Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

Privádzač Žilina - ľavobrežná, II.etapa

Privádzač Žilina - ľavobrežná, II.etapa
Termín začatia stavby:

Predpokladaný termín ukončenia stavby:

Celkové náklady stavby [€]:
8 722 299
Preinvestované do 31.12.2008 [€]:
8 626 037
Plán preinvestovania v roku 2009 [€]:
96 262
Plán preinvestovania v roku 2010 [€]: 0
Zhotoviteľ:
Inžinierske stavby

Stavba sa nachádza v severnej časti mesta Žilina v blízkosti sídliska Vlčince a Teplárne Žilina. Stavba nadväzuje na zrealizovanú stavbu „Výstavba cesty I/18 v súbehu

so železničnou traťou a riekou Váh v Žiline“. Ide o pokračovanie cesty I/18 od priestoru ulice Na Horevaží cez križovatku ulíc na Horevaží, Košickej, Nemocničnej.

Územie je rovinaté, bez výrazných terénnych prevýšení, prevažne zastavané objektmi priemyselných podnikov. Košická ulica je v súčasnej dobe zaradená medzi cesty I. triedy z časti s obojstranným chodníkom, z časti od križovatky s ul. Cyrila a Metoda bez chodníka. Prechody pre peších sú riešené bezbariérovo, t.j. hranou obruby zníženou na max. 2 cm nad úroveň vozovky. Vjazdy na pozemky sú riešené cez sklopený obrubník resp. cez dlažobnú dosku.

Povrch komunikácii bude odvodnený pozdĺžnym a priečnym sklonom do uličných vpustov. Podpovrchová voda z pláne vozovky sa cez priečnu a pozdĺžnu drenáž odvedie do uličných vpustov. Košická ulica je osvetlená verejným osvetlením.

Riešený úsek cesty je zaradený medzi zberné komunikácie FT B1, súčasť III. dopravného okruhu mesta Žilina. Výhľadovo sa počíta s preložením cesty I/18 do polohy východného diaľničného privádzača a cesty II/583. Celková dĺžka riešeného úseku cesty I/18 je 884,59 m.

Konštrukcia vozovky bola navrhnutá podľa katalógu vozoviek miestnych komunikácii v zmysle STN 73 6114.

Asfaltový betón modifikovaný        ABS I 50 mm

Spojovací postrek modifikovaný

Asfaltový betón modifikovaný        ABH II    50 mm

Spojovací postrek modifikovaný

Obaľované kamenivo            OKH I 60 mm

Spojovací postrek

Cem. stabilizácia                SC I 250 mm

Štrkodrva                    ŠD 200 mm

Spolu                         610 mm

    

Súvisiace dôležité objekty stavby:

SO 202-00 Nadjazd nad cestou I/18

SO 210-00 Oporný múr na ceste I/18 vľavo – km 0,654 38 – 0,748 97

SO 500-00 Dažďová kanalizácia na ceste I/18.   

 

Aktualizované: 12.5.2010

Publikované: 18.3.2009

Aktuálne

Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023
Rozborová úloha

Rozborová úloha

27.11.2023
RÚ - Analýza možnosti použitia vysokotlakového vodného lúča pri odstraňovaní častí betónových konštrukcií a úpravy povrchu betónu

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora