Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/67 Poprad - Kežmarok, I. etapa

I/67 Poprad - Kežmarok, I. etapa

Termín začatia stavby:
2008
Predpokladaný termín ukončenia stavby:
2011
Celkové stavebné náklady [€]:

34 712 832

Zhotoviteľ:

Združenie Inžinierske stavby, a.s., Eurovia SK, STRABAG, s.r.o.

Popis projektu:

Cesta I/67 je súčasťou vybranej cestnej siete, ktorá plní významnú úlohu pre dopravu v oblasti Vysokých Tatier a Pienin a to vnútroštátne i medzinárodne. Zároveň plní funkciu spojnice dvoch významných aglomerácii Poprad - Kežmarok a ako kapacitná dopravná tepna je zároveň súčasťou diaľničného privádzača k diaľničnej križovatke Poprad - Matejovce.

Poloha stavby je daná smerným územným plánom mesta Poprad. Výstavbu diaľničného privádzača si vynútila dopravná situácia v meste Poprad, ďalej nevyhovujúci prieťah mestskou časťou Matejovce, ktorú nová trasa obchádza po juhovýchodnej strane, ako aj nevyhovujúci úsek cesty I/67 po Veľkú Lomnicu. Terajšia cesta I/67 v úseku od železničného nadjazdu, kde končí už zrealizovaná časť privádzača (stavba Poprad – prieťah) po ČOV Poprad - Matejovce sa vyznačovala mnohými miestnymi závadami, negatívnym vplyvom na životné prostredie celého mesta a mestských časti, zvýšenou spotrebou času, pohonných hmôt, nehodovosťou a dopravnou preťaženosťou. Na hlavnú trasu sa napájajú miestne komunikácie, kde dochádzalo k značnému obmedzeniu dopravy.

Realizáciou stavby rozdelenou na tri úseky sa vyriešil nevyhovujúci prieťah mestskou časťou Popradu, vytvorili sa podmienky pre odklon tranzitnej dopravy v mestskej časti Poprad - Matejovce, a tým prispeje k väčšej plynulosti, bezpečnosti a hospodárnosti dopravy i k zlepšeniu životného prostredia obyvateľov.

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023
Rozborová úloha

Rozborová úloha

27.11.2023
RÚ - Analýza možnosti použitia vysokotlakového vodného lúča pri odstraňovaní častí betónových konštrukcií a úpravy povrchu betónu

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora