Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/75 Veľký Krtíš – Pôtor, sanácia

I/75 Veľký Krtíš – Pôtor, sanácia

Termín začatia stavby:

07/2012

Termín ukončenia stavby:

12/2013

Skutočné náklady stavby:

5 451 083,78 €

Zhotoviteľ:

Strabag s.r.o., oblast STRED Zvolen

Účel stavby:

Cesta I/75 pri svojej priznanej dôležitosti stavebno-technickým stavom a funkčnou úrovňou veľmi zaostáva a preto nemôže spĺňať na ňu kladené nároky.

Napriek tomu v prieťahu mestom na ceste I/75 intenzita dopravy v priemere za rok 2005 dosahuje 5 400 vozidiel za 24 hod., s podielom ťažkej dopravy 10 %. Pri značne zníženej rýchlosti, ktorá nezodpovedá jej funkčnej úrovni, šírka vozovky kapacitne postačuje špičkovej hodinovej intenzite 500 – 600 vozidiel za hodinu.

Cesta I/75 v predmetnom úseku vykazuje zníženú prevádzkovú spôsobilosť z dôvodu výskytu deformácií cestného telesa vplyvom poklesu území nad dobývacím priestorom bane Dolina. Z dôvodov uvedených vyššie sa pristúpilo k sanácii kritického úseku cesty I/75 podľa pasportu v km 161,000 až 164,500. Sanácia by mala odstrániť nevyhovujúci stav cestnej komunikácie tak, aby zodpovedala bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

Uvedené skutočnosti vedú k rapídnemu zvýšeniu nehodovosti na spomenutej komunikácii.

Trasa sanácie začína na začiatku kritického úseku cesty I/75 podľa pasportu v km 161,000, kde sa po priamej dĺžky cca 208 m pravotočivým smerovým oblúkom o polomere R = 200 m s prechodnicami dĺžky L = 60 m odkláňa od existujúcej cesty I/75. V km 161,200 sa komunikácia rozširuje o jeden jazdný pruh, ktorý bude slúžiť ako samostatný pruh pre vozidlá, ktoré smerujú na mestskú skládku. Trasa pokračuje ľavotočivým a následne pravotočivým smerovým oblúkom o polomere 180 m.. V km 161,230 až 161,295, 161,343 48 až 161,390 88 a 161,710 až 161,789 70 sú vybudované pravostranné gabiónové oporné múry. Trasa križuje existujúce priepusty, ktoré bolo nutné predĺžiť. V km 161,845 sa nachádza križovatka cesty I/75 s cestami III/50856 a III/50824. Križovatka je na ceste I/75 doplnená o samostatné ľavé odbočenia na cesty III. triedy. V km cca 161,894 sa trasa napája na existujúcu cestu I/75 a pokračuje až do konca úseku km 164,500 v trase pôvodnej cesty

Publikované: 1.4.2014

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

10.09.2025
Revízia TP 078 Usporadúvanie cestnej siete
Zrušené TP

Zrušené TP

15.08.2025
Zrušené TP 043, TP 045, TKP 38, TKP 41.
Zrušené k 15.8.2025 
Schválený Dodatok č. 2 ku KLAZ 1/2019

Schválený Dodatok č. 2 ku KLAZ 1/2019

15.08.2025
MD SR schválilo:
Dodatok č. 2 ku KLAZ 1/2019
Účinnosť od: 15.08.2025

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora