I/66 Železničná vlečka ČSD – most ev. č. 66-072
I/66 Železničná vlečka ČSD – most ev. č. 66-072 |
Termín začatia stavby:
|
2017
|
Termín ukončenia stavby:
|
2017
|
Stavebné náklady [€]: |
226 464,32 |
Zhotoviteľ stavby:
|
Inžinierske stavby, a. s., Košice |
Popis rekonštrukcie mosta:
Most sa nachádza na pozemnej komunikácii I/66 a premosťuje miestnu komunikáciu. Dĺžka premostenia je 19,030 m. Dĺžka mosta je 26,658 m. Celková šírka nosnej konštrukcie je 13,794 m. Ide o rekonštrukciu mosta, pri ktorej sa nezmení jeho zakladanie a opory. Na spodnej stavbe mosta bola prevedená sanácia mosta (otryskanie poškodeného betónu, ošetrenie výstuže, reprofilácia povrchu, ochranný a zjednocujúci náter podhľadu nosnej konštrukcie a spodnej stavby). V rámci rekonštrukcie vrchnej stavby mosta budú odstránené všetky časti mostného zvršku: vozovka vrátane izolácie a betónu po nosnú konštrukciu, zábradlie, zvodidlá, rímsy a prechodové oblasti mosta. Pred zhotovením hydroizolácie sa preveril stav a kvalita betónu nosnej konštrukcie. Na povrchu nosnej konštrukcie sa vyhotovila nová vrstva vyrovnávacieho betónu hrúbky 90 mm pod vozovkou a pod chodníkom na ľavej strane mostu, hrúbka vyrovnávacieho betónu pod chodníkom na pravej strane je premenná od 90 do 180 mm. Na novú hydroizoláciu mosta sa položila nová vozovka hrúbky 90 mm. Odvodnenie komunikácie je zabezpečené povrchovo priečnym a pozdĺžnym sklonom na svah násypu a následne do rigolu pod mostom. Odvodňovače v nosnej konštrukcie nie sú zabudované. Kvôli revízii verejného osvetlenia počas prevádzky sú navrhnuté služobné chodníky po oboch stranách mostu. Šírka chodníkov je 0,88 m. Na moste nie sú zabudované mostné ložiská. Nosná konštrukcia dosky je tuho spojená so zvislými stenami a tvorí jeden statický celok – rám. V rámci rekonštrukcie sa zrealizovali pri oboch oporách elastomerné prechodové konštrukcie (kobercové mostné závery) na celú šírku mostu. Rímsy mosta sú prefabrikované, kotvené pod chodníkom. Po oboch stranách mostu sa osadili nové oceľové zvodidlá a namontovalo sa zábradelné zvodidlo s úrovňou zachytenia H2. Súčasťou rekonštrukcie mosta bola aj úprava verejného osvetlenia a výmena obrusnej vrstvy vozovky 70 m pred a 35 m za mostným objektom na celú šírku v hrúbke 50 mm.
|
Aktualizované: 26.6.2018
Publikované: 26.6.2018