SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Stavby ukončené v 2009>Privádzač Žilina - ľavobrežná, II.etapa
Prejsť na navigáciu

Privádzač Žilina - ľavobrežná, II.etapa

Privádzač Žilina - ľavobrežná, II.etapa
Termín začatia stavby:

Predpokladaný termín ukončenia stavby:

Celkové náklady stavby [€]:
8 722 299
Preinvestované do 31.12.2008 [€]:
8 626 037
Plán preinvestovania v roku 2009 [€]:
96 262
Plán preinvestovania v roku 2010 [€]: 0
Zhotoviteľ:
Inžinierske stavby

Stavba sa nachádza v severnej časti mesta Žilina v blízkosti sídliska Vlčince a Teplárne Žilina. Stavba nadväzuje na zrealizovanú stavbu „Výstavba cesty I/18 v súbehu

so železničnou traťou a riekou Váh v Žiline“. Ide o pokračovanie cesty I/18 od priestoru ulice Na Horevaží cez križovatku ulíc na Horevaží, Košickej, Nemocničnej.

Územie je rovinaté, bez výrazných terénnych prevýšení, prevažne zastavané objektmi priemyselných podnikov. Košická ulica je v súčasnej dobe zaradená medzi cesty I. triedy z časti s obojstranným chodníkom, z časti od križovatky s ul. Cyrila a Metoda bez chodníka. Prechody pre peších sú riešené bezbariérovo, t.j. hranou obruby zníženou na max. 2 cm nad úroveň vozovky. Vjazdy na pozemky sú riešené cez sklopený obrubník resp. cez dlažobnú dosku.

Povrch komunikácii bude odvodnený pozdĺžnym a priečnym sklonom do uličných vpustov. Podpovrchová voda z pláne vozovky sa cez priečnu a pozdĺžnu drenáž odvedie do uličných vpustov. Košická ulica je osvetlená verejným osvetlením.

Riešený úsek cesty je zaradený medzi zberné komunikácie FT B1, súčasť III. dopravného okruhu mesta Žilina. Výhľadovo sa počíta s preložením cesty I/18 do polohy východného diaľničného privádzača a cesty II/583. Celková dĺžka riešeného úseku cesty I/18 je 884,59 m.

Konštrukcia vozovky bola navrhnutá podľa katalógu vozoviek miestnych komunikácii v zmysle STN 73 6114.

Asfaltový betón modifikovaný        ABS I 50 mm

Spojovací postrek modifikovaný

Asfaltový betón modifikovaný        ABH II    50 mm

Spojovací postrek modifikovaný

Obaľované kamenivo            OKH I 60 mm

Spojovací postrek

Cem. stabilizácia                SC I 250 mm

Štrkodrva                    ŠD 200 mm

Spolu                         610 mm

    

Súvisiace dôležité objekty stavby:

SO 202-00 Nadjazd nad cestou I/18

SO 210-00 Oporný múr na ceste I/18 vľavo – km 0,654 38 – 0,748 97

SO 500-00 Dažďová kanalizácia na ceste I/18.   

 

Aktualizované: 12.5.2010

Publikované: 18.3.2009

Aktuálne

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 018, TP 048, TP 085, VL 1
TP 018 Zásady navrhovania prvkov upokojovania dopravy na úsekoch cestných prieťahov v obciach a mestách (Upokojovanie dopravy)
TP 048 Navrhovanie debarierizačných opatrení pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie na pozemných komunikáciách
TP 085 Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry
VL 1 Vozovky a krajnice

Účinnosť od: 10.06.2019

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 023, TP 110, TKP 10
TP 023 Použitie, kvalita a systém hodnotenia dopravných a parkovacích zariadení
TP 110 Vodiace steny
TKP 10 Záchytné bezpečnostné zariadenia

Účinnosť od: 01.06.2019

Schválené TP 010, TP 037, TP 108, TP 109

Schválené TP 010, TP 037, TP 108, TP 109

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 010, TP 037, TP 108, TP 109
TP 010 Zvodidlá na pozemných komunikáciách
TP 037 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Betónové zvodidlá
TP 108 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Oceľové zvodidlá

TP 109 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Dočasné zvodidlá
Účinnosť od: 01.06.2019

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora