normalizácie a hospodárenia s cestnou sieťou organizuje v dňoch 18. 03. 2024 až 22. 03. 2024 ďalšie pracovné stretnutie so správcami cestných komunikácií.
Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora