SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Stavby ukončené v 2014>Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy, mosty v správe SSC IVSC Košice I/73 - 017 Rakovčík most
Prejsť na navigáciu

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy, mosty v správe SSC IVSC Košice I/73 - 017 Rakovčík most

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy, mosty v správe SSC IVSC Košice I/73 - 017 Rakovčík most

Termín začatia stavby:

08/2013

Termín ukončenia stavby:

12/2014

Stavebné práce : cena podľa Zmluvy o dielo spolu s DPH [€]:

245 236,01 €

Stavebné práce : skutočne prestavané spolu s DPH do 31.10.2014 [€]:

142 319,87 €

Zhotoviteľ:

ZIPP Bratislava, spol. s.r.o

Na predmetnom mostnom objekte pokračujú stavebné práce v súlade s Harmonogramom prác. Stavebné práce budú ukončené v Zmluvnom termíne t.j. do 12/2014. Následne budú objednávateľom stavby prevzaté. Stavebná akcia bude v mesiaci 12/2014 daná do užívania. V roku 2015 bude zo strany zhotoviteľa zabezpečené odstránenie drobných nedorobkov a nedostatkov zaznamenaných na preberacom konaní stavby.

Účel stavby:

Predmetom stavby bola výstavba nového mostného objektu, nakoľko existujúci mostný objekt svojim stavebno – technickým stavom bol nebezpečím a hrozbou pre cestnú dopravu. Vzhľadom na stiesnené pomery a vyťaženosť cestnej dopravy bolo navrhnuté technické riešenie, ktoré počítalo:

- s vybudovaním uzavretého železobetónového rámu v existujúcom mostnom otvore a následne, vzhľadom k v budúcnosti uvažovanom rozšírení vozovky, s jeho predlžením aj pred a za mostné krídla existujúceho objektu

- následným odstránením pôvodnej železobetónovej mostovky

- a zabezpečením potrebnej výšky mosta až k nivelete cesty, ktorá sa nemení, presýpaním nového mosta a uložením konštrukcie vozovky

- mimo vlastnej konštrukcie mosta si rekonštrukcia vyžiada vybudovanie gabiónových múrov na výtokovej strane, čím sa zabezpečí možnosť výhľadového rozšírenia cesty (C9,5/80)

Súčasťou opravy mosta je aj úpravy cesty I/73 je v dĺžke 150 m. Na dĺžke 20,0 m v úrovni výkopov nového mostného objektu bola navrhnutá úplná výmena konštrukcie vozovky. V priľahlých úsekoch na dĺžke 50,0 m pred a za mostom bola navrhnutá výmena obrusnej vrstvy v hrúbke 50 mm. Z dôvodu nerozširovania záberu cestného telesa a zároveň zabezpečenia geometrie mosta umožňujúcej výhľadovo zmenu kategórie cesty na C9,5/80 t.j. z voľnej šírky 7,5 na 9,5m boli navrhnuté gabiónové oporné múry s funkciou mostných krídel.

Publikované: 6.2.2015

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

17.12.2018
Požiadavky na technologické zariadenia a inteligentné dopravné systémy na pozemných komunikáciách
Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

30.11.2018
MDV SR schválilo TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004
Betónové konštrukcie všeobecne
Betón na konštrukcie
Predpäté betónové konštrukcie
Použitie ťaženého predrveného kameniva v nestmelených vrstvách konštrukií vozoviek
Účinnosť od: 01.12.2018
Schválený dodatok č. 1 k TP 047

Schválený dodatok č. 1 k TP 047

19.11.2018
MDV SR schválilo Dodatok č.1/2018 k TP 047
Katalóg technológií na opravy základných typov porúch vozoviek
Účinnosť od: 20.11.2018

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora