Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/50 Handlová - centrum

I/50 Handlová - centrum

Termín začatia stavby:

09/2009

Termín ukončenia stavby:

04/2011

Predpokladané celkové náklady stavby:

3 592 829,00 €

Skutočné náklady stavby:

3 873 446,00 €

Zhotoviteľ:

STRABAG s.r.o., Bratislava

Účel stavby:

Cesta I/50 tvorí hlavný ťah cez mesto Handlová, ktorá prichádza zo severu od Prievidze a pokračuje do Žiaru nad Hronom. Je to cesta celoštátneho až medzinárodného významu zabezpečujúca pohyb tranzitnej dopravy južnou časťou Slovenska, v smere východ – západ. Cesta I/50 je súčasťou európskej siete s označením E 572, spájajúcu diaľnicu D1 s cestou I. triedy č. 65.

V dôsledku narastajúcej intenzity tak motorovej ako aj pešej dopravy, komunikácia I/50 ako prieťah ovplyvňovala negatívne kvalitu života v meste – hlavne v úseku Námestia baníkov – dochádzalo k negatívnemu ovplyvňovaniu chodcov a k zvýšenej dopravnej nehodovosti. S tohto dôvodu bolo nutné navrhnúť a zrealizovať dopravno – technické opatrenie, kvalitnejšiu komunikáciu formou obchvatu mimo námestie odklonením dopravy mimo centrálnu časť mesta, čím došlo k zvýšeniu plynulosti dopravy, zvýšeniu bezpečnosti dopravy a zníženiu negatívnych vplyvov dopravy na ŽP na zostávajúcej komunikácii a Námestí baníkov.

Stavba zabezpečila aj zníženie hlukového a emisného zaťaženia na prieťahu cez námestie. Novo vybudovaná komunikácia ako preložka má lepšie stavebno – technické riešenie, čím sa dosahuje väčšie využitie územia v nadväznosti na nadradený komunikačný systém a zlepšenie životného prostredia v dotknutom území.

Stavba je zrealizovaná v celkovej dĺžke 510 m. Začiatok úseku je na deliacom ostrovčeku okružnej križovatky pri OD BILLA, na konci úseku je napojená späť na cestu I/50 okružnou križovatkou. V km 0,230 cesta premosťuje rieku Handlovka. Šírkové usporiadanie je navrhnuté na kategóriu MZ 14/60, šírka jazdného pruhu je 2x3,50 m, vodiace prúžky 2x0,25 m, šírka parkovacieho pruhu 2x2,75 m, bezpečnostný pruh 2x0,50 m.

V rámci budovania obchvatu boli zrealizované všetky objekty súvisiace so stavbou a to: protihlukové steny, verejné osvetlenie, vybudovanie kanalizácie, prekládky inžinierskych sietí, pripojenie miestnych komunikácií na cestu I/50, oplotenia, dopravné značenie, terénne a sadové úpravy.

Publikované: 1.4.2014

Aktuálne

Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023
Rozborová úloha

Rozborová úloha

27.11.2023
RÚ - Analýza možnosti použitia vysokotlakového vodného lúča pri odstraňovaní častí betónových konštrukcií a úpravy povrchu betónu

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora