Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

SSC>Činnosti>Rozvoj cestnej siete>Strategický plán rozvoja>I/51 Banská Štiavnica – Banská Belá
Prejsť na navigáciu

Cesta I/51 Banská Štiavnica - Banská Belá, obchvat (štúdia uskutočniteľnosti)

Slovenská správa ciest pripravila technickú štúdiu uskutočniteľnosti pre vybudovanie obchvatu cesty I/51 v úseku Banská Belá – Banská Štiavnica.

Koridor jestvujúcej cesty I/51 v úseku od obce Banská Belá po mesto Banská Štiavnica je vedený takmer výhradne v intraviláne a aj krátky úsek v extraviláne má vo svojom blízkom okolí rozptýlenú zástavbu. Smerové a výškové vedenie, šírkové usporiadanie cesty I. triedy ani riešenie križovatiek nezodpovedá požadovaným parametrom podľa aktuálne platných STN. Nová komunikácia má preto odkloniť tranzitnú dopravu z pôvodnej cesty I/51 a centra mesta Banská Štiavnica, čím prispeje k vyššej bezpečnosti a lepšej kvalite života jeho obyvateľov.

V rámci štúdie boli posudzované dva varianty. Oba začínajú v obci Banská Belá a končia na južnom okraji Banskej Štiavnice v lokalite Kremenisko. Variant 1 má dĺžku 5,056 km, zahŕňa 17 mostov, 13 oporných a zárubných múrov a 3 križovatky. Variant 2 je o niečo dlhší (5,125 km), navrhuje 13 mostov, 10 oporných a zárubných múrov a rovnako 3 križovatky.

Na základe multikriteriálneho hodnotenia bol ako výhodnejší vyhodnotený variant 1, ktorý lepšie zabezpečuje tranzit v smere sever – juh.

Projekt sa nachádza v Chránenej krajinnej oblasti Štiavnické vrchy a v blízkosti viacerých chránených areálov, preto sa kládol dôraz aj na environmentálne kritériá a minimalizáciu zásahov do prírody.

Odhadované náklady na stavebnú časť variantu 1 sú približne 67 miliónov eur. Ide o jednu z najväčších investícií do cestnej infraštruktúry v regióne za posledné desaťročia, ktorá má zásadným spôsobom zmeniť dopravnú situáciu v Banskej Štiavnici a okolí.

 

 

 

Aktualizované: 6.10.2025 


Publikované: 26.9.2025

Aktuálne

Schválené TP 027

Schválené TP 027

15.10.2025
MD SR schválilo: 
TP 027 Navrhovanie zosilnenia betónových mostov a sanácie betónových konštrukcií
Účinnosť od: 15.10.2025
Rozborová úloha

Rozborová úloha

07.10.2025
Prehliadky, údržba a opravy cestných komunikácií. Zárubné a oporné múry
Schválené dodatok č. 2/2025 k VL 1

Schválené dodatok č. 2/2025 k VL 1

01.10.2025
MD SR schválilo:
dodatok č. 2/2025 k VL 1
Účinnosť od: 01.10.2025

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora