Prejsť na navigáciu

Projekty CEF

sk_cef__

 

Prepojenie elementov základnej siete v odvetví dopravy: Koridor Rýn – Dunaj Komárom – Komárno cezhraničný most
(Projekt vnútrozemských vodných ciest)
Prijímateľ: Ministerstvo národného rozvoja, Maďarsko (koordinátor)
Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky
Implementačné subjekty príjemcov: Nemzeti infrastruktúra Fejleztö, Zrc. (určená maďarským ministerstvom)
Slovenská správa ciest (určená slovenským ministerstvom)
Miesto realizácie projektu: Komárno (SR), Komárom (HU)
Začatie - ukončenie projektu: 2014 - 2019

Celkové náklady projektu /

max. príspevok EU:

117 726 283 € / 100 067 340,55 €
Cieľ: Podpora rozvoja a modernizácie koridoru Rýn - Dunaj prostredníctvom prepojenia maďarského prístavu Komárom a slovenského prístavu Komárno.

Popis projektu:

V súčasnosti medzi hraničnými mestami Komárno (SR) a Komárom (MR) zabezpečuje cestné dopravné prepojenie medzi centrami týchto miest vyše 100 rokov starý Alžbetin most s obmedzenou únosnosťou (20t).

Výstavba nového cestného mosta cez Dunaj medzi mestami Komárno a Komárom je spolufinancovaná (85%) z Nástroja na prepájanie Európy (CEF).

 

Stavba pozostáva z troch častí:

1.    Prístupová komunikácia na maďarskej strane – (15% spolufinancuje maďarská strana)

2.    Most (15% spolufinancovaný 50% - 50% slovenskou a maďarskou stranou)

3.    Prístupová komunikácia na slovenskej strane (15% spolufinancuje slovenská strana)

 

Základné údaje stavby:

Na navrhnutom moste medzi mestami Komárno a Komárom bude prechádzať úsek cestnej komunikácie spájajúci hlavnú cestu č.1 na maďarskej strane so štátnou cestou I/63 na slovenskej strane.
Dĺžky jednotlivých úsekov projektovanej cesty sú:
  • od hlavnej cesty č.1 po most na Dunaji – 1158 m
  • most na Dunaji - 600 m
  • od mosta cez Dunaj po štátnu cestu I/63 - 646 m

Projektovaný most je umiestnený vo vzdialenosti 170 m od železničného mosta (oproti prúdu) a 2,8 km od Alžbetinho mosta.

Mostom bude prechádzať komunikácia s dvoma jazdnými pruhmi, priechodná šírka vozovky medzi zvodidlami je 11,5 m (jazdné pruhy 2 x 3,75 m + 2 x 2,2 m bezpečnostné pruhy), C 11,5/80. Na protiprúdnej strane mosta je umiestnený chodník pre chodcov s dvoma pruhmi so šírkou 1,8 m a na poprúdnej strane mosta je vedený cyklistický chodník s dvoma jazdnými pruhmi celkovej šírky 2,5 m.

Oceľový most (stavebná výška 2,869 m) s výškou mosta 23,608 m bude pozostávať z piatich polí ( rozpätia 66 + 252 + 120 +96 + 66 m), z ktorých tri sú nad korytom a dve sa nachádzajú v inundačnom území na slovenskej strane. Hlavné stredné polia premosťuje zavesená nosná konštrukcia s jedným pylónom, na ktorú sú z obidvoch koncov pripojené spojité nosníky pri obidvoch brehoch. Rozpätie hlavného poľa s plavebným otvorom je úctyhodných 252 m. Plavebný gabarit je 190,92 m x 10,00 m. Usporiadanie pylónu je asymetrické, je to oceľový pylón stojaci na návodnej strane s naklonením nad most v priečnom smere. Jeho výška nad niveletou po kotvenie najvyššie položeného kábla je 90,488 m.

Ide o kolmý most v priamej a vo výškovom oblúku. Most má obmedzenú voľnú výšku (výška priechodného prierezu komunikácie je 4,8 m).

 

Médiá o projekte:

VIDEO: V Komárne sa začala výstavba prístupovej cesty k budúcemu mostu 26.10.2016

Rozbehli tender na most medzi Komárnom a Komáromom 28.9.2016

Z Komárna do Maďarska vybudujú asymetrický most 30.7.2016

Nový most medzi Komárnom a Komáromom by mal stáť o dva roky 29.2.2016

Video [MP4, 67 MB]

 

SSC o projekte:

Hydroizolácie mostov, tunelov a iných inžinierskych stavieb (25. ročník, Vysoké Tatry, Podbanské 29.11. – 01.12.2017)

Ing. Peter Pšenek, “Hydroizolácia Nového cestného mosta cez Dunaj medzi mestami Komárno – Komárom“ [552,93 kB]

Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom
Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom
Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom Most Komárno-Komárom


  Aktualizované: 13.12.2017

Publikované: 13.6.2017

Aktuálne

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 018, TP 048, TP 085, VL 1
TP 018 Zásady navrhovania prvkov upokojovania dopravy na úsekoch cestných prieťahov v obciach a mestách (Upokojovanie dopravy)
TP 048 Navrhovanie debarierizačných opatrení pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie na pozemných komunikáciách
TP 085 Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry
VL 1 Vozovky a krajnice

Účinnosť od: 10.06.2019

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 023, TP 110, TKP 10
TP 023 Použitie, kvalita a systém hodnotenia dopravných a parkovacích zariadení
TP 110 Vodiace steny
TKP 10 Záchytné bezpečnostné zariadenia

Účinnosť od: 01.06.2019

Schválené TP 010, TP 037, TP 108, TP 109

Schválené TP 010, TP 037, TP 108, TP 109

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 010, TP 037, TP 108, TP 109
TP 010 Zvodidlá na pozemných komunikáciách
TP 037 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Betónové zvodidlá
TP 108 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Oceľové zvodidlá

TP 109 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Dočasné zvodidlá
Účinnosť od: 01.06.2019

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora