SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Stavby ukončené v 2013>Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/65 Mošovce – most ev.č. 065 – 086
Prejsť na navigáciu

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/65 Mošovce – most ev.č. 065 – 086

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/65 Mošovce – most ev.č. 065 – 086

Termín začatia stavby:

06/2012

Termín ukončenia stavby:

04/2013

Predpokladané celkové náklady stavby:

497 340,00 €

Skutočné náklady stavby:

594 270,00 €

Zhotoviteľ:

Doprastav, a.s. Bratislava

Účel stavby:

Most sa nachádza v extraviláne obce Mošovce. Účel prestavby mostného objektu ev. č. 065 – 086 v km 120,156 na ceste I/65 vyplynul z havarijného stavu mosta, ktorý po stránke statickej bezpečnosti bol prekážkou na dopravnej ceste, s veľkým stupňom dopravnej nehodovosti. Zlý stavebno technický stav nosnej konštrukcie ako aj ostatných súčastí mostného zvršku vyžadoval urýchlenú nápravu. Premosťovanou prekážkou je cesta III/ 519006.

Z hľadiska šírkového usporiadania prejazdného prierezu bola zachovaná šírka medzi bezpečnostným zariadením, ktorá je 10, 9 m. Jazdné pruhy – 2x3,5 0m, vodiace pruhy 2 x 0,25 m spevnená krajnica – 2 x 1, 7m.

Nosná konštrukcia je tvorená mostným poľom, ktoré je zložené z 12 ks predpätých nosníkov prefabrikovaného typu KA-61. Pre dosiahnutie potrebnej triedy zaťažiteľnosti bolo potrebné zosilnenie tejto nosnej konštrukcie v spodnej aj hornej časti mosta. V spodnej časti je zosilnenie mosta uskutočnené predpätou dvojicou lán Monostrand LS 15,5/1800 MPa v každej škáre medzi nosníkmi. Celkovo 22 lán. V hornej časti konštrukcie sú laná kotvené pomocou oceľových kotevných blokov. Spodná časť lán je fixovaná v oceľových deviátoroch. Horná časť mostovky je doplnená o spriahujúcu dosku hr. 125 – 250 mm. Ako spriahujúce prvky boli použité oceľové spriahujúce tŕne ɸ 16 mm s hĺbkou kotvenia 90 mm. Počet prvkov je min. 4 ks/m2.

Tech. charakteristiky mosta:

  • Dĺžka premostenia – 15,28 m,
  • Dĺžka mosta – 23,4 m,
  • Šikmosť mosta – ľavá – 93,5 g
  • Šírka medzi obrubami – 10,7 m,
  • Šírka medzi zábradliami – 11, 5m,
  • Výška mosta – 4,79 m,
  • Stavebná výška – 1,00 m,
  • Zaťaženie -zaťažovacia trieda „A“
  • Výška priechodného prierezu – 3,5 m

Celková dĺžka úpravy rekonštruovaného úseku (pred a za mostom) predstavuje 103 (131) m.

Publikované: 1.4.2014

Aktuálne

Cena SCS za rok 2018

Cena SCS za rok 2018

15.03.2019
Cena Slovenskej cestnej spoločnosti za rok 2018 pre portál IS MCS
Dopravná nehodovosť 2017

Dopravná nehodovosť 2017

15.03.2019
Nová publikácia SSC Dopravná nehodovosť 2017 na transeurópskych cestách, rýchlostných cestách, cestách v plánovaných koridoroch diaľnic a rýchlostných ciest a na cestách samosprávnych krajov Slovenskej republiky
Pozastavenie TP 099

Pozastavenie TP 099

26.02.2019
MDV SR s platnosťou od 26.02.2019 pozastavuje účinnosť TP 099 Protipožiarna bezpečnosť cestných tunelov (pôvodné označenie TP 13/2015)

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora