SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Projekty OPII>Štúdie realizovateľnosti projektov ciest I. triedy v KE a PO kraji
Prejsť na navigáciu

Štúdie realizovateľnosti projektov ciest I. triedy v KE a PO kraji

Štúdie realizovateľnosti projektov ciest I. triedy v KE a PO kraji
Prijímateľ: Slovenská správa ciest, Miletičova 19, Bratislava
Miesto realizácie projektu: Košický kraj – okresy Rožňava, Trebišov

Prešovský kraj – okresy Bardejov, Humenné, Kežmarok, Poprad, Prešov, Sabinov, Snina, Stará Ľubovňa, Vranov nad Topľou
Výška poskytnutého NFP [€]: 2 217 357,31

Popis projektu:

Predmetom projektu je vypracovanie štúdií realizovateľnosti ciest I. triedy, ktoré sú lokalizované v Prešovskom a Košickom kraji. Ide o nasledovné úseky ciest I. triedy:

  • Cesta I/18 a I/74 Lipníky – Ubľa,
  • I/68 Mníšek nad Popradom – Prešov,
  • Cesta I/79 Vranov nad Topľou št. hr. SR/UA,
  • I/67, I/66, I/77 Rožňava – Bardejovské kúpele.

Štátne cesty I. triedy tvoria na Východnom Slovensku vo veľkej miere hlavný komunikačný koridor nakoľko v danom území absentuje sieť diaľnic a rýchlostných ciest. Štúdie realizovateľnosti jednotlivých cestných ťahov budú spracované pre tri varianty, vrátane nultého variantu. Všetky varianty budú posúdené z hľadiska priestorového vedenia trasy, stavebnotechnickej náročnosti, dopravných, technicko-ekonomických, environmentálnych aspektov, rizík realizácie, inžiniersko-geologických podmienok a odporúčaných prieskumov multikriteriálnou analýzou a analýzou nákladov a výnosov. V štúdii musí byť jasne preukázané ako navrhnuté riešenia korešpondujú s identifikovanými problémami a predpokladanými budúcimi dopravnými potrebami. Výsledkom štúdií realizovateľnosti je podrobné súhrnné zhodnotenie a posúdenie variantov projektu zo všetkých uvažovaných hľadísk a definovanie odporúčaní k realizovateľnosti a finančnej rentabilite projektu. Cieľom projektu je posúdiť realizovateľnosť jednotlivých stavieb uvedených cestných ťahov z hľadiska priechodnosti navrhovanej trasy záujmovým územím s možnosťou technického, dopravného, ekonomického a environmentálne najvýhodnejšieho riešenia v požadovaných parametroch, ako aj poskytnutie argumentačnej bázy pre výber optimálneho variantu a identifikácie takého spôsobu realizácie projektu, ktorý prinesie vyššiu hodnotu za peniaze predovšetkým z celospoločenského hľadiska.


 Aktualizované: 4.6.2018

Publikované: 4.6.2018

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

17.12.2018
Požiadavky na technologické zariadenia a inteligentné dopravné systémy na pozemných komunikáciách
Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

30.11.2018
MDV SR schválilo TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004
Betónové konštrukcie všeobecne
Betón na konštrukcie
Predpäté betónové konštrukcie
Použitie ťaženého predrveného kameniva v nestmelených vrstvách konštrukií vozoviek
Účinnosť od: 01.12.2018
Schválený dodatok č. 1 k TP 047

Schválený dodatok č. 1 k TP 047

19.11.2018
MDV SR schválilo Dodatok č.1/2018 k TP 047
Katalóg technológií na opravy základných typov porúch vozoviek
Účinnosť od: 20.11.2018

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora