Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/50 a I/79 Hriadky, križovatka

I/50 a I/79 Hriadky, križovatka
Termín začatia stavby:
10/2008
Predpokladaný termín ukončenia stavby:
11/2009
Celkové náklady stavby [€]:
1 752 639
Preinvestované do 31.12.2008 [€]:
76 931
Plán preinvestovania v roku 2009 [€]:
1 673 040
Plán preinvestovania v roku 2010 [€]: 2 668
Zhotoviteľ:
Eurovia cesty a.s.

Účel stavby:

V súčasnosti priesečná križovatka ciest I. triedy I/50 a I/79 v obci Hriadky je kritická nehodová lokalita s častými vážnymi dopravnými nehodami, ktoré sú spôsobené vysokou intenzitou dopravy a neprehľadnosťou križovatky. Križovatku je potrebné rekonštruovať s cieľom zvýšenia bezpečnosti, kapacity križovatky a plynulosti dopravy.
V rámci stavby bude realizovaná rekonštrukcia cesty I/50 v dĺžke 301 m, cesty I/79 v dĺžke cca 178 m, úprava križovatky na okružnú s návrhom odvodnenia vozovky a súvisiacich plôch cez kanalizáciu do jestvujúceho toku Trnávka, návrh umiestnenia autobusových zastávok, priechodov pre peších a chodníkov, predpokladané preložky inžinierskych sietí – vzdušné nn vedenia, vzdušné telefónne vedenia, vedenie miestneho rozhlasu, NTL plynové vedenie a domové prípojky. Šírkové usporiadanie cesty zodpovedá kategórii MZ 9/60. Cesta I/50 v smere Sečovce – Michalovce je rozdelená stredovým ostrovčekom na vetvu A a B. Cesta I/79 v smere Trebišov – Vranov nad Topľou je rozdelený smerovým ostrovčekom na vetvy C a D. Stredový ostrovček OK je navrhovaný priemeru 20 m (r = 10 m). Prstenec OK okolo stredového ostrovčeka výnimočne prejazdný je navrhovaný šírky 2,0 m. Šírka jazdného pruhu na okruhu je navrhovaná 6,0 m. Šírka výjazdových pruhov z križovatky je 5,0 m, šírka vjazdových pruhov je 4,5 m. Samostatná spojovacia vetva OK na odbočenia vpravo z komunikácie I/79 na cestu I/50 má šírku 5,5 m. Základná šírka jazdných pruhov navrhovaných ramien – vetiev križovatky je 3,5 m. Stavba je rozdelená na 9 stavebných objektov.

 

Aktualizované: 9.7.2009

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023
Rozborová úloha

Rozborová úloha

27.11.2023
RÚ - Analýza možnosti použitia vysokotlakového vodného lúča pri odstraňovaní častí betónových konštrukcií a úpravy povrchu betónu

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora