Popis projektu:
Predmetom projektu je rekonštrukcia 7 mostných objektov v ZA a TN kraji. Projekt „Výstavba a zlepšenie bezpečnostných parametrov mostov na cestách I. triedy 2. etapa v ZA a TN kraji“ je zameraný na zlepšenie technických parametrov vybraných mostov a priľahlých úsekov ciest I. triedy. Úseky ciest I. triedy, na ktorých sa vybrané mosty nachádzajú, majú kľúčovú úlohu pre tranzitnú dopravu ako aj pre zdrojovú a cieľovú dopravu v danom regióne. Realizáciou rekonštrukcie a novovybudovaným vybraných mostov dôjde k zlepšeniu ich stavebno-technického stavu a z hľadiska ekonomickej efektívnosti je predpoklad rýchlej návratnosti doteraz vynakladaných finančných prostriedkov v rámci bežnej údržby. Bez realizácie rekonštrukčných prác by došlo k ďalšiemu rozširovaniu porúch na dôležitých konštrukčných častiach mostov.
Projekt je zameraný na rekonštrukciu nasledujúcich mostov:
- I/59 – 063 Ružomberok most – dĺžka mosta je 19,2 m a celková dĺžka úseku rekonštrukcie je 149,556 m.
- I/54 – 107 Mor. Lieskové most – dĺžka mosta je 29,08 m a celková dĺžka úseku rekonštrukcie je 67,06 m.
- I/11 – 227 Kys. Lieskovec most – dĺžka mosta je 14,862 m a celková dĺžka úseku rekonštrukcie je 168,73 m.
- I/18 – 293 Martin - Priekopa most – dĺžka mosta je 55,90 m a celková dĺžka úseku rekonštrukcie je 180,00 m.
- I/64 – 067 Prievidza most – dĺžka mosta je 19,9 m a celková dĺžka úseku rekonštrukcie je 82,50 m.
- I/11 – 229 Radoľa most – dĺžka mosta je 26 m a celková dĺžka úseku rekonštrukcie je 65 m.
- I/78 – 017 Oravská Jasenica - most -– dĺžka mosta je 91,7 m a celková dĺžka úseku rekonštrukcie je 265,5 m.
Celková dĺžka rekonštruovaných mostov je 256,642 m a celková dĺžka rekonštruovaných úsekov ciest I. triedy je 978,346 m.
Cieľom po ukončení stavby očakávame výrazné zvýšenie bezpečnosti účastníkov cestnej premávky na cestách I. triedy v riešených úsekoch ciest I/59, I/54, I/11, I/18, I/64 a I/78. Súčasne očakávame zlepšenie životného prostredia v okolí existujúcej cesty.
Projekt bude mať za následok škálu sociálno-ekonomických benefitov, a to najmä zníženie miery nehodovosti, jej dopadov vrátane úspory cestovného času. Navrhované riešenie bude vyhovovať súčasným ako aj výhľadovým kapacitným i bezpečnostným nárokom na dopravu.
|