Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

I/12 Čierne, bodová závada

I/12 Čierne, bodová závada
Termín začatia stavby:
02/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby:
05/2009
Celkové náklady stavby [€]:
2 678 816
Preinvestované do 31.12.2008 [€]:
1 956 184
Plán preinvestovania v roku 2009 [€]:
722 632
Plán preinvestovania v roku 2010 [€]: 0
Zhotoviteľ:
Alpine Slovakia

Účel stavby:

Cesta I/12 tvorí v rámci základnej cestnej siete dôležitú dopravnú spojnicu regionálneho charakteru, ktorej význam z hľadiska hospodárskeho a dopravného vzrastie v súvislosti s výstavbou diaľnice D3 v úseku Žilina – K.N. Mesto – Čadca - Skalíte – hranica SR/PR. Stavebno-technický stav komunikácie v riešenom úseku nezodpovedá dopravnému významu komunikácie. Komunikácia v tomto úseku je charakterizovaná malou prehľadnosťou, nevhodným smerovým vedením (oblúky s polomerom R=20-50m), nedostatočnou šírkou (cca 6,5-7,0m), zlým stavom vozovky a úzkym existujúcim kamenným mostom.
Stavebný stav bol čiastočne vylepšený na začiatku riešeného úseku výstavbou pravostranného chodníka pre chodcov v r. 1994-1995 v rámci projektu PHARE, ktorý riešil výstavbu chodníkov v rámci prieťahu cesty I/12 zastavanými časťami intravilánov obcí.
Technický popis stavby:
Stavba rieši bodovú závadu na ceste I/12 v obci Čierne. Riešený úsek je v staničení km 3,191 – 3,657 podľa cestného pasportu ( miestne nazývaný „Krivá cesta“) a je zvlášť dopravne nevhodným úsekom cesty I/12.
Úsek predstavuje bodovú závadu na ceste I/12. Riešenie pozostáva z prepojenia úsekov cesty I/12 s vylúčením dopravne nevhodného úseku cesty I/12 v dĺžke cca 400,0 m. Cesta I/12 je navrhnutá pre kategóriu C 9,5/60. Prepojenie je riešené mostným objektom, ktorý prekonáva potok Ondrašov a miestnu komunikáciu. Celková dĺžka preložky cesty I/12 je 313,05m. Pred a za mostným objektom sú riešené úseky cesty I/12 v potrebných dĺžkach na pripojenie sa na existujúcu komunikáciu I/12.
V rámci stavby je riešené i napojenie dopravne nevyhovujúceho úseku na preložku cesty s minimálne potrebnými dĺžkami napojovacích úsekov. Vedenie trasy si vyžiada preložky existujúcich nadzemných a podzemných inžinierskych sietí, ktoré sú vyvolanými investíciami predmetnej stavby. Sú to preložky vzdušného NN vedenia, MTS kábla a miestnych vodovodov. V trase miestnej komunikácie sa nachádza plynovod STL-PE 63.
kategória: C 9,5/60, MZ 9/60
dĺžka: 0,313 km
mostné objekty: 1- dĺžka objektu110,26 m
križovatky úrovňové: 1 


Aktualizované: 9.7.2009

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Schválené TP 059, TP 104

Schválené TP 059, TP 104

12.01.2024
MD SR schválilo:
TP 059 Zadávanie a výkon diagnostiky mostov
TP 104 Zaťažiteľnosť cestných mostov a lávok
Účinnosť od: 01.01.2024
Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

Schválený dodatok č. 1/2023 k TKP 15

12.01.2024
MD SR schválilo:
Dodatok č. 1/2023 k TKP 15
Účinnosť od: 10.12.2023
Rozborová úloha

Rozborová úloha

27.11.2023
RÚ - Analýza možnosti použitia vysokotlakového vodného lúča pri odstraňovaní častí betónových konštrukcií a úpravy povrchu betónu

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora