SSC>Činnosti>Rozvoj cestnej siete>Dopravné inžinierstvo>Celoštátne sčítanie dopravy v roku 2015
Prejsť na navigáciu

Celoštátne sčítanie dopravy v roku 2015

Celoštátne sčítanie cestnej dopravy na území Slovenskej republiky sa uskutočňuje ako súčasť celoeurópskeho sčítania cestnej dopravy (E-Road Traffic Census), organizovaného Európskou hospodárskou komisiou pri Organizácii spojených národov v Ženeve a medzinárodnou organizáciou EUROSTAT v Bruseli. Celoštátne sčítanie dopravy sa uskutočňuje na území Slovenskej republiky od roku 1963, od roku 1980 pravidelne každých 5 rokov na všetkých úsekoch diaľnic, rýchlostných ciest, ciest I. a II. triedy a vybraných úsekoch ciest III. triedy.

Rozsiahly celoštátny dopravný prieskum sa realizuje s cieľom:

  • získať údaje o intenzite dopravy na cestnej sieti,
  • získať podklady pre plánovaciu činnosť a usmernenie investičných zámerov,
  • získať podklady pre aktualizáciu prognózy vývoja dopravy

Projekt „Výkon a vyhodnotenie celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015“ bol realizovaný na základe zmluvy medzi objednávateľom Slovenskou správou ciest a zhotoviteľom Výskumným ústavom dopravným, a.s. v spolupráci s Centrumem dopravního výzkumu, v.v.i. a personálnych agentúr.

VÝSLEDKY CELOŠTÁTNEHO SČÍTANIA DOPRAVY

Celoštátne sčítanie dopravy v roku 2015 prebehlo v zmysle novej „Metodiky výkonu a vyhodnotenia celoštátneho sčítania dopravy 2015“ schválenej MDVRR SR dňa 30.6.2015, tzn. výsledky nie je možné priamo porovnať s výsledkami z predchádzajúcich období.

1. Pre výsledky zo sčítania dopravy v roku 2010 a ostatných predošlých platí, že hodnota
„T“ je súčet počtu všetkých druhov nákladných vozidiel a počtu prívesov

„S“ je súčet počtu osobných vozidiel, počtu všetkých druhov nákladných vozidiel, počtu prívesov, počtu motocyklov

2. Pre výsledky zo sčítania dopravy v roku 2015 platí, že hodnota

„T“ je súčet počtu všetkých druhov nákladných vozidiel

„S“ je súčet počtu osobných vozidiel, počtu všetkých druhov nákladných vozidiel, počtu motocyklov

tzn. že nákladné vozidlá s prívesmi a ťahače s návesmi sa na rozdiel od predchádzajúcich CSD počítajú za jedno vozidlo.

Výsledky CSD v r. 2015 sú spracované v tabuľkovej a grafickej forme v členení podľa jednotlivých samosprávnych krajov. V grafickej časti, v mapách, pre získanie jednotlivých hodnôt RPDI je potrebné vo vrstve HODNOTY RPDI zapnúť vrstvu s príslušným názvom (T, O, M, S) a vypnúť ostatné vrstvy RPDI.

VYSVETLIVKY:

ÚSEK      –    číslo sčítacieho úseku
CESTA     –    číslo cesty
OKRES    –    popis okresu

ROČNÉ PRIEMERNÉ DENNÉ INTENZITY PROFILOVÉ (sk.voz./24 h) V ČLENENÍ:

T              –    nákladné vozidlá celkom
O             –    osobné automobily
M             –    motocykle
S               –    súčet všetkých vozidiel
Pozn.                          poznámka
Údaje za 2016     –    Hodnoty RPDI na základe meraní z roku 2016
Preberá z...           –    Uvedenie čísla sčítacieho úseku, z ktorého daný úsek preberá hodnoty
Údaje z ASD          –    Hodnoty RPDI odvodené na základe údajov z ASD

 

Aktualizované: 18.10.2016

Publikované: 27.5.2016

Aktuálne

Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

30.11.2018
MDV SR schválilo TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004
Betónové konštrukcie všeobecne
Betón na konštrukcie
Predpäté betónové konštrukcie
Použitie ťaženého predrveného kameniva v nestmelených vrstvách konštrukií vozoviek
Účinnosť od: 01.12.2018
Schválený dodatok č. 1 k TP 047

Schválený dodatok č. 1 k TP 047

19.11.2018
MDV SR schválilo Dodatok č.1/2018 k TP 047
Katalóg technológií na opravy základných typov porúch vozoviek
Účinnosť od: 20.11.2018
Rozborová úloha

Rozborová úloha

22.10.2018
Identifikácia porúch vozoviek z výstupov zariadenia LineScan

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora