SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Projekty OPD>Kontrolný systém pre zvýšenie efektívnosti eliminácie bezpečnostných rizík ciest I. triedy minimalizáciou vplyvov dopravného prúdu na bezpečnosť a životnosť cestnej infraštruktúry
Prejsť na navigáciu

Kontrolný systém pre zvýšenie efektívnosti eliminácie bezpečnostných rizík ciest I. triedy minimalizáciou vplyvov dopravného prúdu na bezpečnosť a životnosť cestnej infraštruktúry

Kontrolný systém pre zvýšenie efektívnosti eliminácie bezpečnostných rizík ciest  I. triedy minimalizáciou vplyvov dopravného prúdu na bezpečnosť a životnosť cestnej infraštruktúry
Termín začatia stavby:
2015
Termín ukončenia stavby:
2015
Predpokladané investičné výdavky [€]: 7 613 797,09
Zhotoviteľ:
Dopsys

Popis projektu:

Intenzita nákladnej dopravy na Slovensku, ale aj v celej Európe neustále narastá. Právne predpisy Slovenskej Republiky stanovujú presné limity pre maximálne prípustné hmotnosti vozidiel a jazdných súprav. Tieto parametre sú dôležité pre bezpečnosť cestnej premávky, ochranu cestnej infraštruktúry (ciest a mostných objektov), ako aj pre bezpečnosť samotného prepravovaného nákladu. Celkové hmotnosti nákladných vozidiel dosahujú v súčasnosti cca 40 ton, pričom podľa výsledkov vážení nápravových tlakov až 30% vozidiel je preťažených.

Preťaženie nákladného automobilu má pritom zásadný negatívny vplyv na životnosť vozovky. Vznikajú deformácie a nevratné poškodenia ciest: odtrhnuté krajnice, zosuvy svahov, vyjazdené koľaje, zalomené priepusty a poškodené odvodnenia ciest.

Cieľom projektu je zabrániť poškodzovaniu cestného telesa nadmerným prekračovaním nápravových tlakov u nákladných vozidiel. Predmetom projektu je vybudovanie automatických systémov (na presne určených miestach) pre detekciu, identifikáciu nadmerných a/ alebo nadrozmerných vozidiel a ich vylúčenie z dopravného prúdu s dôrazom na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky s následným znižovaním negatívnych vplyvov na životnosť cestného telesa a cestnej infraštruktúry. Systémy budú vybudované na presne určených úsekoch a miestach ciest I. triedy v správe SSC.

Projektové úseky:

  • parkovisko Mníchova Lehota, Trenčín, km stan. 124,138
  • Červený majer za obcou Dvory nad Žitavou, Nové Zámky, km stan. 62,088
  • parkovisko Bučany, Trnava, km stan. 58,338
  • parkovisko Pôtor, Veľký Krtíš, km stan. 164,000
  • Ďulov dvor (stará cesta), Komárno, km stan. 3,371
  • extravilán obce Krčava, Sobrance, km stan. 532,183

kontrolny_system_foto1

 

kontrolny_system_foto2

kontrolny_system_foto3

kontrolny_system_foto4

kontrolny_system_foto5

kontrolny_system_foto6

kontrolny_system_foto7

kontrolny_system_foto8

 

Aktualizované: 4.4.2017

Publikované: 23.10.2015

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

30.07.2019
Odstavné a parkovacie plochy cestných vozidiel
(STN 73 6056)
Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 018, TP 048, TP 085, VL 1
TP 018 Zásady navrhovania prvkov upokojovania dopravy na úsekoch cestných prieťahov v obciach a mestách (Upokojovanie dopravy)
TP 048 Navrhovanie debarierizačných opatrení pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie na pozemných komunikáciách
TP 085 Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry
VL 1 Vozovky a krajnice

Účinnosť od: 10.06.2019

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 023, TP 110, TKP 10
TP 023 Použitie, kvalita a systém hodnotenia dopravných a parkovacích zariadení
TP 110 Vodiace steny
TKP 10 Záchytné bezpečnostné zariadenia

Účinnosť od: 01.06.2019

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora