Prejsť na navigáciu

I/50 a II/566 Tibava, križovatka

I/50 a II/566 Tibava, križovatka

Termín začatia stavby:
12/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby:
11/2008
Celkové náklady stavby:
34,100 mil. Sk
Preinvestované do 31.12.2007:
2,621 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2008:
31,206 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2009: 0,273 mil. Sk
Zhotoviteľ:

Jestvujúca styková križovatka v tvare Y je nehodovým úsekom na ceste I/50, čo je spôsobené hlavne absenciou samostatného odbočovacieho pruhu vľavo v smere Sobrance – Ubľa ( E 50 ). Tento smer je dôležitý z hľadiska zlepšenia prístupu na hranicu s Ukrajinou.
Výstavbou navrhovanej križovatky sa zvýši bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky, odstráni dlhé čakanie vozidiel prichádzajúcich z vedľajšieho smeru na hlavnú cestu , alebo odbočujúcich vľavo, čím sa zníži spotreba pohonných hmôt, skráti sa cestovný čas, zníži sa produkcia exhalátov a hluk z dopravy.
Dĺžka úpravy cesty I/50 je 370m s kategóriou 9,5/60 a cesty II/566 je 84m s kategóriou 7,5/60.
Z dôvodu blízkosti a hustoty zástavby je križovatka navrhnutá ako priesečná so samostatným odbočovacím pruhom vľavo. Chodníky sú šírky 2,25m, ich kryt tvorí zámková dlažba s bezbariérovými prechodmi.

 

 

Termín začatia stavby: 12/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby: 11/2008
Celkové náklady stavby: 34,100 mil. Sk
Preinvestované do 31.12.2007: 2,621 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2008: 31,206 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2009: 0,273 mil. Sk
Účel stavby:
Jestvujúca styková križovatka v tvare Y je nehodovým úsekom na ceste I/50, čo je spôsobené hlavne absenciou samostatného odbočovacieho pruhu vľavo v smere Sobrance – Ubľa ( E 50 ). Tento smer je dôležitý z hľadiska zlepšenia prístupu na hranicu s Ukrajinou.
Výstavbou navrhovanej križovatky sa zvýši bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky, odstráni dlhé čakanie vozidiel prichádzajúcich z vedľajšieho smeru na hlavnú cestu , alebo odbočujúcich vľavo, čím sa zníži spotreba pohonných hmôt, skráti sa cestovný čas, zníži sa produkcia exhalátov a hluk z dopravy.
Dĺžka úpravy cesty I/50 je 370m s kategóriou 9,5/60 a cesty II/566 je 84m s kategóriou 7,5/60.
Z dôvodu blízkosti a hustoty zástavby je križovatka navrhnutá ako priesečná so samostatným odbočovacím pruhom vľavo. Chodníky sú šírky 2,25m, ich kryt tvorí zámková dlažba s bezbariérovými prechodmi.

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

17.12.2018
Požiadavky na technologické zariadenia a inteligentné dopravné systémy na pozemných komunikáciách
Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

30.11.2018
MDV SR schválilo TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004
Betónové konštrukcie všeobecne
Betón na konštrukcie
Predpäté betónové konštrukcie
Použitie ťaženého predrveného kameniva v nestmelených vrstvách konštrukií vozoviek
Účinnosť od: 01.12.2018
Schválený dodatok č. 1 k TP 047

Schválený dodatok č. 1 k TP 047

19.11.2018
MDV SR schválilo Dodatok č.1/2018 k TP 047
Katalóg technológií na opravy základných typov porúch vozoviek
Účinnosť od: 20.11.2018

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora