Prejsť na navigáciu

I/61 Trenčín, most

I/61 Trenčín, most
Termín začatia stavby:
2011
Termín ukončenia stavby:
2015
Stavebné náklady [€]: 46 437 978,20
Zhotoviteľ: ZIPP-Strabag

Popis projektu:

Cesta I/61 prechádzajúca v súčasnosti centrom mesta Trenčín tvorí hlavnú os cestnej siete. Na diaľnicu D1 sa pripája diaľničným privádzačom Trenčín, ktorý bol uvedený do prevádzky v roku 2002. Cesta I/61 je v súčasnosti v rámci mesta vedená po Bratislavskej ulici, cez jestvujúci most cez Váh. Bratislavská ulica vedie po zastavanom území s drobnými prevádzkami, administratívnymi budovami ako aj s rodinou zástavbou. Do tejto ulice ústia miestne komunikácie, z ktorých už v súčasnosti nie je jednoduché dostať sa na Bratislavskú ulicu. Situáciu komplikuje aj cyklistická doprava a statická doprava (v niektorých úsekoch je možné pozdĺžne státie vozidiel). V súčasnosti sa jazdná rýchlosť po Bratislavskej ulici pohybuje v rozmedzí 30-50 km/h a v čase dopravnej špičky na existujúcom moste cez Váh vzniká rad čakajúcich vozidiel.

Novovybudovaný úsek cesty I. triedy č. 61 má celkovú dĺžku 2,763 km. Začiatok je ohraničený napojením na diaľničný privádzač, na konci úseku sa plánovaná trasa preložky I/61 napojí mimoúrovňovou križovatkou na existujúcu cestu II/507. Realizované dopravné prieskumy identifikovali most cez Váh ako najkritickejší úsek komunikačnej siete mesta. Na základe dopravno-inžinierskych podkladov a analýz je vybudovanie 2. cestného mosta cez rieku Váh nutnosťou, nakoľko jediný most cez Váh už v súčasnosti kapacitne nepostačuje dopravnému zaťaženiu.

 


Aktualizované: 15.12.2016

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

30.07.2019
Odstavné a parkovacie plochy cestných vozidiel
(STN 73 6056)
Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 018, TP 048, TP 085, VL 1
TP 018 Zásady navrhovania prvkov upokojovania dopravy na úsekoch cestných prieťahov v obciach a mestách (Upokojovanie dopravy)
TP 048 Navrhovanie debarierizačných opatrení pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie na pozemných komunikáciách
TP 085 Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry
VL 1 Vozovky a krajnice

Účinnosť od: 10.06.2019

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 023, TP 110, TKP 10
TP 023 Použitie, kvalita a systém hodnotenia dopravných a parkovacích zariadení
TP 110 Vodiace steny
TKP 10 Záchytné bezpečnostné zariadenia

Účinnosť od: 01.06.2019

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora