Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/50 a I/79 Hriadky, križovatka

I/50 a I/79 Hriadky, križovatka
Termín začatia stavby:
10/2008
Predpokladaný termín ukončenia stavby:
11/2009
Celkové náklady stavby [€]:
1 752 639
Preinvestované do 31.12.2008 [€]:
76 931
Plán preinvestovania v roku 2009 [€]:
1 673 040
Plán preinvestovania v roku 2010 [€]: 2 668
Zhotoviteľ:
Eurovia cesty a.s.

Účel stavby:

V súčasnosti priesečná križovatka ciest I. triedy I/50 a I/79 v obci Hriadky je kritická nehodová lokalita s častými vážnymi dopravnými nehodami, ktoré sú spôsobené vysokou intenzitou dopravy a neprehľadnosťou križovatky. Križovatku je potrebné rekonštruovať s cieľom zvýšenia bezpečnosti, kapacity križovatky a plynulosti dopravy.
V rámci stavby bude realizovaná rekonštrukcia cesty I/50 v dĺžke 301 m, cesty I/79 v dĺžke cca 178 m, úprava križovatky na okružnú s návrhom odvodnenia vozovky a súvisiacich plôch cez kanalizáciu do jestvujúceho toku Trnávka, návrh umiestnenia autobusových zastávok, priechodov pre peších a chodníkov, predpokladané preložky inžinierskych sietí – vzdušné nn vedenia, vzdušné telefónne vedenia, vedenie miestneho rozhlasu, NTL plynové vedenie a domové prípojky. Šírkové usporiadanie cesty zodpovedá kategórii MZ 9/60. Cesta I/50 v smere Sečovce – Michalovce je rozdelená stredovým ostrovčekom na vetvu A a B. Cesta I/79 v smere Trebišov – Vranov nad Topľou je rozdelený smerovým ostrovčekom na vetvy C a D. Stredový ostrovček OK je navrhovaný priemeru 20 m (r = 10 m). Prstenec OK okolo stredového ostrovčeka výnimočne prejazdný je navrhovaný šírky 2,0 m. Šírka jazdného pruhu na okruhu je navrhovaná 6,0 m. Šírka výjazdových pruhov z križovatky je 5,0 m, šírka vjazdových pruhov je 4,5 m. Samostatná spojovacia vetva OK na odbočenia vpravo z komunikácie I/79 na cestu I/50 má šírku 5,5 m. Základná šírka jazdných pruhov navrhovaných ramien – vetiev križovatky je 3,5 m. Stavba je rozdelená na 9 stavebných objektov.

 

Aktualizované: 9.7.2009

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Schválené TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110

Schválené TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110

28.03.2024
MD SR schválilo:
TP 73 6101 Projektovanie diaľnic
TP 73 6102 Projektovanie ciest
TP 73 6110 Projektovanie miestnych ciest

Účinnosť od: 01.04.2024
TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110 sú súčasťou súboru STN 73 6100, STN 73 6101, STN 73 6102 a STN 73 6110.
Viac informácií nájdete na https://www.normoff.gov.sk/

 

Schválené dodatky k TP

Schválené dodatky k TP

01.03.2024
Dodatok č. 1/2024 k TP 060
Dodatok č. 1/2024 k
TP 077
Účinnosť od: 01.03.2024
Workshop 2024

Workshop 2024

23.02.2024
Slovenská správa ciest, Úsek technického rozvoja – Odbor Cestnej databanky a Odbor technickej normalizácie a hospodárenia s cestnou sieťou organizuje v dňoch 18. 03. 2024 až 22. 03. 2024 ďalšie pracovné stretnutie so správcami cestných komunikácií.

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora