SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Projekty OPD>I/75 Veľký Krtíš - Pôtor, sanácia
Prejsť na navigáciu

I/75 Veľký Krtíš - Pôtor, sanácia

I/75 Veľký Krtíš - Pôtor, sanácia
Termín začatia stavby:
2012
Termín ukončenia stavby:
2014
Predpokladané investičné náklady [€]: 5 594 088,52
Zhotoviteľ:
STRABAG

Popis projektu:

Cesta I/75 na území Slovenska patrí do siete štátnych ciest I. triedy. Je súčasťou hlavného južného dopravného ťahu Nové Zámky – Lučenec, ktorý v najjužnejšej polohe zabezpečuje spojenie stredného Slovenska so západným Slovenskom a tiež aj perspektívneho prepojenia západného a východného Slovenska (Bratislava – Nové Zámky - Lučenec - Košice).

Celé územie cesty I/75 v danom úseku leží v dobývacom priestore Bane Dolina (DP Modrý Kameň - OBÚ II/92), v ktorom sa ako v Modrokamenskom uhoľnom ložisku ťaží hnedé uhlie od r. 1959 v hĺbke cca 45-120 m p.t, čo má vplyv na stav pozemných komunikácií na okolí.

Technický stav cesty I/75 je nevyhovujúci v dôsledku veľkého poklesu nivelety na poddolovanom území a nespĺňa tak požiadavky kladené na cestu I. triedy.

Projekt „I/75 Veľký Krtíš – Pôtor Sanácia“ je zameraný na technické zhodnotenie a modernizáciu kritického úseku cesty I/75 podľa staničného pasportu v km 161,000 aţ 164,500 ako aj na odstránenie kolíznych bodov úseku.

Technické riešenie realizácie projektu zahŕňa najmä úpravy výškového a smerového vedenia ako aj šírkového usporiadania komunikácie. Jeho súčasťou je rozšírenie komunikácie o jeden jazdný pruh v km 161,200 (bude slúžiť ako samostatný pruh pre vozidlá smerujúce na mestskú skládku), vybudovanie 3 pravostranných oporných múrov z drôteno-kamenných gabiónových konštrukcií výšky 2 až 5 m, predĺženie priepustov križujúcich trasu cez Hlboký potok, doplnenie križovatky I/75 s cestami III/50856 a III/50894 o samostatné ľavé odbočenia na ceste III. triedy. Nové technické riešenie odstráni nevyhovujúci stav cestnej komunikácie 6 tak, aby zodpovedala bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a spĺňala funkčnú úroveň cesty I. triedy.

 

Mapa KNL na cestách I. a II. triedy v SR v roku 2006

 

Aktualizované: 4.4.2017

Publikované: 22.1.2013

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

17.12.2018
Požiadavky na technologické zariadenia a inteligentné dopravné systémy na pozemných komunikáciách
Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

30.11.2018
MDV SR schválilo TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004
Betónové konštrukcie všeobecne
Betón na konštrukcie
Predpäté betónové konštrukcie
Použitie ťaženého predrveného kameniva v nestmelených vrstvách konštrukií vozoviek
Účinnosť od: 01.12.2018
Schválený dodatok č. 1 k TP 047

Schválený dodatok č. 1 k TP 047

19.11.2018
MDV SR schválilo Dodatok č.1/2018 k TP 047
Katalóg technológií na opravy základných typov porúch vozoviek
Účinnosť od: 20.11.2018

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora