SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Stavby ukončené v 2017>I/66 Železničná vlečka ČSD – most ev. č. 66-072
Prejsť na navigáciu

I/66 Železničná vlečka ČSD – most ev. č. 66-072

I/66 Železničná vlečka ČSD – most ev. č. 66-072
Termín začatia stavby:
2017
Termín ukončenia stavby:
2017
Stavebné náklady [€]: 226 464,32
Zhotoviteľ stavby:
Inžinierske stavby, a. s., Košice

Popis rekonštrukcie mosta:

Most sa nachádza na pozemnej komunikácii I/66 a premosťuje miestnu komunikáciu. Dĺžka premostenia je 19,030 m. Dĺžka mosta je 26,658 m. Celková šírka nosnej konštrukcie je 13,794 m. Ide o rekonštrukciu mosta, pri ktorej sa nezmení jeho zakladanie a opory. Na spodnej stavbe mosta bola prevedená sanácia mosta (otryskanie poškodeného betónu, ošetrenie výstuže, reprofilácia povrchu, ochranný a zjednocujúci náter podhľadu nosnej konštrukcie a spodnej stavby). V rámci rekonštrukcie vrchnej stavby mosta budú odstránené všetky časti mostného zvršku: vozovka vrátane izolácie a betónu po nosnú konštrukciu, zábradlie, zvodidlá, rímsy a prechodové oblasti mosta. Pred zhotovením hydroizolácie sa preveril stav a kvalita betónu nosnej konštrukcie. Na povrchu nosnej konštrukcie sa vyhotovila nová vrstva vyrovnávacieho betónu hrúbky 90 mm pod vozovkou a pod chodníkom na ľavej strane mostu, hrúbka vyrovnávacieho betónu pod chodníkom na pravej strane je premenná od 90 do 180 mm. Na novú hydroizoláciu mosta sa položila nová vozovka hrúbky 90 mm. Odvodnenie komunikácie je zabezpečené povrchovo priečnym a pozdĺžnym sklonom na svah násypu a následne do rigolu pod mostom. Odvodňovače v nosnej konštrukcie nie sú zabudované. Kvôli revízii verejného osvetlenia počas prevádzky sú navrhnuté služobné chodníky po oboch stranách mostu. Šírka chodníkov je 0,88 m. Na moste nie sú zabudované mostné ložiská. Nosná konštrukcia dosky je tuho spojená so zvislými stenami a tvorí jeden statický celok – rám. V rámci rekonštrukcie sa zrealizovali pri oboch oporách elastomerné prechodové konštrukcie (kobercové mostné závery) na celú šírku mostu. Rímsy mosta sú prefabrikované, kotvené pod chodníkom. Po oboch stranách mostu sa osadili nové oceľové zvodidlá a namontovalo sa zábradelné zvodidlo s úrovňou zachytenia H2. Súčasťou rekonštrukcie mosta bola aj úprava verejného osvetlenia a výmena obrusnej vrstvy vozovky 70 m pred a 35 m za mostným objektom na celú šírku v hrúbke 50 mm.

 

 Aktualizované: 26.6.2018

Publikované: 26.6.2018

Aktuálne

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 018, TP 048, TP 085, VL 1
TP 018 Zásady navrhovania prvkov upokojovania dopravy na úsekoch cestných prieťahov v obciach a mestách (Upokojovanie dopravy)
TP 048 Navrhovanie debarierizačných opatrení pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie na pozemných komunikáciách
TP 085 Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry
VL 1 Vozovky a krajnice

Účinnosť od: 10.06.2019

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 023, TP 110, TKP 10
TP 023 Použitie, kvalita a systém hodnotenia dopravných a parkovacích zariadení
TP 110 Vodiace steny
TKP 10 Záchytné bezpečnostné zariadenia

Účinnosť od: 01.06.2019

Schválené TP 010, TP 037, TP 108, TP 109

Schválené TP 010, TP 037, TP 108, TP 109

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 010, TP 037, TP 108, TP 109
TP 010 Zvodidlá na pozemných komunikáciách
TP 037 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Betónové zvodidlá
TP 108 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Oceľové zvodidlá

TP 109 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Dočasné zvodidlá
Účinnosť od: 01.06.2019

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora