Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/72 Piesok Bystrá, II. etapa, rozšírenie

I/72 Piesok Bystrá, II. etapa, rozšírenie
Termín začatia stavby:
10/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby:
11/2008
Celkové náklady stavby [€]:
1 651 929
Preinvestované do 31.12.2008 [€]:
1 464 516
Plán preinvestovania v roku 2009 [€]:
187 413
Zhotoviteľ:
Doprastav a.s.

Účel stavby:

Jestvujúci stav
Jestvujúce šírkové, smerové a výškové vedenie cesty I/72 v súčasnosti nevyhovuje intenzite dopravy, hlavne v intraviláne obcí Valaská, miestna časť Piesok a Bystrá. Dokumentácia rieši predmetnú komunikáciu v šírkovom usporiadaní vo voľnej trati podľa kategórie C 9,5/60 v extraviláne, a MO 8/40 v intraviláne. Vzhľadom na obojstrannú zástavbu v obci Bystrá nie je možné zrealizovať šírkové usporiadanie v zmysle STN 73 6110. Šírkovo je komunikácia navrhnutá v premennej šírke spevnenej časti rešpektujúc existujúcu zástavbu, a to od šírky 4,9 m po 9,0 m. Výnimka z STN 73 6110 sa žiada v úseku od pracovného staničenia 3,650 po koniec úseku v km 4,514; čo zodpovedá staničeniu cesty I/72 podľa pasportu od km 5.844 po km 6.708. V celej dĺžke komunikácie v intraviláne obce Bystrá je navrhnutý jednostranný chodník pre peších. Od začiatku obce po existujúce parkovisko pri vstupe do jaskyne Bystrá je navrhnutý pravostranný chodník v šírke 2,0 m. Od parkoviska po koniec úseku je navrhnutý chodník v premennej šírke od minimálnej šírky 1,0 m do šírky 2,0 m. Chodník rešpektuje existujúcu obojstrannú zástavbu.
Novým riešením sa vybuduje jednostranný chodník (po pravej strane) od začiatku úseku po parkovisko pred jaskyňou, odtiaľ sa zrealizuje ľavostranný chodník v premennej šírke až po koniec úseku. Začiatok a aj koniec navrhovanej rekonštrukcie cesty je na jestvujúcej ceste I/72 na ktorú sa plynulo napája.
Technický popis stavby:
Dĺžka hlavnej trasy cesty: 3,014 km
Kategória cesty: C 9,5/60 - extravilán
MO 8/40 - intravilan


 

Aktualizované: 9.7.2009

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023
Rozborová úloha

Rozborová úloha

27.11.2023
RÚ - Analýza možnosti použitia vysokotlakového vodného lúča pri odstraňovaní častí betónových konštrukcií a úpravy povrchu betónu

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora