Prejsť na navigáciu

I/72 Piesok Bystrá, II. etapa, rozšírenie

I/72 Piesok Bystrá, II. etapa, rozšírenie
Termín začatia stavby:
10/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby:
11/2008
Celkové náklady stavby [€]:
1 651 929
Preinvestované do 31.12.2008 [€]:
1 464 516
Plán preinvestovania v roku 2009 [€]:
187 413
Zhotoviteľ:
Doprastav a.s.

Účel stavby:

Jestvujúci stav
Jestvujúce šírkové, smerové a výškové vedenie cesty I/72 v súčasnosti nevyhovuje intenzite dopravy, hlavne v intraviláne obcí Valaská, miestna časť Piesok a Bystrá. Dokumentácia rieši predmetnú komunikáciu v šírkovom usporiadaní vo voľnej trati podľa kategórie C 9,5/60 v extraviláne, a MO 8/40 v intraviláne. Vzhľadom na obojstrannú zástavbu v obci Bystrá nie je možné zrealizovať šírkové usporiadanie v zmysle STN 73 6110. Šírkovo je komunikácia navrhnutá v premennej šírke spevnenej časti rešpektujúc existujúcu zástavbu, a to od šírky 4,9 m po 9,0 m. Výnimka z STN 73 6110 sa žiada v úseku od pracovného staničenia 3,650 po koniec úseku v km 4,514; čo zodpovedá staničeniu cesty I/72 podľa pasportu od km 5.844 po km 6.708. V celej dĺžke komunikácie v intraviláne obce Bystrá je navrhnutý jednostranný chodník pre peších. Od začiatku obce po existujúce parkovisko pri vstupe do jaskyne Bystrá je navrhnutý pravostranný chodník v šírke 2,0 m. Od parkoviska po koniec úseku je navrhnutý chodník v premennej šírke od minimálnej šírky 1,0 m do šírky 2,0 m. Chodník rešpektuje existujúcu obojstrannú zástavbu.
Novým riešením sa vybuduje jednostranný chodník (po pravej strane) od začiatku úseku po parkovisko pred jaskyňou, odtiaľ sa zrealizuje ľavostranný chodník v premennej šírke až po koniec úseku. Začiatok a aj koniec navrhovanej rekonštrukcie cesty je na jestvujúcej ceste I/72 na ktorú sa plynulo napája.
Technický popis stavby:
Dĺžka hlavnej trasy cesty: 3,014 km
Kategória cesty: C 9,5/60 - extravilán
MO 8/40 - intravilan


 

Aktualizované: 9.7.2009

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Schválené TP 061

Schválené TP 061

20.12.2019
MDV SR schválilo TP 061
TP 061 Katalóg porúch mostných objektov na diaľniciach, rýchlostných cestách a cestách I., II. a III. triedy
Účinnosť od: 20.12.2019
Schválené TKP 6, TKP 7, TKP 38

Schválené TKP 6, TKP 7, TKP 38

20.12.2019
MDV SR schválilo TKP 6, TKP 7, TKP 38
TKP 6 Hutnené asfaltové zmesi
TKP 7 Liaty asfalt
TKP 38 Asfaltové zmesi s vysokým modulom tuhosti

Účinnosť od: 20.12.2019
Schválené KLMP 1/2019

Schválené KLMP 1/2019

20.12.2019
MDV SR schválilo KLMP 1/2019
KLMP 1/2019 Katalógové listy mostných prefabrikátov
Účinnosť od: 20.12.2019

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora