Popis projektu:
Predmetom uvedenej stavebnej akcie je odstránenie havarijného stavu na ceste I/68 smerujúcej k hranici s Poľskou republikou. Stavebné práce boli realizované prostredníctvom stavebných objektov :
101-00 Úprava zárubného múra v km 8,950
102-00 Úprava cesty I/68 v km 15,000 :
Opis prác na objektoch :
101-00 Úprava zárubného múra v km 8,950 :
Účelom úpravy bola výmena obkladu zárubného múra, úprava pravostrannej priekopy pod zárubným múrom a dobudovanie záchytnej priekopy a hĺbkovej drenáže a odvedenie zrážkovej vody mimo zárubný múr. Jestvujúci zárubný múr je monolitický. Z vonkajšej strany bol realizovaný obklad z IZT 18/10. Dĺžka jestvujúceho múra je 164,233, výška múra nad terénom je premenná od 2,0 po 7,0 m. Jestvujúci obklad z IZT prefabrikátoch sa odstránil a uložil na skládke tuhého odpadu. Po očistení sa pristúpilo k realizácií kotviacich prvkov, pre uchytenie pôvodného betónu s novou pohľadovou časťou z betónu C 25/30. Doplnená časť múra je vystužená. Pohľadová časť múra je natretá akrylatovým náterom proti poveternostným vplyvom a pohľadová časť rímsy je natretá akrylatovým náterom proti poveternostným vplyvom a posypovým soliam. Za múrom bola zrealizovaný hĺbkový trativod z drenážnej rúrky PVC 200 mm v štrkovom obsype. Drenáž je vyvedená na začiatku a konci zárubného múra a v mieste novobudovaných vtokových šácht. Pod zárubným múrom sa vybudovala dláždená priekopa dĺžky 168,0m zaústená do jestvujúcich priepustov.
102-00 Úprava cesty I/68 v km 15,000 :
V úseku č.2 je cestná komunikácie zrealizovaná ako dvojpruhová, kategórie C 9,5/60, so šírkou spevnenej časti asfaltom 8,50 m. Celková dĺžka rekonštrukcie predstavuje 682,0 m. Smerové a sklonové pomery komunikácie sú v zmysle STN 73 6101. V úseku č.1 bolo zrealizované frézovanie existujúcej obrusnej vrstvy hrúbky 40 mm. Následne sa zrealizovali vysprávky a vyrovnanie podkladu. Na takto vyrovnaný podklad sa aplikoval asfaltový postrek a položila sa výstužná mreža zo sklenených vlákien s pevnosťou v ťahu v oboch smeroch min. 100 kN/m. Na takto položenú mrežu sa aplikovala ďalšia vrstva asfaltového postreku a zrealizovala sa ložná a obrusná vrstva z asfaltobetónu. Medzi tieto vrstvy sa taktiež aplikoval spojovací asfaltový postrek. Priemerná šírka komunikácie v km 8,709-11,000 (2291 m) je 11,0 m a v km 11,000-13,518 (2518 m) je 9,00 m.
Najdôležitejšími prvkami stabilizácie cestnej komunikácie bolo vybudovanie dokonalého odvodnenia cestnej komunikácie a výmena nevhodného materiálu násypového materiálu. Odvodnenie je zabezpečené spevnenou priekopou dĺžky 405,0 m a vybudovaním hĺbkovej drenáže z návodnej strany násypového telesa, celkovej dĺžky 85,0 m. V priestore výmeny násypového telesa bolo potrebné zabezpečenie stability svahu vystuženým svahom. Vystužený svah bol realizovaný z oceľovej siete v kombinácii s jednoosími geomrežami z polyesterových vlákien. Pre zabezpečenie bezpečnosti verejnej premávky bolo navrhované osadenie oceľového zvodidla s úrovňou zachytenia H2, o celkovej dĺžke 900 m.
|