SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Projekty OPII>Štúdie realizovateľnosti projektov ciest I. triedy v KE a PO kraji
Prejsť na navigáciu

Štúdie realizovateľnosti projektov ciest I. triedy v KE a PO kraji

Štúdie realizovateľnosti projektov ciest I. triedy v KE a PO kraji
Prijímateľ: Slovenská správa ciest, Miletičova 19, Bratislava
Miesto realizácie projektu: Košický kraj – okresy Rožňava, Trebišov

Prešovský kraj – okresy Bardejov, Humenné, Kežmarok, Poprad, Prešov, Sabinov, Snina, Stará Ľubovňa, Vranov nad Topľou
Výška poskytnutého NFP [€]: 2 217 357,31

Popis projektu:

Predmetom projektu je vypracovanie štúdií realizovateľnosti ciest I. triedy, ktoré sú lokalizované v Prešovskom a Košickom kraji. Ide o nasledovné úseky ciest I. triedy:

  • Cesta I/18 a I/74 Lipníky – Ubľa,
  • I/68 Mníšek nad Popradom – Prešov,
  • Cesta I/79 Vranov nad Topľou št. hr. SR/UA,
  • I/67, I/66, I/77 Rožňava – Bardejovské kúpele.

Štátne cesty I. triedy tvoria na Východnom Slovensku vo veľkej miere hlavný komunikačný koridor nakoľko v danom území absentuje sieť diaľnic a rýchlostných ciest. Štúdie realizovateľnosti jednotlivých cestných ťahov budú spracované pre tri varianty, vrátane nultého variantu. Všetky varianty budú posúdené z hľadiska priestorového vedenia trasy, stavebnotechnickej náročnosti, dopravných, technicko-ekonomických, environmentálnych aspektov, rizík realizácie, inžiniersko-geologických podmienok a odporúčaných prieskumov multikriteriálnou analýzou a analýzou nákladov a výnosov. V štúdii musí byť jasne preukázané ako navrhnuté riešenia korešpondujú s identifikovanými problémami a predpokladanými budúcimi dopravnými potrebami. Výsledkom štúdií realizovateľnosti je podrobné súhrnné zhodnotenie a posúdenie variantov projektu zo všetkých uvažovaných hľadísk a definovanie odporúčaní k realizovateľnosti a finančnej rentabilite projektu. Cieľom projektu je posúdiť realizovateľnosť jednotlivých stavieb uvedených cestných ťahov z hľadiska priechodnosti navrhovanej trasy záujmovým územím s možnosťou technického, dopravného, ekonomického a environmentálne najvýhodnejšieho riešenia v požadovaných parametroch, ako aj poskytnutie argumentačnej bázy pre výber optimálneho variantu a identifikácie takého spôsobu realizácie projektu, ktorý prinesie vyššiu hodnotu za peniaze predovšetkým z celospoločenského hľadiska.


 Aktualizované: 4.6.2018

Publikované: 4.6.2018

Aktuálne

Softecon 2019

Softecon 2019

20.03.2019
Prezentácia výskumno-vývojovej úlohy
Most Komárno - Komárom

Most Komárno - Komárom

18.03.2019
Priebeh realizácie diela
Cena SCS za rok 2018

Cena SCS za rok 2018

15.03.2019
Cena Slovenskej cestnej spoločnosti za rok 2018 za Portál IS MCS

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora