SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Stavby ukončené v 2013>Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/11 Povina –most ev. č. 228
Prejsť na navigáciu

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/11 Povina –most ev. č. 228

Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy - I/11 Povina –most ev. č. 228

Termín začatia stavby:

06/2012

Termín ukončenia stavby:

04/2013

Predpokladané celkové náklady stavby:

203 207,00 €

Skutočné náklady stavby:

205 253,00 €

Zhotoviteľ:

Doprastav, a.s. Bratislava

Účel stavby:

Most sa nachádza v intraviláne obce Povina. Premosťovanou prekážkou je Povinský potok. Účel prestavby mostného objektu ev. č. 228 v km 431,995 na ceste I/11 vyplynul zo zlého stavebno technického stavu hornej stavby mosta. Zlý stavebno technický stav nosnej konštrukcie ako aj ostatných súčastí mostného zvršku vyžadoval urýchlenú nápravu. S tým bolo nutné riešiť aj výškové usporiadanie do pomerov pred a za mostom. Z uvedeného dôvodu došlo aj k obnove obrusnej vrstvy cestnej komunikácie pred a za mostným objektom v hr. 50 mm. Šírka toku v mieste kríženia je 4,50 m. Priečny sklon na moste je 4,0 %, pozdĺžny sklon 0,3%. Existujúca nosná konštrukcia mosta je trámová plnostenná s hornou mostovkou, typ nosníkov „Hájek“ o veľ. 500x500 mm o dl. 10,60 m. Krajné opory tvoria dve monolitické opory. Sú založené na základových pásoch. Driek opôr v úrovni pod úložným prahom má hr. 800 mm. Záverná stienka na oporách nie je. Za oporami boli navrhnuté prechodové kliny z bet. C12/15. Krídla mosta sú betónové – rovnobežné, dilatované, na samostatných betónových základoch. Vybavenie mosta netvoria ložiská, len vrstvy lepenky. Mostné závery návrh riešenia nepredpokladal. Na vozovke v miestach koncov NK bola vytvorená škára (prerezaním OV), ktorá bola vyplnená elastickou zálievkou. Most je odvodnený priečnom a pozdĺžnym sklonom konštrukcie mosta. Odvodnenie svahov je zaistené svahovými sklzmi do potoka. Odvodnenie izolácie je zaistené pomocou drenážneho kanálika v úžľabí a odvedené pomocou odvodňovacích trubíc. Na moste sú dve rímsy (pravostranná a ľavostranná), na ktoré sú osadené zvodidlá s úrovňou zadržania H2. Na moste je zrealizované nové oceľové mostné zábradlie . V rámci stavby bolo vykonané vyčistenia dna potoka pod mostom a 5 m pred a za mostom. Pravostranná rímsa je využívaná ako chodník pre peších, ľavostranná rímsa slúži k technickej podpore - obsluhe mosta. Sú v nej uložené chráničky pre prípadné prevedenie inžinierskych sietí ponad premosťujúci potok.

Tech. charakteristiky mosta:

  • Dĺžka premostenia – 9,05 m,
  • Dĺžka mosta – 14,80 m,
  • Šikmosť mosta – pravá 84,4 o
  • Šírka medzi obrubami – 10,5 m,
  • Šírka medzi zábradliami – 14,0 m,
  • Šírka chodníkov -1,25 m,
  • Výška mosta – 3,22 m,
  • Stavebná výška – ,91 m,
  • Zaťaženie -zaťažovacia trieda „A“

Celková dĺžka úpravy rekonštruovaného úseku (pred a za mostom) predstavuje 103 (131)

Publikované: 1.4.2014

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

30.07.2019
Odstavné a parkovacie plochy cestných vozidiel
(STN 73 6056)
Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 018, TP 048, TP 085, VL 1
TP 018 Zásady navrhovania prvkov upokojovania dopravy na úsekoch cestných prieťahov v obciach a mestách (Upokojovanie dopravy)
TP 048 Navrhovanie debarierizačných opatrení pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie na pozemných komunikáciách
TP 085 Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry
VL 1 Vozovky a krajnice

Účinnosť od: 10.06.2019

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 023, TP 110, TKP 10
TP 023 Použitie, kvalita a systém hodnotenia dopravných a parkovacích zariadení
TP 110 Vodiace steny
TKP 10 Záchytné bezpečnostné zariadenia

Účinnosť od: 01.06.2019

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora