Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/68 Kremná rekonštrukcia - havária

I/68 Kremná rekonštrukcia - havária
Termín začatia stavby:
2017
Termín ukončenia stavby:
2017
Stavebné náklady [€]: 3 215 518,22
Zhotoviteľ stavby:
Metrostav a.s. Praha, OZ Bratislava

Popis projektu:

Predmetom uvedenej stavebnej akcie je odstránenie havarijného stavu na ceste I/68 smerujúcej k hranici s Poľskou republikou. Stavebné práce boli realizované prostredníctvom stavebných objektov :

101-00 Úprava zárubného múra v km 8,950

102-00 Úprava cesty I/68 v km 15,000 :

Opis prác na objektoch :

101-00 Úprava zárubného múra v km 8,950 :

Účelom úpravy bola výmena obkladu zárubného múra, úprava pravostrannej priekopy pod zárubným múrom a dobudovanie záchytnej priekopy a hĺbkovej drenáže a odvedenie zrážkovej vody mimo zárubný múr. Jestvujúci zárubný múr je monolitický. Z vonkajšej strany bol realizovaný obklad z IZT 18/10. Dĺžka jestvujúceho múra je 164,233, výška múra nad terénom je premenná od 2,0 po 7,0 m. Jestvujúci obklad z IZT prefabrikátoch sa odstránil a uložil na skládke tuhého odpadu. Po očistení sa pristúpilo k realizácií kotviacich prvkov, pre uchytenie pôvodného betónu s novou pohľadovou časťou z betónu C 25/30. Doplnená časť múra je vystužená. Pohľadová časť múra je natretá akrylatovým náterom proti poveternostným vplyvom a pohľadová časť rímsy je natretá akrylatovým náterom proti poveternostným vplyvom a posypovým soliam. Za múrom bola zrealizovaný hĺbkový trativod z drenážnej rúrky PVC  200 mm v štrkovom obsype. Drenáž je vyvedená na začiatku a konci zárubného múra a v mieste novobudovaných vtokových šácht. Pod zárubným múrom sa vybudovala dláždená priekopa dĺžky 168,0m zaústená do jestvujúcich priepustov.

102-00 Úprava cesty I/68 v km 15,000 :

V úseku č.2 je cestná komunikácie zrealizovaná ako dvojpruhová, kategórie C 9,5/60, so šírkou spevnenej časti asfaltom 8,50 m. Celková dĺžka rekonštrukcie predstavuje 682,0 m. Smerové a sklonové pomery komunikácie sú v zmysle STN 73 6101. V úseku č.1 bolo zrealizované frézovanie existujúcej obrusnej vrstvy hrúbky 40 mm. Následne sa zrealizovali vysprávky a vyrovnanie podkladu. Na takto vyrovnaný podklad sa aplikoval asfaltový postrek a položila sa výstužná mreža zo sklenených vlákien s pevnosťou v ťahu v oboch smeroch min. 100 kN/m. Na takto položenú mrežu sa aplikovala ďalšia vrstva asfaltového postreku a zrealizovala sa ložná a obrusná vrstva z asfaltobetónu. Medzi tieto vrstvy sa taktiež aplikoval spojovací asfaltový postrek. Priemerná šírka komunikácie v km 8,709-11,000 (2291  m) je 11,0 m a v km 11,000-13,518 (2518 m) je 9,00 m.

Najdôležitejšími prvkami stabilizácie cestnej komunikácie bolo vybudovanie dokonalého odvodnenia cestnej komunikácie a výmena nevhodného materiálu násypového materiálu. Odvodnenie je zabezpečené spevnenou priekopou dĺžky 405,0 m a vybudovaním hĺbkovej drenáže z návodnej strany násypového telesa, celkovej dĺžky 85,0 m. V priestore výmeny násypového telesa bolo potrebné zabezpečenie stability svahu vystuženým svahom. Vystužený svah bol realizovaný z oceľovej siete v kombinácii s jednoosími geomrežami z polyesterových vlákien. Pre zabezpečenie bezpečnosti verejnej premávky bolo navrhované osadenie oceľového zvodidla s úrovňou zachytenia H2, o celkovej dĺžke 900 m.

 

 

Aktualizované: 3.7.2018

Publikované: 3.7.2018

Aktuálne

Workshop 2024

Workshop 2024

23.02.2024
Slovenská správa ciest, Úsek technického rozvoja – Odbor Cestnej databanky a Odbor technickej normalizácie a hospodárenia s cestnou sieťou organizuje v dňoch 18. 03. 2024 až 22. 03. 2024 ďalšie pracovné stretnutie so správcami cestných komunikácií.
Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora