Prejsť na navigáciu

I/59 Tvrdošín – most 095

I/59 Tvrdošín – most 095

Termín začatia stavby:

05/2011

Termín ukončenia stavby:

08/2012

Predpokladané celkové náklady stavby:

888 197,00 €

Skutočné náklady stavby:

1 014 578,00 €

Zhotoviteľ:

Hastra, s.r.o. Žilina

Účel stavby:

Rekonštrukciu uvedeného mostného objektu si vyžiadal jeho zlý stavebno-technický stav. Most v čase uvažovanej rekonštrukcie nevyhovoval požadovanej zaťažiteľnosti pre mosty na cestách prvej triedy

a bolo nutné pristúpiť k jeho zosilneniu. Podieľalo sa na tom vysoké dopravné zaťaženie so značným podielom kamiónovej dopravy na ceste I/59 v meste Tvrdošín. Investičný zámer riešil aj úpravu križovatky ciest I/59 a II/520 nachádzajúcej sa cca 160 m za mostným objektom a ďalšie pridružené stavebné objekty. Objektová sústava pozostáva z 8 objektov v členení: - náhradná výsadba (S030), Úprava cesty II/520 (S 102), Úprava chodníkov a spevnených plôch (S 111), Úprava odvodnenia (S501), Úprava cesty I/59 v okr. Križovatke (S101), Úprava MK v okr. križovatke (S 103), Most ev. č. 00059-095 (S201), Úprava verejného osvetlenia (S 601).

Tech. charakteristiky mosta:

  • Dĺžka premostenia nad vodným tokom Orava v km 104,82 na rozhraní kú obce Medvedzie a mesta Tvrdošín – 70,560 m,
  • Dĺžka mosta – 85,490 m,
  • Šikmosť mosta – 90o,
  • Voľná šírka mosta – 10,45,
  • Počet polí – 3,
  • Šírka chodníkov – 1,65 m
  • Výška mosta – cca 10 m
  • Nosná konštrukcia – železobetónová,
  • Druh konštrukcie – trámová,
  • Ložiská – kalotové, počet 20,
  • Opory – 4 ks (dve gravitačné, 2 stenové,
  • Zaťažovacia trieda mosta – „A“ podľa STN 73 6203

Celková dĺžka úpravy rekonštruovaného úseku (pred a za mostom) predstavuje 420 m.

Publikované: 1.4.2014

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

17.12.2018
Požiadavky na technologické zariadenia a inteligentné dopravné systémy na pozemných komunikáciách
Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

30.11.2018
MDV SR schválilo TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004
Betónové konštrukcie všeobecne
Betón na konštrukcie
Predpäté betónové konštrukcie
Použitie ťaženého predrveného kameniva v nestmelených vrstvách konštrukií vozoviek
Účinnosť od: 01.12.2018
Schválený dodatok č. 1 k TP 047

Schválený dodatok č. 1 k TP 047

19.11.2018
MDV SR schválilo Dodatok č.1/2018 k TP 047
Katalóg technológií na opravy základných typov porúch vozoviek
Účinnosť od: 20.11.2018

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora