Popis projektu:
Účelom stavby je vybudovanie novej trasy cesty I/75 mimo zastavaného územia obchvatom Šale s obchvatmi priľahlých obcí Kráľová nad Váhom, Dlhá nad Váhom a Trnovec nad Váhom.
Jedná sa o stavbu cesty I/75 v kategórii C11.5/80.
Celková dĺžka budovanej cesty je 11,783 km.
Začiatok preložky cesty I/75 je v km 14,341 jestvujúcej cesty I/75 (podľa cestného pasportu) približne 120 metrov za existujúcim premostením odvodňovacieho kanála z vodného diela Kráľová, západne od obce Kráľová nad Váhom. Severozápadne obchádza obec Kráľová nad Váhom s premostením ponad rieku Váh a následne severne obchádza obec Dlhá nad Váhom, mesto Šaľa a obec Trnovec nad Váhom. Nad obcou Trnovec nad Váhom križuje trasa mimoúrovňovo železničnú vlečku do podniku Duslo a.s..
Koniec trasy sa nachádza pri obci Horný Jatov za križovatkou s cestou III/1369 v km 27,159 podľa pasportu cesty I/75.Medzi obcou Dlhá nad Váhom a mestom Šaľa (mestská časť Veča) je navrhnuté prepojenie s cestou II/573, čím bude vytvorený obchvat obce Dlhá nad Váhom v smere od Šale a Serede. Prepojenie bude v šírkovom usporiadaní C9.5/60. Križovatka prepojenie – cesta I/75 je navrhnutá ako styková, pripojenie prepojenia na cestu II/573 je riešené ako okružná križovatka.
V miestach križovania s cestami II/562, II/572, III/1368 a na začiatku úseku v mieste odpojenia pôvodnej trasy I/75 sú navrhnuté veľké okružné križovatky. V mieste križovania novej trasy cesty I/75 s cestou III/1369 a pôvodnou trasou cesty I/75 je navrhnutá priesečná križovatka.
Vybudovaním sa dosiahne:
- odklonenie tranzitnej dopravy z mesta a obcí,
- zlepšenie životného prostredia občanov a návštevníkov mesta Šaľa a dotknutých obcí,
- zvýšenie bezpečnosti dopravy a zníženie množstva kolízii,
- zvýšenie plynulosti a rýchlosti dopravy na dotknutej cestnej sieti, a z toho vyplývajúce skrátenie času prejazdu,
- vybudovanie nového mosta cez rieku Váh.
|