SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Projekty OPD>I/75 Veľký Krtíš - Pôtor, sanácia
Prejsť na navigáciu

I/75 Veľký Krtíš - Pôtor, sanácia

I/75 Veľký Krtíš - Pôtor, sanácia
Termín začatia stavby:
2012
Termín ukončenia stavby:
2014
Predpokladané investičné náklady [€]: 5 594 088,52
Zhotoviteľ:
STRABAG

Popis projektu:

Cesta I/75 na území Slovenska patrí do siete štátnych ciest I. triedy. Je súčasťou hlavného južného dopravného ťahu Nové Zámky – Lučenec, ktorý v najjužnejšej polohe zabezpečuje spojenie stredného Slovenska so západným Slovenskom a tiež aj perspektívneho prepojenia západného a východného Slovenska (Bratislava – Nové Zámky - Lučenec - Košice).

Celé územie cesty I/75 v danom úseku leží v dobývacom priestore Bane Dolina (DP Modrý Kameň - OBÚ II/92), v ktorom sa ako v Modrokamenskom uhoľnom ložisku ťaží hnedé uhlie od r. 1959 v hĺbke cca 45-120 m p.t, čo má vplyv na stav pozemných komunikácií na okolí.

Technický stav cesty I/75 je nevyhovujúci v dôsledku veľkého poklesu nivelety na poddolovanom území a nespĺňa tak požiadavky kladené na cestu I. triedy.

Projekt „I/75 Veľký Krtíš – Pôtor Sanácia“ je zameraný na technické zhodnotenie a modernizáciu kritického úseku cesty I/75 podľa staničného pasportu v km 161,000 aţ 164,500 ako aj na odstránenie kolíznych bodov úseku.

Technické riešenie realizácie projektu zahŕňa najmä úpravy výškového a smerového vedenia ako aj šírkového usporiadania komunikácie. Jeho súčasťou je rozšírenie komunikácie o jeden jazdný pruh v km 161,200 (bude slúžiť ako samostatný pruh pre vozidlá smerujúce na mestskú skládku), vybudovanie 3 pravostranných oporných múrov z drôteno-kamenných gabiónových konštrukcií výšky 2 až 5 m, predĺženie priepustov križujúcich trasu cez Hlboký potok, doplnenie križovatky I/75 s cestami III/50856 a III/50894 o samostatné ľavé odbočenia na ceste III. triedy. Nové technické riešenie odstráni nevyhovujúci stav cestnej komunikácie 6 tak, aby zodpovedala bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a spĺňala funkčnú úroveň cesty I. triedy.

 

Mapa KNL na cestách I. a II. triedy v SR v roku 2006

 

Aktualizované: 4.4.2017

Publikované: 22.1.2013

Aktuálne

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 018, TP 048, TP 085, VL 1
TP 018 Zásady navrhovania prvkov upokojovania dopravy na úsekoch cestných prieťahov v obciach a mestách (Upokojovanie dopravy)
TP 048 Navrhovanie debarierizačných opatrení pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie na pozemných komunikáciách
TP 085 Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry
VL 1 Vozovky a krajnice

Účinnosť od: 10.06.2019

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 023, TP 110, TKP 10
TP 023 Použitie, kvalita a systém hodnotenia dopravných a parkovacích zariadení
TP 110 Vodiace steny
TKP 10 Záchytné bezpečnostné zariadenia

Účinnosť od: 01.06.2019

Schválené TP 010, TP 037, TP 108, TP 109

Schválené TP 010, TP 037, TP 108, TP 109

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 010, TP 037, TP 108, TP 109
TP 010 Zvodidlá na pozemných komunikáciách
TP 037 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Betónové zvodidlá
TP 108 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Oceľové zvodidlá

TP 109 Zvodidlá na pozemných komunikáciách. Dočasné zvodidlá
Účinnosť od: 01.06.2019

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora