SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Projekty OPII>Štúdie realizovateľnosti projektov ciest I. triedy v KE a PO kraji
Prejsť na navigáciu

Štúdie realizovateľnosti projektov ciest I. triedy v KE a PO kraji

Štúdie realizovateľnosti projektov ciest I. triedy v KE a PO kraji
Prijímateľ: Slovenská správa ciest, Miletičova 19, Bratislava
Miesto realizácie projektu: Košický kraj – okresy Rožňava, Trebišov

Prešovský kraj – okresy Bardejov, Humenné, Kežmarok, Poprad, Prešov, Sabinov, Snina, Stará Ľubovňa, Vranov nad Topľou
Výška poskytnutého NFP [€]: 2 217 357,31

Popis projektu:

Predmetom projektu je vypracovanie štúdií realizovateľnosti ciest I. triedy, ktoré sú lokalizované v Prešovskom a Košickom kraji. Ide o nasledovné úseky ciest I. triedy:

  • Cesta I/18 a I/74 Lipníky – Ubľa,
  • I/68 Mníšek nad Popradom – Prešov,
  • Cesta I/79 Vranov nad Topľou št. hr. SR/UA,
  • I/67, I/66, I/77 Rožňava – Bardejovské kúpele.

Štátne cesty I. triedy tvoria na Východnom Slovensku vo veľkej miere hlavný komunikačný koridor nakoľko v danom území absentuje sieť diaľnic a rýchlostných ciest. Štúdie realizovateľnosti jednotlivých cestných ťahov budú spracované pre tri varianty, vrátane nultého variantu. Všetky varianty budú posúdené z hľadiska priestorového vedenia trasy, stavebnotechnickej náročnosti, dopravných, technicko-ekonomických, environmentálnych aspektov, rizík realizácie, inžiniersko-geologických podmienok a odporúčaných prieskumov multikriteriálnou analýzou a analýzou nákladov a výnosov. V štúdii musí byť jasne preukázané ako navrhnuté riešenia korešpondujú s identifikovanými problémami a predpokladanými budúcimi dopravnými potrebami. Výsledkom štúdií realizovateľnosti je podrobné súhrnné zhodnotenie a posúdenie variantov projektu zo všetkých uvažovaných hľadísk a definovanie odporúčaní k realizovateľnosti a finančnej rentabilite projektu. Cieľom projektu je posúdiť realizovateľnosť jednotlivých stavieb uvedených cestných ťahov z hľadiska priechodnosti navrhovanej trasy záujmovým územím s možnosťou technického, dopravného, ekonomického a environmentálne najvýhodnejšieho riešenia v požadovaných parametroch, ako aj poskytnutie argumentačnej bázy pre výber optimálneho variantu a identifikácie takého spôsobu realizácie projektu, ktorý prinesie vyššiu hodnotu za peniaze predovšetkým z celospoločenského hľadiska.


 Aktualizované: 4.6.2018

Publikované: 4.6.2018

Aktuálne

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 018, TP 048, TP 085, VL 1
TP 018 Zásady navrhovania prvkov upokojovania dopravy na úsekoch cestných prieťahov v obciach a mestách (Upokojovanie dopravy)
TP 048 Navrhovanie debarierizačných opatrení pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie na pozemných komunikáciách
TP 085 Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry
VL 1 Vozovky a krajnice

Účinnosť od: 10.06.2019

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 023, TP 110, TKP 10
TP 023 Použitie, kvalita a systém hodnotenia dopravných a parkovacích zariadení
TP 110 Vodiace steny
TKP 10 Záchytné bezpečnostné zariadenia

Účinnosť od: 01.06.2019

Schválené TP 010, TP 037, TP 108, TP 109

Schválené TP 010, TP 037, TP 108, TP 109

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 010, TP 037, TP 108, TP 109
TP 010 Zvodidlá na pozemných komunikáciách
TP 037 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Betónové zvodidlá
TP 108 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Oceľové zvodidlá

TP 109 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Dočasné zvodidlá
Účinnosť od: 01.06.2019

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora