Prejsť na navigáciu

I/51 Trnava - severný obchvat, II. etapa km 0,9 - 2,8 a III. etapa km ZÚ - 0,9

I/51 Trnava - severný obchvat, II. etapa km 0,9 - 2,8 a III. etapa km ZÚ - 0,9

Predpokladaný termín začatia stavby:
2009
Predpokladaný termín ukončenia stavby:
2012
Celkové stavebné náklady [€]:

18 866 650

Zhotoviteľ:

TSS GRADE, a.s.

Popis projektu:

Hlavným cieľom projektu bolo vylúčiť tranzitnú dopravu z intravilánu mesta Trnava a tým minimalizovať negatívne vplyvy dopravy na životné prostredie (zníženie hluku a emisného zaťaženia), zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky a zlepšiť parametre cesty I/51 (šírkové usporiadanie, smerové a výškové vedenie, návrhová rýchlosť). Výstavba obchvatu pozitívne ovplyvnila možnosti urbanizácie mesta doplnením chýbajúceho segmentu vyššej dopravnej infraštruktúry, ktorá nadviaže na diaľničný privádzač (D1) a na sieť rýchlostných ciest (R1). Územie sa zároveň stalo atraktívnejším pre investorov a prepravcov.

V prípade nerealizovania obchvatu by v ďalších rokoch pribudol počet vozidiel prechádzajúcich mestom, čím by došlo k spomaleniu a zníženiu priepustnosti dopravného prúdu. Nevyhnutné by bolo zriadenie ďalších svetelne riadených križovatiek, zvýšenie počtu radiacich pruhov, čo by vyvolalo potrebu rozšírenia, resp. úpravy križovatiek.

Publikované: 4.12.2008

Aktuálne

Cestársky deň

Cestársky deň

18.09.2019
8. októbra 2019 organizuje Slovenská správa ciest v spolupráci so Slovenskou cestnou spoločnosťou odborné fórum na tému: VYBRANÉ TECHNOLÓGIE SKUPINY EUROVIA
Schválené VL 6.1

Schválené VL 6.1

02.09.2019
MDV SR schválilo VL 6.1
VL 6.1 Zvislé dopravné značky 
Účinnosť od: 01.09.2019

Rozborová úloha

Rozborová úloha

30.07.2019
Odstavné a parkovacie plochy cestných vozidiel
(STN 73 6056)

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora