SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Ukončené projekty>Stavby ukončené v 2017>I/66 Železničná vlečka ČSD – most ev. č. 66-072
Prejsť na navigáciu

I/66 Železničná vlečka ČSD – most ev. č. 66-072

I/66 Železničná vlečka ČSD – most ev. č. 66-072
Termín začatia stavby:
2017
Termín ukončenia stavby:
2017
Stavebné náklady [€]: 226 464,32
Zhotoviteľ stavby:
Inžinierske stavby, a. s., Košice

Popis rekonštrukcie mosta:

Most sa nachádza na pozemnej komunikácii I/66 a premosťuje miestnu komunikáciu. Dĺžka premostenia je 19,030 m. Dĺžka mosta je 26,658 m. Celková šírka nosnej konštrukcie je 13,794 m. Ide o rekonštrukciu mosta, pri ktorej sa nezmení jeho zakladanie a opory. Na spodnej stavbe mosta bola prevedená sanácia mosta (otryskanie poškodeného betónu, ošetrenie výstuže, reprofilácia povrchu, ochranný a zjednocujúci náter podhľadu nosnej konštrukcie a spodnej stavby). V rámci rekonštrukcie vrchnej stavby mosta budú odstránené všetky časti mostného zvršku: vozovka vrátane izolácie a betónu po nosnú konštrukciu, zábradlie, zvodidlá, rímsy a prechodové oblasti mosta. Pred zhotovením hydroizolácie sa preveril stav a kvalita betónu nosnej konštrukcie. Na povrchu nosnej konštrukcie sa vyhotovila nová vrstva vyrovnávacieho betónu hrúbky 90 mm pod vozovkou a pod chodníkom na ľavej strane mostu, hrúbka vyrovnávacieho betónu pod chodníkom na pravej strane je premenná od 90 do 180 mm. Na novú hydroizoláciu mosta sa položila nová vozovka hrúbky 90 mm. Odvodnenie komunikácie je zabezpečené povrchovo priečnym a pozdĺžnym sklonom na svah násypu a následne do rigolu pod mostom. Odvodňovače v nosnej konštrukcie nie sú zabudované. Kvôli revízii verejného osvetlenia počas prevádzky sú navrhnuté služobné chodníky po oboch stranách mostu. Šírka chodníkov je 0,88 m. Na moste nie sú zabudované mostné ložiská. Nosná konštrukcia dosky je tuho spojená so zvislými stenami a tvorí jeden statický celok – rám. V rámci rekonštrukcie sa zrealizovali pri oboch oporách elastomerné prechodové konštrukcie (kobercové mostné závery) na celú šírku mostu. Rímsy mosta sú prefabrikované, kotvené pod chodníkom. Po oboch stranách mostu sa osadili nové oceľové zvodidlá a namontovalo sa zábradelné zvodidlo s úrovňou zachytenia H2. Súčasťou rekonštrukcie mosta bola aj úprava verejného osvetlenia a výmena obrusnej vrstvy vozovky 70 m pred a 35 m za mostným objektom na celú šírku v hrúbke 50 mm.

 

 Aktualizované: 26.6.2018

Publikované: 26.6.2018

Aktuálne

Schválené TKP 9

Schválené TKP 9

07.10.2021
MDV SR schválilo:
TKP 9 Kryty chodníkov a iných plôch z dlažby
Účinnosť od: 20.09.2021
Schválené VL 6.1

Schválené VL 6.1

01.10.2021
MDV SR schválilo:
VL 6.1 Zvislé dopravné značky
Účinnosť od: 01.10.2021
Schválené TKP 27, KLK 1/2021, KLK KB 1/2021, Dodatok č. 1/2021 k TP 064

Schválené TKP 27, KLK 1/2021, KLK KB 1/2021, Dodatok č. 1/2021 k TP 064

24.09.2021
MDV SR schválilo:
TKP 27 Zlepšovanie a stabilizácia zemín
KLK 1/2021 Katalógové listy kameniva
KLK KB 1/2021 Katalógové listy kameniva pre konštrukčné betóny

Účinnosť od: 25.09.2021

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora