Prejsť na navigáciu

I/66 Brezno – obchvat, I. etapa

I/66 Brezno – obchvat, I. etapa
Termín začatia stavby:
2015
Termín ukončenia stavby:
2017
Stavebné náklady [€]: 21 182 646,20
Zhotoviteľ stavby:
ALPINE SLOVAKIA spol. s r.o. Bratislava

Popis projektu:

Účelom projektu je kvalitatívne a kapacitné zlepšenie dôležitého ťahu cesty I/66. Jedná sa o značne využívanú tranzitnú komunikáciu využívanú smerom na Horehronie a tiež cez Mýto pod Ďumbierom smerom na Liptov. Predmetom projektu je rekonštrukcia a výstavba obchvatu s dĺžkou 2,542 km. Trasa obchvatu je navrhnutá prevažne súbežne s územím Európskeho významu Alúvium Hrona vo vzdialenosti cca 150 m za železničnou traťou. Na začiatku úpravy je trasa totožná s existujúcou komunikáciou na ľavom brehu rieky Hron, smerovo a výškovo sa na ňu napojí mimoúrovňovou križovatkou. Po preklenutí Hrona a trate ŽSR mostným objektom sa trasa dostáva do koridoru, ktorého južnú hranicu určuje areál bývalej Mostárne Brezno a severnú hranicu tvorí železničná trať, resp. železničná stanica Brezno. Za areálom Mostárne trasa mostom preklenie Drábsko-Kabátovský potok a zachovávanú železničnú vlečku a pokračuje smerom k ceste Osloboditeľov (II/529). Riešený úsek prvej etapy obchvatu mesta Brezna končí okružnou križovatkou s cestou II/529 pri Baldovskom moste. Navrhovaný obchvat je riešený ako dvojpruhová obojsmerná komunikácia v šírkovom usporiadaní podľa kategórie C 9,5/80.


 

 Aktualizované: 26.6.2018 

Publikované: 26.6.2018

Aktuálne

Softecon 2019

Softecon 2019

20.03.2019
Prezentácia výskumno-vývojovej úlohy
Most Komárno - Komárom

Most Komárno - Komárom

18.03.2019
Priebeh realizácie diela
Cena SCS za rok 2018

Cena SCS za rok 2018

15.03.2019
Cena Slovenskej cestnej spoločnosti za rok 2018 za Portál IS MCS

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora