Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/67 Poprad - Kežmarok, I. etapa

I/67 Poprad - Kežmarok, I. etapa

Termín začatia stavby:
2008
Predpokladaný termín ukončenia stavby:
2011
Celkové stavebné náklady [€]:

34 712 832

Zhotoviteľ:

Združenie Inžinierske stavby, a.s., Eurovia SK, STRABAG, s.r.o.

Popis projektu:

Cesta I/67 je súčasťou vybranej cestnej siete, ktorá plní významnú úlohu pre dopravu v oblasti Vysokých Tatier a Pienin a to vnútroštátne i medzinárodne. Zároveň plní funkciu spojnice dvoch významných aglomerácii Poprad - Kežmarok a ako kapacitná dopravná tepna je zároveň súčasťou diaľničného privádzača k diaľničnej križovatke Poprad - Matejovce.

Poloha stavby je daná smerným územným plánom mesta Poprad. Výstavbu diaľničného privádzača si vynútila dopravná situácia v meste Poprad, ďalej nevyhovujúci prieťah mestskou časťou Matejovce, ktorú nová trasa obchádza po juhovýchodnej strane, ako aj nevyhovujúci úsek cesty I/67 po Veľkú Lomnicu. Terajšia cesta I/67 v úseku od železničného nadjazdu, kde končí už zrealizovaná časť privádzača (stavba Poprad – prieťah) po ČOV Poprad - Matejovce sa vyznačovala mnohými miestnymi závadami, negatívnym vplyvom na životné prostredie celého mesta a mestských časti, zvýšenou spotrebou času, pohonných hmôt, nehodovosťou a dopravnou preťaženosťou. Na hlavnú trasu sa napájajú miestne komunikácie, kde dochádzalo k značnému obmedzeniu dopravy.

Realizáciou stavby rozdelenou na tri úseky sa vyriešil nevyhovujúci prieťah mestskou časťou Popradu, vytvorili sa podmienky pre odklon tranzitnej dopravy v mestskej časti Poprad - Matejovce, a tým prispeje k väčšej plynulosti, bezpečnosti a hospodárnosti dopravy i k zlepšeniu životného prostredia obyvateľov.

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Schválené TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110

Schválené TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110

28.03.2024
MD SR schválilo:
TP 73 6101 Projektovanie diaľnic
TP 73 6102 Projektovanie ciest
TP 73 6110 Projektovanie miestnych ciest

Účinnosť od: 01.04.2024
TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110 sú súčasťou súboru STN 73 6100, STN 73 6101, STN 73 6102 a STN 73 6110.
Viac informácií nájdete na https://www.normoff.gov.sk/

 

Schválené dodatky k TP

Schválené dodatky k TP

01.03.2024
Dodatok č. 1/2024 k TP 060
Dodatok č. 1/2024 k
TP 077
Účinnosť od: 01.03.2024
Workshop 2024

Workshop 2024

23.02.2024
Slovenská správa ciest, Úsek technického rozvoja – Odbor Cestnej databanky a Odbor technickej normalizácie a hospodárenia s cestnou sieťou organizuje v dňoch 18. 03. 2024 až 22. 03. 2024 ďalšie pracovné stretnutie so správcami cestných komunikácií.

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora