SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Projekty OPD>Kontrolný systém pre zvýšenie efektívnosti eliminácie bezpečnostných rizík ciest I. triedy minimalizáciou vplyvov dopravného prúdu na bezpečnosť a životnosť cestnej infraštruktúry
Prejsť na navigáciu

Kontrolný systém pre zvýšenie efektívnosti eliminácie bezpečnostných rizík ciest I. triedy minimalizáciou vplyvov dopravného prúdu na bezpečnosť a životnosť cestnej infraštruktúry

Kontrolný systém pre zvýšenie efektívnosti eliminácie bezpečnostných rizík ciest  I. triedy minimalizáciou vplyvov dopravného prúdu na bezpečnosť a životnosť cestnej infraštruktúry
Termín začatia stavby:
2015
Termín ukončenia stavby:
2015
Predpokladané investičné výdavky [€]: 7 613 797,09
Zhotoviteľ:
Dopsys

Popis projektu:

Intenzita nákladnej dopravy na Slovensku, ale aj v celej Európe neustále narastá. Právne predpisy Slovenskej Republiky stanovujú presné limity pre maximálne prípustné hmotnosti vozidiel a jazdných súprav. Tieto parametre sú dôležité pre bezpečnosť cestnej premávky, ochranu cestnej infraštruktúry (ciest a mostných objektov), ako aj pre bezpečnosť samotného prepravovaného nákladu. Celkové hmotnosti nákladných vozidiel dosahujú v súčasnosti cca 40 ton, pričom podľa výsledkov vážení nápravových tlakov až 30% vozidiel je preťažených.

Preťaženie nákladného automobilu má pritom zásadný negatívny vplyv na životnosť vozovky. Vznikajú deformácie a nevratné poškodenia ciest: odtrhnuté krajnice, zosuvy svahov, vyjazdené koľaje, zalomené priepusty a poškodené odvodnenia ciest.

Cieľom projektu je zabrániť poškodzovaniu cestného telesa nadmerným prekračovaním nápravových tlakov u nákladných vozidiel. Predmetom projektu je vybudovanie automatických systémov (na presne určených miestach) pre detekciu, identifikáciu nadmerných a/ alebo nadrozmerných vozidiel a ich vylúčenie z dopravného prúdu s dôrazom na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky s následným znižovaním negatívnych vplyvov na životnosť cestného telesa a cestnej infraštruktúry. Systémy budú vybudované na presne určených úsekoch a miestach ciest I. triedy v správe SSC.

Projektové úseky:

  • parkovisko Mníchova Lehota, Trenčín, km stan. 124,138
  • Červený majer za obcou Dvory nad Žitavou, Nové Zámky, km stan. 62,088
  • parkovisko Bučany, Trnava, km stan. 58,338
  • parkovisko Pôtor, Veľký Krtíš, km stan. 164,000
  • Ďulov dvor (stará cesta), Komárno, km stan. 3,371
  • extravilán obce Krčava, Sobrance, km stan. 532,183

kontrolny_system_foto1

 

kontrolny_system_foto2

kontrolny_system_foto3

kontrolny_system_foto4

kontrolny_system_foto5

kontrolny_system_foto6

kontrolny_system_foto7

kontrolny_system_foto8

 

Aktualizované: 4.4.2017

Publikované: 23.10.2015

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

17.12.2018
Požiadavky na technologické zariadenia a inteligentné dopravné systémy na pozemných komunikáciách
Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

30.11.2018
MDV SR schválilo TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004
Betónové konštrukcie všeobecne
Betón na konštrukcie
Predpäté betónové konštrukcie
Použitie ťaženého predrveného kameniva v nestmelených vrstvách konštrukií vozoviek
Účinnosť od: 01.12.2018
Schválený dodatok č. 1 k TP 047

Schválený dodatok č. 1 k TP 047

19.11.2018
MDV SR schválilo Dodatok č.1/2018 k TP 047
Katalóg technológií na opravy základných typov porúch vozoviek
Účinnosť od: 20.11.2018

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora