Účel stavby:
Mosty na ceste I/11 ev.č. 11-237A, 18A-002, 11238, 11-239, 11-239A0, 11-240 sa nachádzajú v intraviláne mesta Žilina a prepájajú dopravné spojenie daného uzla od smeru Bratislava Žilina v smere na kurz Čadca. Krížia dopravný ťah cesty I/18. Vzhľadom na skutočnosť, že stavebné dielo bolo postavené v 70. rokoch, pričom druh nosnej konštrukcie aj spôsob jej realizácie nezohľadňoval dnešné poznatky o takomto inžinierskom diele, všetky tieto skutočnosti negatívne ovplyvnili stavebno technický stav diela. Z toho dôvodu bolo nutné uvažovať s obnovou nosnej konštrukcie novou zapečaťujúcou vrstvou, novými mostnými závermi (vybranými), ktoré boli v dezolátnom stave, ako aj časťou vystuženia NK spriahujúcou doskou. Projekt tiež uvažoval s obnovou vozovky, pretože na starej vozovke sa nachádzalo množstvo trhlín, výtlkov a sieťových rozpadov. Ako príčinu určil projektant rozpadnutú vyrovnávaciu vrstvu a nefunkčnú izoláciu, na ktorej bol nefunkčný odvodňovací systém. Nosná konštrukcia tak bola vystavená degradácii betónu a tiež korózii výstuže. Projekt uvažoval tiež s výmenou odvodňovacieho systému novým systémom odvodnenia plastbetónom a odvodňovacími trubičkami.
Most ako celok premosťuje:
Most 18A-002 – chodník, zeleň,
Most 11- 237A – vetvu komunikácie cesty I/18,
Most 11-238 – trať ŽSR smer Ba – KE, staničný obvod,
Most 11-239 – MK Bratislavská, spevnené plochy,
Most 11-239Ao – Nespevnené plochy pod mostom, chodníky,
Most 11-240 – vetva komunikácie cesty I/18v smere ZA-BA, nespevnené chodníky.
Na uvedenom úseku mostov sa realizovali nové mostné závery na úsekoch most 18A-002,
most 11-237A a 11-238, Most 11-238 a 11-239, most 11-239Ao – 11240 o celkovej dl. 47,25 m. Závery sú elektro-izolačné, povrchové kobercové, so zníženou hlučnosťou osadené do oceľ. konštrukcie.
Celková dĺžka úpravy rekonštruovaného úseku predstavuje 1 097 m.
|