Popis projektu:
I/9 – 158 Ladomerská Vieska – most – stavebný stav V.
Most bol postavený v roku 1958, je situovanýna štátnej ceste I. triedy č. 9, patrí do siete ciest medzinárodného významu, v km 213,318 v obci Ladomerská Vieska v okrese Žiar nad Hronom a premosťuje mostom ev. č. 9-158 železničnú trať 121A v km 50,584 50. Cesta I/9 zabezpečuje dopravné spojenie miest Prievidza – Žiar nad Hronom.
Rekonštrukcia mosta I/9-158 je nevyhnutná na základe súčasného stavebno-technického stavu, ktorý bol po obhliadke z roku 2012 charakterizovaný ako zlý. Technický stav mosta sa v dôsledku vystavenia poveternostným podmienkam a ťažkej nákladnej doprave počas existencie značne zhoršil. Zo záznamu z kontrolnej obhliadky mosta sú zrejmé poruchy na spodnej stavbe aj nosnej konštrukcii mosta spočívajúce hlavne v obnažení a porušení častí betonárskej výstuže, popraskaní a zdegradovaní betónu a podobne.
I/51 – 168 Hontianske Nemce – most – stavebný stav VI.
Predmetná stavba je situovaná na štátnej ceste I. triedy č. 51. Rekonštrukcia mostného objektu ev. č. 51-168 bude prebiehať v extraviláne obce Hontianske Nemce v okrese Krupina. Účelom mosta je prevedenie dopravy na ceste I/51 ponad potok Štiavnica. Mostný objekt bol postavený v roku 1962.
Dôvodom rekonštrukcie je nevyhovujúci stavebno-technický stav, ktorý je charakterizovaný ako veľmi zlý.
Účelom a cieľom stavebnej akcie, ktorej súčasťou sú tri stavebné objekty je zlepšenie stavebno-technického stavu mostného objektu 51-168, zvýšenie normálnej zaťažiteľnosti mosta (min 26 t), úprava úseku cesty I/51, úprava koryta potoka Štiavnica a zabezpečenie plynulosti a bezpečnosti premávky na predmetnom úseku cesty I/51.
I/51 – 169 Prenčov – most – stavebný stav V.
Stavba je situovaná na štátnej ceste I. triedy č. 51, ktorá v riešenom úseku tvorí spojnicu najbližších obcí Hontianske Nemce a Prenčov v okrese Banská Štiavnica. V km 261,165 pasportu cesty I/51 sa nachádza mostný objekt č.169, ktorý je tohto času v havarijnom stave. Na mieste stavby je v súčasnosti ešte ponechané označenie mosta č.005 z pôvodnej cesty II. triedy č.525.
Prioritnou požiadavkou na rekonštrukciu cesty je technicko-stavebný stav mosta, ktorý bol charakterizovaný ako zlý.
I/66 – 89 Brusno – most – stavebný stav VI.
Predmetná stavba je situovaná na štátnej ceste I. triedy č. 66 v km 109,507 extraviláne obce Brusno v okrese Banská Bystrica a premosťuje poľnú cestu. Most bol postavený v roku 1972. Cesta I/66 zabezpečuje dopravné spojenie miest Banská Bystrica – Brezno.
Technický stav mosta sa v dôsledku vystavenia poveternostným podmienkam počas existencie značne zhoršil - poruchy na spodnej stavbe aj nosnej konštrukcii mosta poruchy majú za následok zníženie únosnosti mosta a pri ďalšom rozvoji porúch môže dôjsť k havárií a ohrozeniu životov a zdravia užívateľov komunikácie.
I/66 – 97 Podbrezová – most – stavebný stav VI.
Stavba je situovaná na štátnej ceste I. triedy č. 66, na katastrálnom území Podbrezová, časť Lopej v okrese Brezno. Celková dĺžka úpravy cesty I/66 je 172 m. Úprava cesty sa začína v cestnom km 119,177 a končí v 119,349. Súčasťou úpravy cesty je aj rekonštrukcia existujúcich autobusových zastávok vybudovaním zastávkových pruhov a nástupíšť.
Účelom stavby je vyriešiť stavebno-technický stav, ktorý je charakterizovaný ako veľmi zlý.
I/72 – 45 Brezno – most – stavebný stav VI.
Stavba je situovaná na štátnej ceste I. triedy č. 72, nachádza sa na katastrálnom území Brezno, okrese Brezno v Banskobystrickom kraji. Celková dĺžka úpravy cesty I/72 je 57 m.
Súčasný stavebno-technický stav mosta bol hodnotený ako veľmi zlý.
I/76 – 35 Kozárovce – most – stavebný stav VI.
Stavba je situovaná na štátnej ceste I. triedy č.76 v km 67,63 v extraviláne obce Kozárovce, v katastrálnom území Psiare v okrese Žarnovica a premosťuje Čaradický potok. Most bol postavený v roku 1924 a v bližšie nešpecifikovanom období bol rozširovaný. Cesta I/76 zabezpečuje dopravné spojenie Hronský Beňadik a Štúrovo. Jej dĺžka je 74,406 km.
Technický stav mosta sa počas existencie značne. Účelom stavby je vyriešiť stavebno-technický stav na mosta, ktorý je charakterizovaný ako veľmi zlý. Rekonštrukcia mostného objektu pozostáva z asanácie starého mosta a vybudovaní nového mostného objektu. Nový mostný objekt bude mať šírkové parametre zodpovedajúce kategórii cesty C9,5. V rámci stavby mostného objektu dôjde k úprave priľahlého úseku cesty, v celkovej dĺžke 525,44 m. Na komunikácii bude smerové a výškové vedenie a šírkové usporiadanie zodpovedajúce kategórie cesty C9,5/80. |