Prejsť na navigáciu

I/61 Trenčín, most

I/61 Trenčín, most
Termín začatia stavby:
2011
Termín ukončenia stavby:
2015
Stavebné náklady [€]: 46 437 978,20
Zhotoviteľ: ZIPP-Strabag

Popis projektu:

Cesta I/61 prechádzajúca v súčasnosti centrom mesta Trenčín tvorí hlavnú os cestnej siete. Na diaľnicu D1 sa pripája diaľničným privádzačom Trenčín, ktorý bol uvedený do prevádzky v roku 2002. Cesta I/61 je v súčasnosti v rámci mesta vedená po Bratislavskej ulici, cez jestvujúci most cez Váh. Bratislavská ulica vedie po zastavanom území s drobnými prevádzkami, administratívnymi budovami ako aj s rodinou zástavbou. Do tejto ulice ústia miestne komunikácie, z ktorých už v súčasnosti nie je jednoduché dostať sa na Bratislavskú ulicu. Situáciu komplikuje aj cyklistická doprava a statická doprava (v niektorých úsekoch je možné pozdĺžne státie vozidiel). V súčasnosti sa jazdná rýchlosť po Bratislavskej ulici pohybuje v rozmedzí 30-50 km/h a v čase dopravnej špičky na existujúcom moste cez Váh vzniká rad čakajúcich vozidiel.

Novovybudovaný úsek cesty I. triedy č. 61 má celkovú dĺžku 2,763 km. Začiatok je ohraničený napojením na diaľničný privádzač, na konci úseku sa plánovaná trasa preložky I/61 napojí mimoúrovňovou križovatkou na existujúcu cestu II/507. Realizované dopravné prieskumy identifikovali most cez Váh ako najkritickejší úsek komunikačnej siete mesta. Na základe dopravno-inžinierskych podkladov a analýz je vybudovanie 2. cestného mosta cez rieku Váh nutnosťou, nakoľko jediný most cez Váh už v súčasnosti kapacitne nepostačuje dopravnému zaťaženiu.

 


Aktualizované: 15.12.2016

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

17.12.2018
Požiadavky na technologické zariadenia a inteligentné dopravné systémy na pozemných komunikáciách
Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

30.11.2018
MDV SR schválilo TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004
Betónové konštrukcie všeobecne
Betón na konštrukcie
Predpäté betónové konštrukcie
Použitie ťaženého predrveného kameniva v nestmelených vrstvách konštrukií vozoviek
Účinnosť od: 01.12.2018
Schválený dodatok č. 1 k TP 047

Schválený dodatok č. 1 k TP 047

19.11.2018
MDV SR schválilo Dodatok č.1/2018 k TP 047
Katalóg technológií na opravy základných typov porúch vozoviek
Účinnosť od: 20.11.2018

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora