SSC>Činnosti>Výstavba a rekonštrukcia>Stavby ukončené v 2013>I/59 Trstená, hr. priechod - rekonštrukcia cesty
Prejsť na navigáciu

I/59 Trstená, hr. priechod - rekonštrukcia cesty

I/59 Trstená, hr. priechod - rekonštrukcia cesty

Termín začatia stavby:

08/2013

Termín ukončenia stavby:

10/2013

Predpokladané celkové náklady stavby:

607 023,00 €

Skutočné náklady stavby:

646 734,00 €

Zhotoviteľ:

Strabag s.r.o. Bratislava

Účel stavby:

Účelom stavby I/59 Trstená, hr. Priechod – rekonštrukcia cesty bolo zlepšiť nepriaznivý stavebno – technický stav cesty I/59 v hraničnom pásme s Poľskou republikou a tiež v jej blízkom okolí na slovenskej strane. Pre dosiahnutie tohto zámeru sa stavba čelní na tri stavebné objekty:

Objekt: D 101: Rekonštrukcia cesty: Hlavným účelom stavebných prác bola čiastočná rekonštrukcia krytu vozovky cesty I/59. Rekonštruovaný bol úsek cesty od km 112,382 37 po km 114,076 07 v priemernej šírke 5,5 m a dl. 1 693, 70 m. Kategória cesty C 11,5/70 – základná. Úsek rekonštrukcie začína v trojpruhu od staničenia PD v km 0,000 po km 1,122 a v celom úseku ide o trojpruhovú komunikáciu. Od km 1,122 po koniec úseku pokračuje základná koncepcia šírkového usporiadania dopravy ako štvorpruhová komunikácia. Šírka cesty v uvedenom úseku je 15,25 – 15,75 m.

Objekt D 102: Hraničný priechod: Hlavným účelom uvedeného objektu bola zmena trasovania cesty I/59 v priestore bývalej colnice a jej vrátenie do pôvodnej trasy (do priameho smeru, namiesto obchádzania podľa potrieb colnej správy. Dĺžka úpravy je 223,78 m. V km 0,133 33 sa začína komunikácia smerovo rozdeľovať. Na konci úseku je vytvorená križovatka, ktorá umožňuje odbočenie z ľavého jazdného pruhu pravého jazdného pásu k objektom bývalej colnice. Úsek objektu D 102 je priestorovo členený dvoma ostrovčekmi. Šírka vozovky v danom úseku je 15,75m. Vozovka má v úseku premenlivý až obojstranný priečny sklon 2%.

Objekt D 351: Cestná kanalizácia: Cestná kanalizácia odvádza zrážkové vody z cesty I/59 cez uličné vpusty (9 ks). Na trase sú vybudované 4 ks RŠ. Potrubie kanalizácie je plastové z rúr DN 300 mm hrubostenných. Prípojky uličných vpustov sú z rúr hrubostenných DN 200 mm. Odvodňovacia plochy cesty je 2270 m2. Uličné vpusty majú rozmer 500/500 mm. Poklopy na RŠ sú liatinové, plné, ťažké, osadené do rámu. Skruže šácht sú z vodostavebného betónu, stúpačky v šachtách sú pogumované. Kinety sú vyrobené priamo spolu s dnom. Pred vyústením do recipientu Jelešňa je cestná kanalizácia napojená na Odlučovač ropných látok typ ENVIA TNC 30 výrobcu PURECO, s.r.o. Odlučovač je umiestnený v korune pred ľavou oporou mosta vodného toku Jelešňa. Na teréne sú vyvedené komory z ORL. Dĺžka kanalizácie je 154,07 m.


Publikované: 1.4.2014

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

17.12.2018
Požiadavky na technologické zariadenia a inteligentné dopravné systémy na pozemných komunikáciách
Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

30.11.2018
MDV SR schválilo TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004
Betónové konštrukcie všeobecne
Betón na konštrukcie
Predpäté betónové konštrukcie
Použitie ťaženého predrveného kameniva v nestmelených vrstvách konštrukií vozoviek
Účinnosť od: 01.12.2018
Schválený dodatok č. 1 k TP 047

Schválený dodatok č. 1 k TP 047

19.11.2018
MDV SR schválilo Dodatok č.1/2018 k TP 047
Katalóg technológií na opravy základných typov porúch vozoviek
Účinnosť od: 20.11.2018

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora