Prejsť na navigáciu

I/50 a II/566 Tibava, križovatka

I/50 a II/566 Tibava, križovatka

Termín začatia stavby:
12/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby:
11/2008
Celkové náklady stavby:
34,100 mil. Sk
Preinvestované do 31.12.2007:
2,621 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2008:
31,206 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2009: 0,273 mil. Sk
Zhotoviteľ:

Jestvujúca styková križovatka v tvare Y je nehodovým úsekom na ceste I/50, čo je spôsobené hlavne absenciou samostatného odbočovacieho pruhu vľavo v smere Sobrance – Ubľa ( E 50 ). Tento smer je dôležitý z hľadiska zlepšenia prístupu na hranicu s Ukrajinou.
Výstavbou navrhovanej križovatky sa zvýši bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky, odstráni dlhé čakanie vozidiel prichádzajúcich z vedľajšieho smeru na hlavnú cestu , alebo odbočujúcich vľavo, čím sa zníži spotreba pohonných hmôt, skráti sa cestovný čas, zníži sa produkcia exhalátov a hluk z dopravy.
Dĺžka úpravy cesty I/50 je 370m s kategóriou 9,5/60 a cesty II/566 je 84m s kategóriou 7,5/60.
Z dôvodu blízkosti a hustoty zástavby je križovatka navrhnutá ako priesečná so samostatným odbočovacím pruhom vľavo. Chodníky sú šírky 2,25m, ich kryt tvorí zámková dlažba s bezbariérovými prechodmi.

 

 

Termín začatia stavby: 12/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby: 11/2008
Celkové náklady stavby: 34,100 mil. Sk
Preinvestované do 31.12.2007: 2,621 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2008: 31,206 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2009: 0,273 mil. Sk
Účel stavby:
Jestvujúca styková križovatka v tvare Y je nehodovým úsekom na ceste I/50, čo je spôsobené hlavne absenciou samostatného odbočovacieho pruhu vľavo v smere Sobrance – Ubľa ( E 50 ). Tento smer je dôležitý z hľadiska zlepšenia prístupu na hranicu s Ukrajinou.
Výstavbou navrhovanej križovatky sa zvýši bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky, odstráni dlhé čakanie vozidiel prichádzajúcich z vedľajšieho smeru na hlavnú cestu , alebo odbočujúcich vľavo, čím sa zníži spotreba pohonných hmôt, skráti sa cestovný čas, zníži sa produkcia exhalátov a hluk z dopravy.
Dĺžka úpravy cesty I/50 je 370m s kategóriou 9,5/60 a cesty II/566 je 84m s kategóriou 7,5/60.
Z dôvodu blízkosti a hustoty zástavby je križovatka navrhnutá ako priesečná so samostatným odbočovacím pruhom vľavo. Chodníky sú šírky 2,25m, ich kryt tvorí zámková dlažba s bezbariérovými prechodmi.

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 018, TP 048, TP 085, VL 1
TP 018 Zásady navrhovania prvkov upokojovania dopravy na úsekoch cestných prieťahov v obciach a mestách (Upokojovanie dopravy)
TP 048 Navrhovanie debarierizačných opatrení pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie na pozemných komunikáciách
TP 085 Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry
VL 1 Vozovky a krajnice

Účinnosť od: 10.06.2019

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 023, TP 110, TKP 10
TP 023 Použitie, kvalita a systém hodnotenia dopravných a parkovacích zariadení
TP 110 Vodiace steny
TKP 10 Záchytné bezpečnostné zariadenia

Účinnosť od: 01.06.2019

Schválené TP 010, TP 037, TP 108, TP 109

Schválené TP 010, TP 037, TP 108, TP 109

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 010, TP 037, TP 108, TP 109
TP 010 Zvodidlá na pozemných komunikáciách
TP 037 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Betónové zvodidlá
TP 108 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Oceľové zvodidlá

TP 109 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Dočasné zvodidlá
Účinnosť od: 01.06.2019

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora