Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Stavby>IVSC Košice>I/15 Domaša, rekonštrukcia vozovky
Prejsť na navigáciu

I/15 Domaša, rekonštrukcia vozovky

I/15 Domaša, rekonštrukcia vozovky

Predpokladaný termín začatia stavby:
03/2009
Predpokladaný termín ukončenia stavby:
10/2010
Predpokladané celkové náklady stavby [€]:
3 653 506,89
Preinvestované do 31.12.2009 [€]:
1 241 368,24
Plán preinvestovania v roku 2010 [€]: 863 980
Zhotoviteľ:

Združenie JV Domaša

Účel stavby:

Jestvujúci stav
Jestvujúca štátna cesta I/15 je dvojpruhová komunikácia, ktorá sa nachádza v extraviláne v katastrálnom území obce Malá Domaša. Okolitý terén má pahorkovitý charakter.
Štátna cesta I/15 vedie vedľa vodnej nádrže Malá Domaša po chrbte kopcov Ondavskej vrchoviny a plní významnú úlohu pre dopravu v smere severe - južnom a to vnútroštátne i medzinárodne. Zároveň plní funkciu hlavnej spojnice dvoch okresných miest Svidník – Vranov nad Topľou. Štátna cesta I/15 bola budovaná v 50-tych rokoch 20.storočia a bola cestou II. triedy č.557. Asfaltový kryt vozovky je zatlačený, nie je kompaktný a súdržný, sú vyjazdené koľaje – slabo únosné podložie konštrukčnej časti vozovky. Materiály použité do násypov zo zárezov sú málo vhodné až nevhodné – íly mäkkej- tuhej konzistencie. Pláň štátnej cesty prechádza zamokrením územím a na mnohých miestach sa nachádza na íloch mäkkej- tuhej konzistencie.
V dávnej minulosti bola preložka cesty vybudovaná ako vyvolaná investícia investorom vodného diela Domaša. V súčasnosti je v havarijnom stave z dôvodu nedostatočnej únosnosti a nevyhovujúceho vodného režimu. Havarijný stav bol tiež spôsobený preradením cesty II/557 do siete ciest I. triedy, čo umožnilo pohyb kamiónovej dopravy v trase sever – juh z hraničného priechodu SR/PR Vyšný Komárnik.
Rekonštrukciou cesty I/15 sa podstatne zlepšia dopravno – inžinierske podmienky, zvýši sa výkonnosť cestnej komunikácie, plynulosť a hlavne bezpečnosť cestnej premávky v tomto úseku.
Popis stavby
Predmetom riešenia je rekonštrukcia štátnej cesty I/15, ktorá je v zlom technickom stave. Celkový rozsah stavby bol určený stavebníkom na rekonštrukciu cesty I/15 v úseku km 14,436 – 16,557 cesty I/15 v dĺžke 2121m.
Celkový rozsah stavby pozostáva z :
Rekonštrukcie cesty – nová konštrukcia vozovky a zlepšenie podložia v km 0,000 – km 2,121 v dĺžke 2121m a nové dláždené priekopy,
Úprava jestvujúcej odvodňovacej priekopy,
Realizácia nových bezpečnostných zariadení (vodorovné a zvislé dopravné značenie, zvodidlá, smerové stĺpiky)
Stavené úpravy je možné rozdeliť na tieto hlavné etapy:
Odstránenie celej konštrukčnej časti vozovky t.j. frézovanie asfaltových vrstiev vozovky hr.20-40cm a vybúranie podkladných vrstiev vozovky hr.30-60cm a odstránenie nevhodnej zeminy na stanovenú hrúbku,
Nový konštrukčný prvok Geodoska - oddeľovacia geotextília, tuhá dvojosová spojitá geomreža, vrstva štrkodrviny hr.40cm,
Nová konštrukcia vozovky hr.45cm s trativodmi a novými dláždenými priekopami,
Úprava jestvujúcej odvodňovacej priekopy na začiatku úseku s vyústením do vodnej nádrže Malá Domaša,
Zriadenie nových bezpečnostných zariadení, zatrávnenie svahov hydroosevom trávovým semenom.
Odvodnenie povrchu vozovky je riešené priečnym a pozdĺžnym sklonom vozovky cez nespevnenú krajnicu na svah cestného telesa alebo do dláždených priekop a následne na svah cestného telesa alebo do priepustu. Dláždené priekopy sa zhotovia z kamenej dlažby hr.200mm do betónu hr.100mm lichobežníkového tvaru min. hĺbky 400mm. Celková dĺžka priekopy je 2877m. V staničení km 2,111.370 sa nachádza jestvujúci priepust ø 600mm dĺžky 25m ktorý sa prečistí a vyspraví sa betónové čelo na výtoku a kalová jama na vtoku.
Odvodnenie zemnej pláne sa prevedie 3%-ným priečnym sklonom pomocou vrstvy zo štrkodrvy na svah cestného telesa alebo do pozdĺžnej drenáže. Pozdĺžna drenáž je vyústená výustnými objektmi na terén. Celková dĺžka drenáže 2 474m. Na kontrolu funkčnosti sa zriadia kontrolné trativodné šachty ø 600mm o počte 28ks. V miestach vjazdov kde prechádza priekopa sa vybuduje betónový žľab. Celkový počet žľabov je 3ks (8,5m+7,5m+6m=22m).
V km 0,317 810 na odvodňovacej priekope sa vybúra jestvujúci rúrový priepust v dĺžke 12,0m a nahradí sa novým rúrovým priepustom Ø 800mm v dĺžke 12,0m v navrhovanej výškovej polohe, tak aby bolo zabezpečené odvodnenie priľahlej priekopy.
Počas rekonštrukcie cesty I/15 dôjde k obmedzeniu cestnej premávky (zúženie jazdných pruhov, zníženie rýchlosti, ...) výstavba bude prebiehať po polovici vozovky a verejná doprava bude usmernená dočasným dopravným značením.

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Schválené TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110

Schválené TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110

28.03.2024
MD SR schválilo:
TP 73 6101 Projektovanie diaľnic
TP 73 6102 Projektovanie ciest
TP 73 6110 Projektovanie miestnych ciest

Účinnosť od: 01.04.2024
TP 73 6101, TP 73 6102, TP 73 6110 sú súčasťou súboru STN 73 6100, STN 73 6101, STN 73 6102 a STN 73 6110.
Viac informácií nájdete na https://www.normoff.gov.sk/

 

Schválené dodatky k TP

Schválené dodatky k TP

01.03.2024
Dodatok č. 1/2024 k TP 060
Dodatok č. 1/2024 k
TP 077
Účinnosť od: 01.03.2024
Workshop 2024

Workshop 2024

23.02.2024
Slovenská správa ciest, Úsek technického rozvoja – Odbor Cestnej databanky a Odbor technickej normalizácie a hospodárenia s cestnou sieťou organizuje v dňoch 18. 03. 2024 až 22. 03. 2024 ďalšie pracovné stretnutie so správcami cestných komunikácií.

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora