SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Stavby ukončené v 2009>Privádzač Žilina - ľavobrežná, II.etapa
Prejsť na navigáciu

Privádzač Žilina - ľavobrežná, II.etapa

Privádzač Žilina - ľavobrežná, II.etapa
Termín začatia stavby:

Predpokladaný termín ukončenia stavby:

Celkové náklady stavby [€]:
8 722 299
Preinvestované do 31.12.2008 [€]:
8 626 037
Plán preinvestovania v roku 2009 [€]:
96 262
Plán preinvestovania v roku 2010 [€]: 0
Zhotoviteľ:
Inžinierske stavby

Stavba sa nachádza v severnej časti mesta Žilina v blízkosti sídliska Vlčince a Teplárne Žilina. Stavba nadväzuje na zrealizovanú stavbu „Výstavba cesty I/18 v súbehu

so železničnou traťou a riekou Váh v Žiline“. Ide o pokračovanie cesty I/18 od priestoru ulice Na Horevaží cez križovatku ulíc na Horevaží, Košickej, Nemocničnej.

Územie je rovinaté, bez výrazných terénnych prevýšení, prevažne zastavané objektmi priemyselných podnikov. Košická ulica je v súčasnej dobe zaradená medzi cesty I. triedy z časti s obojstranným chodníkom, z časti od križovatky s ul. Cyrila a Metoda bez chodníka. Prechody pre peších sú riešené bezbariérovo, t.j. hranou obruby zníženou na max. 2 cm nad úroveň vozovky. Vjazdy na pozemky sú riešené cez sklopený obrubník resp. cez dlažobnú dosku.

Povrch komunikácii bude odvodnený pozdĺžnym a priečnym sklonom do uličných vpustov. Podpovrchová voda z pláne vozovky sa cez priečnu a pozdĺžnu drenáž odvedie do uličných vpustov. Košická ulica je osvetlená verejným osvetlením.

Riešený úsek cesty je zaradený medzi zberné komunikácie FT B1, súčasť III. dopravného okruhu mesta Žilina. Výhľadovo sa počíta s preložením cesty I/18 do polohy východného diaľničného privádzača a cesty II/583. Celková dĺžka riešeného úseku cesty I/18 je 884,59 m.

Konštrukcia vozovky bola navrhnutá podľa katalógu vozoviek miestnych komunikácii v zmysle STN 73 6114.

Asfaltový betón modifikovaný        ABS I 50 mm

Spojovací postrek modifikovaný

Asfaltový betón modifikovaný        ABH II    50 mm

Spojovací postrek modifikovaný

Obaľované kamenivo            OKH I 60 mm

Spojovací postrek

Cem. stabilizácia                SC I 250 mm

Štrkodrva                    ŠD 200 mm

Spolu                         610 mm

    

Súvisiace dôležité objekty stavby:

SO 202-00 Nadjazd nad cestou I/18

SO 210-00 Oporný múr na ceste I/18 vľavo – km 0,654 38 – 0,748 97

SO 500-00 Dažďová kanalizácia na ceste I/18.   

 

Aktualizované: 12.5.2010

Publikované: 18.3.2009

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

17.12.2018
Požiadavky na technologické zariadenia a inteligentné dopravné systémy na pozemných komunikáciách
Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

30.11.2018
MDV SR schválilo TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004
Betónové konštrukcie všeobecne
Betón na konštrukcie
Predpäté betónové konštrukcie
Použitie ťaženého predrveného kameniva v nestmelených vrstvách konštrukií vozoviek
Účinnosť od: 01.12.2018
Schválený dodatok č. 1 k TP 047

Schválený dodatok č. 1 k TP 047

19.11.2018
MDV SR schválilo Dodatok č.1/2018 k TP 047
Katalóg technológií na opravy základných typov porúch vozoviek
Účinnosť od: 20.11.2018

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora