SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Stavby ukončené v 2017>I/68 Kremná rekonštrukcia - havária
Prejsť na navigáciu

I/68 Kremná rekonštrukcia - havária

I/68 Kremná rekonštrukcia - havária
Termín začatia stavby:
2017
Termín ukončenia stavby:
2017
Stavebné náklady [€]: 3 215 518,22
Zhotoviteľ stavby:
Metrostav a.s. Praha, OZ Bratislava

Popis projektu:

Predmetom uvedenej stavebnej akcie je odstránenie havarijného stavu na ceste I/68 smerujúcej k hranici s Poľskou republikou. Stavebné práce boli realizované prostredníctvom stavebných objektov :

101-00 Úprava zárubného múra v km 8,950

102-00 Úprava cesty I/68 v km 15,000 :

Opis prác na objektoch :

101-00 Úprava zárubného múra v km 8,950 :

Účelom úpravy bola výmena obkladu zárubného múra, úprava pravostrannej priekopy pod zárubným múrom a dobudovanie záchytnej priekopy a hĺbkovej drenáže a odvedenie zrážkovej vody mimo zárubný múr. Jestvujúci zárubný múr je monolitický. Z vonkajšej strany bol realizovaný obklad z IZT 18/10. Dĺžka jestvujúceho múra je 164,233, výška múra nad terénom je premenná od 2,0 po 7,0 m. Jestvujúci obklad z IZT prefabrikátoch sa odstránil a uložil na skládke tuhého odpadu. Po očistení sa pristúpilo k realizácií kotviacich prvkov, pre uchytenie pôvodného betónu s novou pohľadovou časťou z betónu C 25/30. Doplnená časť múra je vystužená. Pohľadová časť múra je natretá akrylatovým náterom proti poveternostným vplyvom a pohľadová časť rímsy je natretá akrylatovým náterom proti poveternostným vplyvom a posypovým soliam. Za múrom bola zrealizovaný hĺbkový trativod z drenážnej rúrky PVC  200 mm v štrkovom obsype. Drenáž je vyvedená na začiatku a konci zárubného múra a v mieste novobudovaných vtokových šácht. Pod zárubným múrom sa vybudovala dláždená priekopa dĺžky 168,0m zaústená do jestvujúcich priepustov.

102-00 Úprava cesty I/68 v km 15,000 :

V úseku č.2 je cestná komunikácie zrealizovaná ako dvojpruhová, kategórie C 9,5/60, so šírkou spevnenej časti asfaltom 8,50 m. Celková dĺžka rekonštrukcie predstavuje 682,0 m. Smerové a sklonové pomery komunikácie sú v zmysle STN 73 6101. V úseku č.1 bolo zrealizované frézovanie existujúcej obrusnej vrstvy hrúbky 40 mm. Následne sa zrealizovali vysprávky a vyrovnanie podkladu. Na takto vyrovnaný podklad sa aplikoval asfaltový postrek a položila sa výstužná mreža zo sklenených vlákien s pevnosťou v ťahu v oboch smeroch min. 100 kN/m. Na takto položenú mrežu sa aplikovala ďalšia vrstva asfaltového postreku a zrealizovala sa ložná a obrusná vrstva z asfaltobetónu. Medzi tieto vrstvy sa taktiež aplikoval spojovací asfaltový postrek. Priemerná šírka komunikácie v km 8,709-11,000 (2291  m) je 11,0 m a v km 11,000-13,518 (2518 m) je 9,00 m.

Najdôležitejšími prvkami stabilizácie cestnej komunikácie bolo vybudovanie dokonalého odvodnenia cestnej komunikácie a výmena nevhodného materiálu násypového materiálu. Odvodnenie je zabezpečené spevnenou priekopou dĺžky 405,0 m a vybudovaním hĺbkovej drenáže z návodnej strany násypového telesa, celkovej dĺžky 85,0 m. V priestore výmeny násypového telesa bolo potrebné zabezpečenie stability svahu vystuženým svahom. Vystužený svah bol realizovaný z oceľovej siete v kombinácii s jednoosími geomrežami z polyesterových vlákien. Pre zabezpečenie bezpečnosti verejnej premávky bolo navrhované osadenie oceľového zvodidla s úrovňou zachytenia H2, o celkovej dĺžke 900 m.

 

 

Aktualizované: 3.7.2018

Publikované: 3.7.2018

Aktuálne

Softecon 2019

Softecon 2019

20.03.2019
Prezentácia výskumno-vývojovej úlohy
Most Komárno - Komárom

Most Komárno - Komárom

18.03.2019
Priebeh realizácie diela
Cena SCS za rok 2018

Cena SCS za rok 2018

15.03.2019
Cena Slovenskej cestnej spoločnosti za rok 2018 za Portál IS MCS

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora